وب2010

Dropbox: آپلود فايل با امكانات نوين وب٢ [+دعوتنامه]

Posted in وب 2, آپلود-دانلود by mhmazidi on آوریل 15, 2010

براي آپلود فايل در اينترنت سايتها و سرويسهاي بسيار متنوعي وجود دارد. ديد سنتي به اين قبيل سايتها عمدتا بر ميزان فضايي كه در اختيار شما قرار داده مي‌شود متمركز است يعني هر سايتي كه گيگابايت بيشتري به شما بدهد بهتر است!

اما در عرصه وب٢ ديگر حجم چندان مهم نيست.هم اكنون سايتهايي هستند كه تا ١٠٠ گيگابايت فضاي رايگان به شما مي‌دهند( چنين سايتي به كار شما مي‌آيد؟؟ پستهاي بعدي اين وبلاگ را بخوانيد). اكنون نكته مركزي و اصلي تواناييهاي هر سرويس در زمينه sharing بيشتر و راحت تر + امكان دسترسي به ان از طرق متعدد: موبايل، دسكتاپ، لپ تاپ، منزل ، محل كار و…. است.

يكي از نمونه‌هاي بسيار خوب در اين زمينه سايت دراپ باكس است. روش استفاده از اين سايت بسيار ساده است:ابتدا در ان عضو مي‌شويد. سپس نرم افزاري دارد كه از اينجا دريافت مي‌كنيد. پس از نصب ان، در كامپيوتر –موبايل شما يك فضاي جديد ايجاد مي‌شود. اكنون شما دراپ باكس را به كامپيوتر خود آورده‌ايد!

هر وقت خواستيد فايلي را اپلود كنيد كافي است ان را بكشيد به داخل فولدر مربوطه و رها كنيد. دراپ باكس خودش فايل را به فولدر مربوطه مي‌برد ان را با اكانت شما در اينترنت sync مي‌كند.

مزيت مهم دراپ باكس در اين است كه شما مي‌توانيد اين فايل ارسال شده را به صور مختلف درآوريد: يعني ان را كاملا پرايوت كنيد و فقط خودتان استفاده كنيد يا پابليك كنيد و همگان دسترسي داشته باشند و يا اينكه مشخص كنيد كدام يك از دوستان شما به ان دسترسي پيدا كنند. در حقيقت دراپ باكس مفهوم اشتراك فايل را متحول كرده است. دراپ باكس بصورت اوليه، فضاي ٢ گيگابايت رايگان در اختيار همگان مي‌گذارد.

دراپ باكس در مسابقات امسال تك‌كرانچ جزء سرويسهاي برتري بود كه برنده جوايزي هم شد. توصيه مي‌كنم براي يكبار هم كه شده اين سرويس خوب را تست كنيد.

لينك دعوتنامه: بر روي اين لينك كليك كنيد. يادتان نرود! زماني كه در سايت عضو شديد براي دوستان خود نيز دعوتنامه بفرستيد!!

9 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. علی said, on آوریل 15, 2010 at 2:23 ب.ظ.

    مطلب شما را با دو نکته تکمیل میکنم:

    1. یکی از مزیتهای دراپ‌باکس «لینک مستقیم» است. چیزی که معمولا سایتهای متداول share رایگان فایل (امثال mediafire و ADrive) به شما نمی‌دهند.

    2. برای آپلود در دراپ‌باکس لازم نیست حتما نرم افزارش رو نصب کنید اما نصب نرم‌افزارش یه حسن و مزیت عجیب و غریب داره!
    اون هم اینه که اگر شما بخواهید با استفاده از نرم افزارش یه فایل سنگین مربوط به یه ایبوک، فیلم،… رو بفرستید روی فضای شخصی‌تون، اول میاد چک میکنه که فایلی با همچین مشخصاتی (از نظر md5 و اینها) روی سرورش هست یا خیر. اگه ببینه که هست، سریعا میگه آپلود شد!!!
    یعنی مثلا شما حتی اگر دیالآپ هم داشته باشی و بخوای یک ایبوک 100مگابایتی رو آپلود کنی و این ایبوک روی دراپ‌باکس قبلا آپلود شده باشه، در عرض 5 ثانیه میگه آپلود شد و تمام!!

  2. afshin said, on آوریل 15, 2010 at 6:10 ب.ظ.

    ممنون بابت دعوتنامه.

    عضو شدیم و دعا کردیم به جان دکتر مزیدی.

  3. رضا said, on آوریل 16, 2010 at 1:40 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشید ممنون بابت معرفی این سایت خوب من ثبت نام کردم اما یه مشکلی دارم وقتی مییخوام فایلی رو شیر کنم نمیشه یعنی لینک رو برای کسی میفرستم ارور میده . میخوام بدونم فایلهای آپلود شده حالت عمومی پیدا نمی کنند یعنی نمیشه از این سایت به عنوان آپلود سنتر استفاده کرد ؟

    • mhmazidi said, on آوریل 16, 2010 at 2:10 ب.ظ.

      دقيقا ميشه بعنوان اپلود سنتر استفاده كرد. به قسمت تنظيمات اكانت خود بريد. شايد در انجا شما تنظيمات را به گونه‌اي قرار داده‌ايد كه براي همگان دسترسي ميسر نباشد.

    • علی said, on آوریل 16, 2010 at 3:33 ب.ظ.

      فکر می‌کنم علتش اینه که شما درون پوشه public آپلود نمی‌کنید.

  4. mehrdad said, on آوریل 16, 2010 at 3:31 ب.ظ.

    من 1 سالی هست باهاش کار می کنم
    مشکلی که باهاش دارم اینه که بعضی مواقع وقتی چیزی آپلود می کنی یه خورده طول میکشه تا لینک دانلودش کار کنه

  5. جوون ساده روستایی said, on آوریل 16, 2010 at 4:40 ب.ظ.

    سپاس دکتر جان بازهم استفاده کردم 🙂

  6. رضا said, on آوریل 17, 2010 at 6:44 ب.ظ.

    با سلام دوباره ممنون درسته الان داخل پوشهpublic فایلها رو میریزم مشکل حل شد.

  7. محمود said, on مه 16, 2010 at 8:01 ب.ظ.

    یک مشکل. من وقتی یک فایل سنگین را آپلود میکنم و ویندوز سیستم خودم را عوض میکنم پس از نصب نرم افزار دراپباکس فایل دوباره شروع به دانلود شدن در کامپیوتر من میکند

    راهی هست که از این کار جلوگیری کرد؟


پاسخی بگذارید

