وب2010

گوگل بوکمارک: زایش مجدد

Posted in گوگل by mhmazidi on مارس 24, 2010

گوگل استعداد فوق العاده ای در تولید سرویسهای بسیار خوب و همچنین بنجل دارد. یکی از این سرویسها که مدتها بدون استفاده  و بسیار بدوی مانده بود سرویس گوگل بوکمارک است.

از چند سال قبل هر 6ماه یکبار سری به این سرویس می زدم اما همچنان چنگی به دل نمی زد.امروز از طریق وبلاگ ریدرایت وب باخبر شدم که تغییراتی در این سرویس ایجاد شده است.به ان سرکی کشیدم و متوجه شدم موجی که با گوگل باز شروع شده کم کم دارد به سایر سرویسهای گوگل نیز کشیده می شود.در برآورد اولیه گوگل بوکمارک واقعا ارتقا بسیار خوبی یافته است

برای استفاده از این سرویس تنها کافی است اکانتی در جیمیل(سرویس ایمیل گوگل) داشته باشید. پس از ان هربار که با اکانت گوگل خود جستجو کنید در برابر نتایج علامت ستاره ای خواهید دید. می توانید با کلیک کردن بر ان ستاره بدون هیچ درد و خونریزی ان لینک را به گوگل بوکمارک بفرستید

این بوکمارکها پرایوت هستند و وفقط برای شخص شما قابل دسترس. اگر تمایل دارید که بوکمارکهای خود را با دوستانتان شیر کنید لازم است تنظیمات اکانت را پابلیک کنید. راه حل دیگر ان است که وارد گوگل بوکمارک شده..بر روی creat new list کلیک کنید و یک لیست جدید ساخته و ان را پابلیک کنید.

برای نمونه من یک لیست پابلیک در اینجا ساخته ام. ان را ببینید و برای خود تست کنید. اگر شماهم لیست پابلیک داشتید در همین پست یا در اکانت گوگل بوکمارک اطلاع دهید تا من و سایر دوستان ان لیستها را دنبال کنیم. البته گوگل بوکمارک گزینه های جذاب و متعددی دارد که در صورت تمایل در پستهای بعدی باهم مرور خواهیم کرد.

بیاییم باهم شبکه ای غنی و فعال و ایرانی این بار در گوگل بوکمارک برپا کنیم.

7 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. erghezi said, on مارس 24, 2010 at 8:54 ب.ظ.

    این مرورگر کروم یه قابلیتی داره که به صورت خودکار بوکمارکا رو سینک می کنه. جایی که سینک می شه فک می کنم باید همین گوگل بوکمارک باشه

  2. Mort3ZA said, on مارس 24, 2010 at 8:54 ب.ظ.

    بسیار خوشحالم که گوگل بالاخره این سرویس رو یه سروسامونی داد

    از این به بعد سعی می‌کنم بوکمارک‌هام رو اونجا هم بذارم چون گوگل ثابت کرده همیشه بهترینه

  3. امیروفسکی said, on مارس 24, 2010 at 10:33 ب.ظ.

    گوگل‌باز که فقط به قصد نبرد با فرندفید آمد…، و اینک آیا گوگل می‌خواهد پا در کفش دلیشز و سرویس‌های بوکمارک کند؟

  4. جوون ساده روستایی said, on مارس 24, 2010 at 11:45 ب.ظ.

    دکتر پیش از این هم خوب بود :دی
    البته به شرطی که از گوگل تولبار استفاده بشه
    منکه که پس از نصب پلاگین های فایرفاکس بیشک تولبار را نصب میکنم.
    واینکه من یک سوال برام پیش اومده
    من توی آدرس بار مرورگرم جای آدرس وبلاگ مینویسم «گوکلا» (به فارسی) و خودش به صورت اتوماتیک و هوشمند وارد وبلاگم میشه یادم میره دقت کنم این خصوصیت به دلیل گوگل بوکمارک و تولبار هستش یا اینکه مربوط به خود فایرفاکس هستش؟
    پ ن : وبلاگم توی هردو ؟(گوگل بوکمارک و بوکمارک فایرفاکس) اضافه شده است.

    راستی دکتر یه سوال بی ربط به این پست :دی
    چرا به تازگی ادوب هم تحریم کرده؟ و نمیزاره من فلش و شوک ویو رو بروز رسانی کنم ؟
    راهی داری ؟
    البته این سایت هستش که یادم نیست کدوم یکی از دوستان معرفی کرده بودتش :دی
    http://www.endscene.net/T2SM

    من اگر واسه نوشته های وبلاگی هم اینطوری بنویسم یه چیزی میشم :دی چقدرزیاد شد :))

  5. محسن نوری said, on مارس 25, 2010 at 5:53 ب.ظ.

    گوگل بوک مارک رو من به گوگل پیشنهاد دادم و دریغ از یک پیغام تشکر! با چه بدبختی‌ای انگلیسی بلغور کردم براش!!! متن ایمیل و تاریخ رو توجه داشته باشید!
    البته بازم خدا رو شکر که ایده‌ی ما عملی شد… به این ایرانی‌ها که یه طرح می‌دم اصلا حاضر نیستند راجعبش فکر کنند چه برسه به عملی کردنش! همشون میگن طرح خیلی خوبیه… اما تو عمل هیچکدومشون نیستند!

    from××××
    to toolbar@google.com,
    help@google.com
    date Wed, Dec 21, 2005 at 5:12 PM
    subject a recommendation
    mailed-by gmail.com

    hide details 12/21/05

    hello
    i think about the google toolbar.
    and i see a deficiency on the toolbar.
    1- «favorites site» menu on google toolbar and work by E-mail for work on the other computer. and need to my favorites site.
    what do you think?

    2- make 2 E-mail password. one for see E-mail and arcane data. and one password for toolbar or dont arcane data.

    i wate for your answer

    mohsen noori

  6. esi said, on مارس 25, 2010 at 5:54 ب.ظ.

    همیشه از خوشمزه بدم میومد ولی از این به بعد مخلص گوگل هم هستیم.

    خدا کنه «باز» و این سرویس یه کم دیرتر فیلتر شه!

  7. moh3n said, on مارس 30, 2010 at 9:48 ب.ظ.

    گوگل بوک مارک فقط برای ذخیر نتایج جستجوی گوگل کاربرد داره؟
    مثلاً افزونه ای برای فایرفاکس نیس که گوگل بوک مارک را عمومی تر کنه؟


پاسخی بگذارید

