وب2010

آیا میهن بلاگ چهارمین سایت برتر ایران است؟

Posted in وبلاگ‌نویسی by mhmazidi on مارس 30, 2009

می دانید که مدتی است تحولات مربوط به برترین سایتهای ایران را از طریق این لینک دنبال می کنم. در چند روز گذشته فیس بوک باز هم یک پله صعود کرد و پنجمین سایت شد.

اما سوالی که شاید ماهها در گوشه ذهن من جای گرفته مربوط می شود به جایگاه «میهن بلاگ» در اتمسفر وب فارسی. میهن بلاگ یکی از سرویسهای وبلاگ نویسی ایرانی است. قرار گرفتن این سرویس در صدر لیست بیانگر این است که بازدیدکنندگان بسیاری باید داشته باشد و همچنین باید بسیار محبوب باشد ( در حد و اندازه گوگل یاهو نباشد ٬ حداقل باید در اندازه بلاگفا باشد. همچنین باید محبوبتر از یوتیوب و بلاگر و ویکی پدیا  باشد).

اما در طی چند سال گذشته با این که من هر روز مطالب وبلاگها را دنبال می کنم اما کمتر وبلاگی را بخاطر دارم که در میهن بلاگ بوده باشد. این موضوع دو فرض را مطرح می کند:

۱- یا ما شناخت کافی نسبت به وبلاگهای محبوب میهن بلاگ نداریم. به همین دلیل که آنها را کمتر می شناسیم پس کمتر در توییتر – فرندفید- فیس بوک- گوگل ریدر و در بین انواع و اقسام فیدهای مورد مطالعه مان در فیدریدر خود آنها را می بینیم. شما به خوبی می توانید وبلاگهای کوچک و بزرگ بسیاری را نام ببرید که اکنون در بلاگفا بلاگر و حتی در وردپرس.کام قرار دارند. اما من شخصا کمتر وبلاگی را می شناسم که در میهن بلاگ هست. شما چطور؟

۲- یا اینکه دلیل دیگری برای محبوبیت ان وجود دارد که ما از آن غفلت کرده ایم.

نظر شما چیست؟ آیا وبلاگهای بزرگی هستند که در میهن بلاگ باشند و ما از آن بی خبر باشیم؟ می توانید چندتا از آن وبلاگهای خوب و پرطرفدار را معرفی کنیدتا به فیدریدر خود بیافزاییم؟

78 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. اسپایدرمرد said, on مارس 30, 2009 at 10:44 ق.ظ.

    من حاضرم جهت اعتلای سرویس‌های فارسی برم اونجا :دی

  2. ناصر said, on مارس 30, 2009 at 12:00 ب.ظ.

    برای من هم خیلی عجیبه این قضیه. نکنه الگوریتم مورد استفاده یه اشکالی داره؟ البته اگه اینجور باشه که شامل همه ی این آمار می شه. الان که وبلاگ مدیران میهن رو می دیدم، به نظرم کارهای خوبی دارند می کنن تیم فنی شون.
    http://admin.mihanblog.com/
    به هر حال کامنت ها رو دنبال می کنم تا ببینم بقیه ی دوستان چی می گن.

  3. بهبودی said, on مارس 30, 2009 at 12:24 ب.ظ.

    برای منم عجیبه!من فید وبلاگهایی که در میهن‌بلاگ دنبال میکنم بیشتر مربوط به دانلود موسیقی و نرم‌افزار هستند.

  4. حامد said, on مارس 30, 2009 at 12:32 ب.ظ.

    احتمالا حافظه شما یاری نمیکند ، اما من وبلاگنویسی رو با «میهن بلاگ» شروع کردم و بعد به وردپرس آمدم (هاست شخصی) سرویس خوبی بود و الان فکر میکنم بهتر هم شده باشه فقط یک نقطه تاریک وجود داره و اون هم اتفاقی که مدتی قبل برایش افتاد و کل اطلاعات کاربرانش (یا لااقل بخش اعظمش) شامل نوشته هایشان و … بر اثر سوختن هارد دیسک ِ سرور از بین رفت !

    • محسن شایان said, on مارس 6, 2010 at 4:27 ب.ظ.

      چه جالب پس شما هم به همین دلیل به وردپرس ( هاست شخصی ) کوچ کردید.
      میشه آدرس قبلی وبتون رو بپرسم.
      در مورد میهن بلاگ هم قبول دارم الان وبلاگ های جالبی روش نیست ولی سرویس دهنده خوبیه و به نظر من هم بهترینه.

  5. javad said, on مارس 30, 2009 at 1:13 ب.ظ.

