وب2010

گوگل ريدر: چگونه ٥٠٠٠ نفر را فالو مي‌كنم؟

Posted in وب 2 by mhmazidi on مارس 12, 2010
يكي از فوايد بسيار بسيار خوب گوگل باز لااقل براي شخص من اين بوده كه توانسته‌ام ليست دوستان خود در گوگل ريدر را افزايش چشمگيري دهم.هم اكنون من بيشتر از ٥٠٠٠ نفر را در گوگل ريدر و گوگل باز دنبال مي‌كنم و تا وقتي كه گوگل محدوديتي از اين نظر نداشته باشد باز هم ان را افزايش خواهم داد. اما چرا؟
الزاما همه اين افراد فعال نيستند. تعدادي از انها در گوگل ريدر فعالند بعضي مطالب بسيار اندكي را گهگاه share مي‌كنند و تعدادي هم مرتبا و با حجم انبوه. سوال اين است: آيا اينهمه حجم انبوه شير شده‌ها كه هر روز بالغ بر چند هزار ورودي است موجب اذيت من نمي‌شود؟ ايا اين منجر به اشفتگي گوگل ريدر و در پايان بي خاصيت شدن ان نمي‌شود؟
با قاطعيت مي‌گويم: خير
چرا؟ چون نگاه من به گوگل ريدر اندكي با نگاه مرسوم متفاوت است.من چندين وبلاگ هستند كه بايد با دقت و هر روزه انها را بخوانم مثل تك كرانچ ماشابل و … اين قبيل وبلاگها را با فيدريدر دسكتاپم يعني اسنرفر دنبال مي‌كنم.
اما همانگونه كه قبلا هم گفتم گوگل ريدر براي من صرفا مكاني براي شير كردن مطالب است. البته چند ماهي است كه گوگل ريدر نقشي به مراتب مهمتر هم بازي مي‌كند: ارشيوي از اينترنت.
شايد باور نكنيد اما من اكنون حدود ١٢٠٠ فيد را در گوگل ريدر وارد كرده‌ام. اين فيدها قرار نيست همه تك تك مطالعه شوند. انها صرفا ارشيوي هستند كه هرگاه نيازي به انها داشته باشم بدان سرخواهم زد.
شير شده‌هاي دوستان( ٥٠٠٠ نفر) نيز لازم نيست تك تك مطالعه شوند من به قضيه اينگونه نگاه مي‌كنم: هرچقدر افراد بيشتري را فالو كنم مطالب ورودي بيشتري در اختيار من قرار خواهد گرفت و من از بين انها دست به انتخاب خواهم زد.
بله: اين همان مفهومي است كه يكسال قبل وبلاگ ريد رايت وب به خوبي بدان اشاره كرد: حجم مطالبي كه ما هر روز دريافت مي‌كنيم انقدر زياد شده‌اند كه ما هم اكنون نياز به سرويسهايي داريم كه اخبار و مطالب را متناسب با سليقه ما غربال كنند.
در اين مدت سرويسهايي كه اين كار را براي ما انجام دهند كم بوده و همانها نيز چنگي به دل نمي‌زنند. پس تا ان روز مجبوريم خودمان نقش غربالگر مطالب را بازي كنيم.
در پستهاي اينده سعي خواهم كرد تكنيكهايي براي غربالگري مطالب از بين هزاران مطلب مختلف را بيان كنم.
با ما همراه باشيد 🙂

9 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. امین بی‌زی said, on مارس 12, 2010 at 4:06 ق.ظ.

    جالب بود ، اینجوری به قضیه نگاه نکرده بودم

  2. amin said, on مارس 12, 2010 at 7:30 ق.ظ.

    موفق باشی دوست من .هر وقت سئوالی برام پیش آمد درباره این گوگل وتوئیتر ویا….میام ازت سئوال میکنم.

  3. هادی said, on مارس 12, 2010 at 9:34 ق.ظ.

    یه لطفی بکن فایل او پی ام ال فیدهاتو منتشر کن … دو نقطه دی

  4. Drago said, on مارس 12, 2010 at 2:44 ب.ظ.

    اکیدا مخالفم.پوشه ساختن و دسته کردن برای چیه؟به شخصه چند پوشه برای فیدهام دارم،بر اساس اولویت دسته بندی میشن.اونایی که حتما سعی میکنم بخونم،اونایی که وقت کنم میخونم و …

  5. ژوکر said, on مارس 13, 2010 at 12:59 ق.ظ.

    به نکته خوبی اشاره کردید، جناب مزیدی، من هم در گوگل‌ریدر همین سیاست رو دنبال می‌کنم اما تنها تفاوت‌مان این است که من کیفیت رو ترجیح می‌دهم به کمیت.

  6. :) said, on مارس 13, 2010 at 2:48 ب.ظ.

    به نظرم این صحبتت شبیه اون مثال حیکیم با کوله باری از کتاب هست، صرفا داشتن اون همه مفید نیست استفاده از اونها مهم هست

  7. رضا.ب said, on مارس 14, 2010 at 1:13 ب.ظ.

    من با این حرفا کمی مشکل دارم. شما داری حقیقت قضیه رو پشت یه سری مسائل حاشیه‌ای پنهان میکنی. حقیقت اینه که مزیدی دوست داره محبوب باشه و بمونه. که مثلا الان تو گودر هر کی باشی، محبوب‌ترین هستی. و حالا با دلیل‌های بعضا خنده‌داری که تو این پست مطرح شده نمیشه این حقیقت را پنهان کرد. لزومی هم به این کار نیست. مثلا 1200 فید که شما میگی. ما فرض میکنیم شما راست میگی -که بهتر بود یه عکسی هم میگذاشتی- اصلا این حجم از آشفتگی برای منی که الان 260 تا فید -که اکثر وبلاگ‌اند- دارم به مرز آشفتگی رسیده و کنترلش واقعا از دستم در میره.(لازم به ذکره که من یه گودر بازم) و با توجه به آزمون دستیار پزشکی که گفتی که ظاهرا وقت نوشتن چند خط تو وبلاگت هم نداری، بسیار بعیده که بشه حتی صد فید را حتی به‌صورت ناقص کنترل کرد. دیگه 1200 تا که اصلا جای خودش. در هر رو این نوعی مغلطه‌است که بهش میگند «مصادره به مطلوب».

  8. نقطه said, on مارس 17, 2010 at 12:39 ق.ظ.

    sort by magic هم من زیاد استفاده میکنم که اکثرا باحالا میان بالا

  9. امیر حسین said, on مارس 20, 2010 at 7:06 ق.ظ.

    مدتها بود دلم برای این نوشته‌های وب دویی لک زده بود… امیدوارم شرایط جوری باشه که بتونی مثل قبل بنویسی …


پاسخی بگذارید