    اینجا هم می توان مقایسه دقيق تری از الکسا انجام داد:
    http://trends.google.com/websites?q=blogfa.com%2C+mihanblog.com%2C+facebook.com%2C+wordpress.com&geo=IR&date=all&sort=0

  6. Pouya said, on مارس 30, 2009 at 1:22 ب.ظ.

    مسئله اینجاست ما همیشه به اطراف خودمون نگاه می کنیم و فک می کنیم محیطی که اطراف ما هست ، تمام دنیا هست ، در صورتی که اینطور نیست. هنوز هم خیلی از کسانی که می خوان وبلاگنویسی رو شروع کنند ، از پرشین بلاگ و میهن بلاگ و بلاگفا شروع می کنند ، ضمن اینکه شما که باید بهتر بدونید دکتر جان که آمار الکسا بر اساس فرندفید و گودر و نمونه های دیگه ای که شما ذکر کردید ، نیست.

  7. Reza said, on مارس 30, 2009 at 1:39 ب.ظ.

    به نظر میاد. همون مورد اول که گفتی باشه. چونکه من خودم توی میهن بلاگ وبلاگ داشتم. که فیلتر شد. و سرویس خوبی هم هست. حتی بعضا بهتر از بلاگفا.

  8. ایمان said, on مارس 30, 2009 at 2:05 ب.ظ.

    ضمن تایید حرفای پویا، من فکر میکنم بیشتر بازدیدهاش از طریق موتورهای جستجوگر مثل گوکل تامین میشه. کافیه یه سرچ در مورد دانلود موزیک و از این چیزا انجام بدی تا متوجه منظورم بشی. همه کاربران که دنبال اخبار و آی تی و این حرفا نیستن.

  9. DESERTER said, on مارس 30, 2009 at 2:53 ب.ظ.

    چند وقته انتقادات از الکسا بیشتر شده، فقط ما در ایران با این تناقضات بر نمی خوریم.

  10. paakpari said, on مارس 30, 2009 at 4:50 ب.ظ.

    در همین مورد شاید بد نباشه به منابع آماری دیگه هم نگاه کنید:
    http://siteanalytics.compete.com/mihanblog.com+blogfa.com/?metric=uv

  11. ارسلان اورچین هفت said, on مارس 30, 2009 at 5:24 ب.ظ.

    مهین بلاگ سرویس خوبیست ولی نه انقدر که رتبه چهارم رو داشته باشد! من وبلاگ های کمی رو دیدم که در میهن بلاگ باشد

  12. یاسمن said, on مارس 30, 2009 at 6:00 ب.ظ.

    میهن بلاگ آنجوری که در وبلاگ مدیریتش نوشته شده، فروخته شده و توسط تیم جدیدی پشتیبانی می شود، شبیه پرشین بلاگ ، یک شرکت هستند.
    قبلا می شناختمش، امکاناتش خوب بود ولی جدیدا که لاگین کردم ، خیلی خیلی بهتر شده، امکاناتش از ورد پرس کمتر ، ولی توی ایران هیچ سرویس مثل اون نیست، خیلی از دوستان من از بلاگفا برگشتن به میهن بلاگ، شاید دلیل رشد جدیدش در الکسا از 6 به 4 همین باشه.

  13. سهيل said, on مارس 30, 2009 at 6:19 ب.ظ.

    جدا عجیبه!
    شاید یکی دو تا وبلاگ بشناسم که تو میهن بلاگ باشن ولی اونها هم برای ارتباط با وبلاگای دیگه به وبلاگای بلاگفا سر می زنن و تبادل لینک می کنن!
    البته اینکه میگید بازدیداش برای جستجوی گوگل هست… فکر میکنم بلاگفا تو این زمینه جلوتر باشه چون رنکینگ بلاگفا 6 هست و میهن 5 پس تو نتایج جستجو کفه ی ترازو به نفع بلاگفا هست!

  14. احسان said, on مارس 30, 2009 at 7:17 ب.ظ.

    امکانات میهن بلاگ حقیقتا خیلی جالب تر از بقیه هست. البته الان که به صورت کلی بهش نگاه انداختم این حرف رو می گم.
    درباره بالاتر بودن رتبه، من هم کمتر وبلاگی اونجا دیدم اما نباید فراموش کنیم که بخص اعظمی از اینترنت ما رو وارز تشکیل می ده که کلی هم طرفدار داره و بسیاری از اونها روی میهن بلاگ هستن.

  15. Reza said, on مارس 30, 2009 at 7:38 ب.ظ.

    قبلآ هم گفتم و بازهم می گم که میهن بلاگ فوق العاده عالی و خوب سرویس می ده.

    راستش مقایسه ای هم نمی شه کرد با کمک گوگل بین فیس بوک و میهن بلاگ .چون بیشتر کاربران میهن بلاگ ایرانی اند ولی کاربران فیس بوک از همه جای دنیا آمده اند.به همین دلیل صرف جستجو با گوگل نمی توان فهمید که کدام یک بهتر است.

    ولی دکتر جان شما که این را می گویید ،چرا نسبت به msn تعجب نمی کنید که در رده ی 6 ام هست.من خودم به شخصه کمتر کسی را دیده ام که برای جستجو به msn متوسل شود .

    • آرش said, on مه 15, 2009 at 6:16 ب.ظ.

      خیلی از ایرانی‌ها از اینترنت اکسپلورر که مرورگر پیش‌فرض مایکروسافت هست استفاده می‌کنن و به طور پیش فرض، صفحه‌ی Home در اینترنت اکسپلورر 6 همون سایت msn.com هست. خیلی از افراد (به خصوص تازه کار) صفحه‌ی Home مرورگرشون رو عوض نمی‌کنن و با هر بار بارگزاری مرورگر، این سایت بارگزاری می‌شه. من چون به مراتب خودم دیده‌ام که سیستم عامل اغلب مردم ویندوز ایکس پی سرویس پک 2 هست فکر می‌کنم دلیل پرمخاطب شدن سایت msn در ایران همین باشه. چون مرورگر IE 6 روی همین نسخه از ویندوز به طور پیش فرض نصبه. در ضمن هر بار که HomePage اینترنت اکسپلورر به صورت پیش فرض دربیاد (با فشردن یک دکمه)، باز هم همین اتفاق می‌افته.

  16. دانیال said, on مارس 30, 2009 at 8:18 ب.ظ.

    دکتر جان
    اگه بقیه موارد الکسا رو هم نگاه کنی. خوشحال می شم که بگی مثلا نیک صالحی سایت معروفیه یا فلانی و یا فلانی
    مشکل از الکساست. به طرز خنده داری
    و تاثیری که تولبار کاربرانش بر روی آمارش می ذاره

  17. حسام said, on مارس 30, 2009 at 10:29 ب.ظ.

    دکتر جان انتهای اینجا می‌نویسه که کدوم ساب دومین ها پر بازدیدن
    http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/mihanblog.com
    و به نظر من این اثبات می‌کنه که آمار الکسا خیلی دقیق نیست و مهم اینه که کسایی که تو ایران از تولبارش استفاده می‌کنن کجا سر می‌زنن!

  18. رامین said, on مارس 30, 2009 at 10:39 ب.ظ.

    دکتر چنددرصد کاربرای ایرانی اصلا میدونن، تویتر و فرندفید و گوگل ریدره چیه؟ به نظر من شاید 10 درصدم نشن

    • آرش said, on مه 15, 2009 at 6:23 ب.ظ.

      درصد زیادی از مردم توی ایران از وجود داشتن و امکانات سایت‌هایی مثل توییتر و فرندفید و برنامه‌ی گوگل ریدر آگاهی ندارن اما همون درصد کمی که اطلاع دارن و استفاده می‌کنن از دسته‌ای از مردم هستن که مدام (24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته!) یا دارن توییت می‌کنن یا توی فیس بوک، فلیکر، یوتیوب و فرندفید می‌گردن و یا دارن وبلاگ دوستاشونو از طریق گوگل ریدر می‌خونن. به نظر من همین افراد هستن که بیشترین سهم رو از استفاده از این سایت ها دارن و نه چند درصد کمی که شما گفتین 🙂

      • آرش said, on مه 15, 2009 at 6:24 ب.ظ.

        معذرت می‌خوام… یه سوتی اساسی بود >> «…و نه چند درصد کمی که شما گفتین »
        اصلاح شده‌ش اینه: و نه بقیه‌ی مردم!

  19. سروش said, on مارس 30, 2009 at 11:00 ب.ظ.

    من چند سال پیش در میهن بلاگ می نوشتم
    در این رده بندی من جایگاه ام اس ان رو هم عجیب می دونم.

    • علی said, on آوریل 16, 2009 at 1:56 ب.ظ.

      msn به واسطه اینکه سفحه پیشفرض مرورگر IE هستش بازدیداش خیلی زیاده

  20. DESERTER said, on مارس 31, 2009 at 7:34 ق.ظ.

    فیس بوک سرویس جدیدی رو ارائه کرد . از این به بعد میشه یک گروه خصوصی مخصوص به خانواده ساخت و اعضای خانواده رو بش دعوت کرد. چیزی که خیلی ها از خیلی وقت پیش دنبالش بودن

  21. میثم said, on مارس 31, 2009 at 9:37 ق.ظ.

    سلام
    اومدم که از میهن‌بلاگ دفاع کنم ولی ماشالا شما همه غول وبید، دیگه من چی بگم، ولی من برا وبلاگ میهن‌بلاگ رو به ورد‌پرس ترجیح میدم، چون مهم ترین عنصر برا من تو یه بلاگ اینه که بتونم خودم قالبش رو انگولک کنم، درسته الان قالب بلاگم مال وردپرسه ولی اگه دلم خواست یه جور دیگه‌اش میکنم، این جنبه رو هم در نظر بگیرید.
    دومش اینکه الاسکا یه نمیدونم اینی که شما میگین در کل امار درستی ارائه نمیده، سایت ۹۸مین رو نگاه کنین، http://varzeshi.net، وقتی کلیک کنی اصلا میگه شرمنده، روی سرور ما اینطور چیزی نیست (برا من الان اینطوره)
    بازم من اگه بخوام رو یه هاست شخصی کار کنم ترجیح میدم از وردپرس استفاده کنم.
    امیدوارم دکتر دفاعیه‌های اینجانب رو مورد نگاه خودشون قرار بدن.

  22. آخرین پدرخوانده said, on مارس 31, 2009 at 9:56 ق.ظ.

    یکی از بیشترین مراجعات مربوط به لینک باکس های زرد هست که در وبلاگ های کپی پیست و عشقولانه میبینید.این لینک باکس ها هم توسط میهن بلاگ ساخته میشوند.
    به احتمال خیلی زیاد دلیلش همین میتونه باشه!
    خوراک بنده رو هم که خوشبختانه روی میهن بلاگ نیستم به خوراک خوانتان بیفزایید دکتر!
    ممنون

  23. امیر said, on مارس 31, 2009 at 8:07 ب.ظ.

    محبوبیت کاذب msn بدلیل پیشفرض بودن آن در اینترنت اکسپلورر هست. بسیاری از کامپیوترهای عمومی مانند کافی نت ها و سازمانها و دانشگاه ها در این حالت قرار دارند. و ناخواسته اولین جستجو با msn به کاربر تحمیل می شود!

  24. 78med said, on مارس 31, 2009 at 8:50 ب.ظ.

    من فکر می کنم روش الکسا شاید زیاد هم کامل نباشه البته احتمال بودن وبلاگ خوب در ویهن بلاگ کم نیست اما من هم شخصا در بین در و همسایه و در لینکهای بالاترین و داغ های کلوب و کلا در وبگردی ها تقریبا به وبلاگی برنخوردم که از میهن بلاگ باشه
    ضمنا با سرچ کلمه وبلاگ (فارسی) در گوگل میهن بلاگ در صفحه اول نتایج نیست و در جستجوی کلمه فارسی بلاگ هم میهن بلاگ بعد از پرشین و بلاگفا و جوان بلاگ میاد …این هم یه دلیل دیگه میتونه برای اشتباه الکسا باشه هر چند باز هم دلیل دومی که گفتید رد نمیشه

    البته در این لینک http://trends.google.com/websites?q=blogfa.com%2C+mihanblog.com%2C+facebook.com%2C+wordpress.com%2C+persianblog.ir&geo=IR&date=all&sort=0
    پرشین بلاگ خیلی بالاتر از فیس بوک قرار میگیره اما تو الکسا پایین تر از اونه

    پ.ن!!!!!: در ضمن با اجازه شما بنده همین چند روزیه که بند و بساط 6 ساله ام رو جمع کردم اومدم ورد پرس

  25. شقایق said, on مارس 31, 2009 at 8:50 ب.ظ.

    اعتماد صد در صد به الکسا کار درستی نیست وقتی میبینیم که حتی ابر قدرت دنیای مجازی (گوگل) هم دچار نقصان میشه.
    چند تا نکته وجود داره:
    یک: الکسا نتایج صد در صد صحیح ارائه نمیده
    دو: ما از ملاکهای الکسا برای تشخیص برترین ها اطلاع کافی نداریم
    سه: میهن بلاگ از دامین خودش استفاده های دیگه ای برای جذب بازدید کننده انجام میده منظورم اینه که مدیران میهن بلاگ رگ خواب الکسارو تو دستشون دارن
    چهار: شاید میهن بلاگ چیزی بیش از یک سیستم ارائه بلاگ فارسیه و به بهترین شکل ممکن از دامینش استفاده میکنه
    از نظر یک کاربر نت فارسی تشخیص پر رنگ بودن یا کم رنگ بودن سیستمهای ارائه بلاگ کار سختی نیست
    من از بلاگ اسکای استفاده میکنم و خیلی هم راضی هستم ولی بدون شک حضور پر رنگ و پر مخاطب بلاگفا غیر قابل انکاره و میهن بلاگ جایگاه پایینتری نسبت به میهن بلاگ داره

  26. پيام طراوتي said, on آوریل 1, 2009 at 10:04 ق.ظ.

    جسارتأ نظرم را اعلام مي‌کنم، بنده فکر مي‌کنم يک اشتباهي صورت گرفته. ميهن بلاگ حالا حالا حالاها مانده که به اين سطح برسد

  27. […] 9- آیا میهن بلاگ چهارمین سایت برتر ایران است؟ […]

  28. مهرداد said, on آوریل 2, 2009 at 6:22 ب.ظ.

    دو تا نکته مهم وجود داره دکتر.

    1. در اینکه آمار الکسا دقیق نیست و توزیع نمونش یکنواخت نیست شکی نیست. (کار بهتری هم نمی تونه بکنه چون دسترسی به سرور سایتها نداره). ولی به هر حال از آمار سر انگشتی من و شما درست تره و اینقدرها هم بی ربط نیست.

    2. اگر یک مقدار تو سایتهای «خز» و سرویسهایی که عموم مردم استفاده میکنند گردش کنید میبینید که این جمعیت دور شما (فرندفید و تویتر و …) کلا 5000 نفر هم نیست و قشر به شدت کمی را به نسبت کاربران اینترنت در ایران تشکیل میده و 360 به تنهایی چندین برابر این کاربر داره.

    – یک خاطره نسبتا مرتبط: 1 ماه پیش تو دانشگاه یکی گفت این فیس بوک چیه کپی 360؟ میخواد پوز 360و بزنه و من کاملا :O شدم. (دقت کنید 360 حداقل 1 سال بعد فیسبوک اومده) افرادی که شما بیشتر دور خودت میبینی اصلا نمونه یکنواختی از جامعه نیستن و نمیشه تعمیم داد.

  29. علی پارسا said, on آوریل 3, 2009 at 2:25 ب.ظ.

    اتفاقا من دیروز مصاحبه ای رو می خوندم با مدیران شرکت جدیدی که میهن بلاگ رو «با هدف تجارت» خریداری کرده بودند. نتکه ای که توی اون مصاحبه برام جالب بود ادعای این بود که میهن بلاگ دومین سرویس پر بازدید وبلاگ نویسی در ایران هست.

    حالا نمی دونم اول کدوم سرویس هست که بین پرشین بلاگ و بلاگفا، میهن بلاگ در رتبه دوم قرار گرفته.

    حقیقتاً من هم وبلاگ چندان نام آشنایی در میهن بلاگ نمیشناسم.

  30. vahm said, on آوریل 3, 2009 at 8:45 ب.ظ.

    تا جایی که من دیدم وبلاگ های روی میهن بلاگ پر از عکس و موسیقی و جوک و SMS و اینا بودن. یعنی وبلاگ هاش زیاد شامل مطالب خوندنی نمیشن که به یاد بقیه بمونن و بیشتر به عنوان یه واسط برای فایل های آپلود شده کار می کنن. به خاطر همین چیزا رنکینگش بالاست.
    درباره MSN هم شاید چون خیلی ها تو ویندوزشون MSN Messenger رو دارن و برش نداشتن رنکینگش رفته بالا.

  31. erghezi said, on آوریل 3, 2009 at 10:32 ب.ظ.

    اینو کافیه سرچ کنین
    inurl:http://*.mihanblog.com/
    ۲۵۵ هزار دامین متعلق به میهن بلاگ!‌کم عددی نیست
    در حالی که برای بلاگفا ۲۳۸ هزاره
    و برای وردپرس فارسی فقط ۱۷۸ هزار!

  32. erghezi said, on آوریل 3, 2009 at 10:40 ب.ظ.

    اولین وبلاگی که واردش شدیم اسپم هستش!
    http://armanblog.mihanblog.com/post/571
    شاید مکان مناسبی برای اسپمراست :))

  33. alireza said, on آوریل 5, 2009 at 6:08 ق.ظ.

    سلام دكتر، فيس بوك الآن رتبه چهارم رو داره
    فقط خدا كنه بلاگفا سره جاش بمونه 😉

  34. aMiN said, on آوریل 6, 2009 at 8:43 ق.ظ.

    منم كاملا حرفهاي دكتر رو تاييد مي كنم!
    كلا من اصلا بلاگ بزرگي در ميهن بلاگ نديدم و اين رتبه خيلي عجيبه !!

  35. Koosha said, on آوریل 7, 2009 at 3:38 ب.ظ.

    آمار alexa دقیق نیست.مخصوصا در مورد ایران.
    alexa از پایه زیاد درست نیست.مشکل اینجاست که کسایی که تولبار alexa رو نصب می کنن قشر خاصی هستن که سایتهای خاصی رو می بینن.کسایی نیستن که دنبال چیزهایی مثل فال و طالع بینی و عکس یانگوم و … باشن که همین رتبه بندی رو زیر سوال می بره.
    به همین دلایل نباید به آمار الکسا استناد کرد.

    برای مثال همین facebook که فیلتره آمارش از کجا اینقدر رفته بالا؟! کسایی که از facebook استفاده می کنن تو ایران با دور زدن می رن تو سایت و دور زدن هم بدون تغییر IP میسر نیست! در هر روشی IP تغییر می کنه! Alexa از کجا آمار رو میاره؟!
    کشور از روی IP تعیین میشه(می تونید این صفحه رو ببینید: http://www.alexa.com/help/privacy)
    وقتی داریم از VPN و امثال اون استفاده می کنیم این آمار چطوری داره اینطوری بالا میره؟!
    – در ضمن این موضوع هم باید گفت که آمار Alexa قابل دستکاریه و میشه توشون دست برد.

  36. نيما توامان said, on آوریل 7, 2009 at 8:01 ب.ظ.

    دوستان من خودم اينو تازه ديدم ولى بايد بگم يه بلاگ عالىتو ميهن بلاگه
    http://www.Nariman1989.mihanblog.com

  37. Approach said, on آوریل 8, 2009 at 3:49 ق.ظ.

    من هم قبلا در میهن بلاگ نوشته‌ام. هم آن زمان و هم امروز در بین 5-6 سرویس بزرگ وطنی از نظر امکانات بهترین است.

  38. Approach said, on آوریل 8, 2009 at 4:07 ق.ظ.

    یک نکته دیگر این که میهن بلاگ چند دامین دارد و این احتمالاً در آمار اثر منفی می‌گذارد.

  39. منوچهر said, on آوریل 8, 2009 at 9:47 ق.ظ.

    با سلام به شما، این طور که من فهمیدم میهن بلاگ مدیرانش چند ماه پیش عوض شده و همونایی که صاحب کلوب هستند صاحب میهن بلاگ هم هستند. سیستمشون الان خیلی قوی و عالی داره کار میکنه و واقعا جهش کردن و فکر می کنم لایق جایگاهشون هستن. ضمنا تعداد وبلاگ های میهن بلاگ کم نیست. درست که اسم دومینشون خیلی بده اما امکاناتشون خوبه

  40. Hesam said, on آوریل 11, 2009 at 4:39 ب.ظ.

    سلام
    اول جواب رامین :
    به نظرم خیلی ها این سرویس ها رو میشناسن
    کم کم حدود 60% چون همه می خواین به روز باشن حتی اگر هم احتیاج نداشته باشن هم عضو می شن ولی حدود 10% از اون استفاده می کنن
    حالا نظر خودمم:
    مگه وبلاگ من رو ندیدین !!!!
    پس شما رو دعوت می کنم تا تشریف بیارین
    خبر IT

    • Hesam said, on آوریل 11, 2009 at 4:47 ب.ظ.

      درضمن به نظر من وردپرس خیلی عالی هست تو بین همه
      بعد هم میهن بلاگ
      باید میهن بلاگ سرویس هایی که وردپرس اراعه می ده باید به ابزار هاش اضافه کنه

  41. امین said, on آوریل 11, 2009 at 11:07 ب.ظ.

    به نظر من هم شما فقط داری اطراف خودت رو می بینی. احتمالا شما فقط سایت ها و وبلاگ های معتبر رو (اون هم بیشتر در زمینه آی تی) دنبال می کنی. در حالی که وبلاگ های تفریحی مثل همین 3Jokes.com بازدیدشون چندین برابر مجموع همه سایت های آی تی ایرانیه. دانلود موسیقی و نرم افزار رو هم که دوستان گفتند. من یه مورد دیگه رو هم اضافه کنم: لینکباکس. هر کس بخواد لینکباکس بسازه می ره از میهن بلاگ خدمات می گیره. لینکباکس هم به صورت iframe (و در سایز کوچک) توی n تا سایت و وبلاگ دیگه نمایش داده می شه. اینجا رو ببین:
    http://www.webgozar.com/counter/tops.aspx
    حدود 5-6 تا لینکباکس توی آمار بهترین ها هستند.

    مورد دیگه اینکه به نظر من آمار الکسا (حداقل توی ایران) خیلی قابل استناد نیست. تا جایی که می دونم الکسا از اطلاعات کاربرانی که از تولبارش استفاده کرده اند برای نمایش آمار کمک می گیره، و این افراد لزوما نمایانگر همه مردم نیستند. با اینکه الکسا در خارج از کشور کاملا شناخته شده و معروف هست، ولی داخل ایران کسی نمی شناسدش و کمتر کسی تولبارش رو نصب می کنه. به عنوان مثال: طبق ادعای الکسا، آمار سایت من در روز های یکشنبه (که روز تعطیل در خارج کشور هست) از روزهای دیگر هفته بیشتره! در حالی که 95% آمار سایت من از داخل ایرانه و تعطیل بودن روز یکشنبه نمی تونه چنین تاثیری توی آمار بذاره. (کانتر خودم که تغییری رو برای روزهای یکشنبه نشون نمی ده.)

    یا تعداد لینک های ورودی به سایت من از نظر گوگل 7620 هست ولی از نظر الکسا 454 نمی دونم این عدد رو از کجا آورده؟!

  42. محمد said, on آوریل 12, 2009 at 10:15 ق.ظ.

    من وبلاگ های زیادی رو می شناسم که از Mihanblog استفاده می کنند و به نظرم بعد از وردپرس بهترین سیستم وبلاگ نویسیست.

  43. علی said, on آوریل 14, 2009 at 4:55 ب.ظ.

    به نظر من میهن بلاگ در ایران سرویس خوبی هست وشاید چون ماها در یک زمینه خاص در اینترنت میگردیم وبلاگ های خوب اون رو نمبینیم، نمونش خودم که تقریبا هیچ وبلاگی در میهن بلاگ در این زمینه هایی که میخوام نمیبینم !

  44. حامد said, on آوریل 18, 2009 at 11:26 ق.ظ.

    شاید بحث در این رابطه الان خیلی دیر شده. اما دلیل این اتفاق موضوع اکثر وبلاگهای میهن بلاگیه. اکثرا درباره موضوعات پرمخاطبی مثل دانلود موسیقی و نرم افزار و عکسهای مختلف! و… هستش. و این به خاطر امکانات زیادیه که میهن بلاگ میده و ظاهر وبلاگ رو شبیه یک وبسایت می کنه!این دلیل اصلیه. بخش اعظمی از کاربرای ایرانی هم دنبال همین چیزها هستند و دوست دارند وبلاگی بزنند که شبیه سایت باشه! بازدید از این وبلاگها به طرز عجیبی زیاده. طوریکه یکبار سر مسئله ای یکیشون به یکی از سایتهای من لینک داده بود و آمار بازدید من صدها برابر شد!

  45. ارسلان اورچین هفت said, on آوریل 28, 2009 at 6:50 ب.ظ.

    کجایی ممد جون که فیس بوک عزیزت می خواد تو رو ( + ایرانیان ) رو ترحیم ( تحریم ) کنه !
    تصلیط می گم

  46. […] 122- آیا میهن بلاگ چهارمین سایت برتر ایران است؟ […]

  47. ساسان said, on ژوئن 4, 2009 at 6:45 ب.ظ.

    خوب بود

  48. کیمیا خانم said, on ژوئن 20, 2009 at 7:52 ب.ظ.

    سلام خوشحال میشم تبادل لینک کنیم منتظر پیامتون هستم موفق باشید

  49. dfs said, on ژوئن 22, 2009 at 7:43 ب.ظ.

    gfdfdgfd fd fg
    df
    g dfgfd

  50. mehdi.z said, on ژوئن 22, 2009 at 8:41 ب.ظ.

    سلام دوستان من مدیر سرویس بلاگ پارسی هستم http://blogparsi.com
    فرصت کوتاهی تا در مورد چند سرویس ایرانی صحبت کنم .
    بلاگفا :
    مسائلی که باعث پیشرفتش شد –> دامنه خوب – روی دور افتادن همزمان با هک شدن دامین پرشین بلاگ – جزء اولین ها بود – تبلیغات همگانی ( عموم مردم فکر میکنن هر چیزی که استفاده کننده بیشتری داره امکاناتش هم بهتر – البته در این مورد گوگل رو فاکتور بگیریم )
    ضعف –> به فریاد آمدن کاربران از محدودیت در استفاده از کد های جاوا و بعضی کدهای html مثل iframe – ضعف در سیستم آدرس دهی صفحات از نظز سئو
    میهن بلاگ :
    مسائلی که باعث پیشرفتش شد –> امکانات مناسب – پشتیبانی خوب – جزء اولین ها بود- حذف تبلیغات با پپرداخت هزینه – امکان اتصال دامین و … – خلاصه اگر بخوام سیستم وبلاگ خودم رو نادیده بگیرم به نظرم میهن بلاگ رو بعنوان بهترین سرویس بین سرویس دهنده های ایرانی ( نه جهانی ) بدونم.
    پرشین بلاگ:
    نکاتی که باعث پیشرفتش شد –> اولین سرویس ارائه وبلاگ ایرانی بود –
    ضعف ها – تغریبا همون نکاتی که در مورد بلاگفا گفتم بعلاوه اینکه از دست رفتن دامین پرشین بلاگ دات کام و از دست دادن اعتماد نسبی بعضی کاربران ( البته این نکته تقریبا فراموش شده ولی کاربران قدیمی این حادثه تلخ رو به یاد دارند )
    بلاگ اسکای :
    این سیستم رو بررسی نکردم ولی جزء اولین ها بود . در ضمن اقدام به تغییر آدرس دهی صفحات باعث افت رنک خودش و وبلاگ هاش شد . گرچه ارزشش رو داشت

    بلاگ پارسی : http://blogparsi.com
    مسائلی که باعث پیشرفتش خواهد شد –> بهره بردن از سیستم وردپرس – ارائه همه امکانات فعلی و در آینده بطور رایگان – امکان استفاده از پلاگین ها یا افزونه های فراوان و افزایش این تعداد در آینده ( پلاگین هایی که در وردپرس.کام ارائه نمی شوند) – استفاده از قالب های زیبای فارسی وردپرسی – استفاده از سیستم مناسب آدرس دهی صفحات ( همانند وردپرس ) – امکان تگ گذاری نوشته ها – دسته بندی مطالب و چینش و مدیریت بر آنها – امکانات فوق العاده دیگر در آینده ( امکاناتی که در وبلاگ های دیگر ارائه نخواهد شد )- امکان انتقال مطالب از سایت های وردپرسی و سایت وردپرس دات کام
    ضعف ها -> موقعیت زمانی نامناسب ( افتتاح در زمانیکه سیستم های داخلی و خارجی بسیاری بر سر زبان ها افتاده اند )

  51. mehdi said, on ژوئن 22, 2009 at 8:42 ب.ظ.

    و در پایان چون بحث بر سر این بود که چرا میهن بلاگ جزء سایت های با رنک تک رقمی در ایرانه باید خودتون فاکتورهایی رو در نظر بگیرید : رنک بالای وبلاگ هادر وبلاگ های میهن بلاگ نسبت به وبلاگ های بلاگفا ( گرچه هیچکدام به پای وردپرس نمی رسند )

    و نکته دیگر تعداد صفحات ایندکس شده یا فهرست شده در موتور های جستجو همچون گوگل که در زیر مقایسه ای بین چند سرویس وبلاگ قدیمی آوردم :
    بلاگفا در گوگل–> 6,580,000
    میهن بلاگ در گوگل –> 3,460,000
    پرشین بلاگ در گوگل–> 1,920,000
    بلاگ اسکای در گوگل–> 1,300,000

    سرویس وبلاگ پیشتاز آینده —> بلاگ پارسی http://blogparsi.com

  52. مسعود said, on ژوئن 29, 2009 at 4:07 ب.ظ.

    منم یک وبلاگ سیاسی از دانشجویان مشهد سراغ دارم که تازه باز شده http://www.sedayedaneshjoo.mihanblog.com

  53. مهدی said, on ژوئیه 3, 2009 at 6:10 ق.ظ.

    فعلا كه تو سايت الكسا بلاگفا سوم هست، بلاگر هفتم، ميهن بلاگ هشتم، پرشين بلاگ دوازدهم و وردپرس سيزدهم.
    ممكنه كه بلاگفا امكاناتش نسبت به سرويس هاي ديگه ي وبلاگ نويسي فارسي كمتر باشه ولي اولا اينكه منوهاي كاربريش ساده است و اينكه تا حالا مشكل از دست رفتن اطلاعات نداشته. همونطور كه دوستان اشاره كردن ميهن بلاگ يه سري هاردش سوخته و پرشين بلاگ هم هك شد كه مجبور شد از دات كام به دات آي آر تغيير بده كه در اين هك شدن و جا به جايي بسياري از نوشته هاي قديمي هاي پرشين بلاگ از بين رفت. در نتيجه اين طبيعيه كه اگه كسي مي خواد براي اولين بار وبلاگ نويسي رو شروع كنه از بلاگفا شروع كنه.

  54. mina said, on ژوئیه 16, 2009 at 7:46 ب.ظ.

    من نمی توانم به سایت میهن بلاگ دسترسی پیدا کنم

  55. m£iSAM said, on ژوئیه 19, 2009 at 10:18 ب.ظ.

    قبلا (یعنی قبل از اینکه اون مشکلات اساسی برای میهن بلاگ پیش بیاد) میهن بلاگ سرویس ایدالی بود، برای تازه کارها میتونست مفید باشه. خیلی ها از جمله خودم اولش از میهن بلاگ شروع کردیم، و بعد از پاک شدن اطلاعات به سرویس های دیگه مراجه کردیم. اما در حال حاضر بهد از واگذاریه این سرویس دهنده، فکر میکنم هم امکاناتش در سطح سرویس دهنده های مطرح مثل بلاگر باشه هم راحتی کار باهاش، همچنین اگه یه مراجعه داشته باشید میبینید که قالب های بسیار زیبایی هم طراحی و ترجمه شده که خیلی مفیده.

  56. ali said, on اوت 11, 2009 at 11:54 ب.ظ.

    سلام
    مطلب جالبی بود.
    اگه مایل به تبادل لینک هستین امر بفرمائیدن تا اقدام کنم.
    ایت وب سایت منه با موضوع پروژه های دانشگاهی:
    http://www.bitasoft.ir/

    با تشکر

  57. کاربر سابق پرشین بلاگ said, on اوت 12, 2009 at 1:02 ب.ظ.

    میهن بلاگ برای کاربران خود ارزش قائل است من 6 سال در پرشین بلاگ نوشتم
    اما دیدم برای آنها تا وقتی ارزش داریم که مینویسیم
    مینویسند وبلاگی که آپ نشده بعد از یک سال به قیمت 3500 تومان حراح میشود
    من و 30 نفر دیگری هم که اعتراض کرده بودیم کامنتمان پاک شد و چند کامنت گل و بلبلی ماند

    جه در وبلاگ حراجی چه در سایت نخست
    الان هم تائید باید بشود !

    یک سال را هم کردند سه سال !

    بلاگفا هم که بهترین کاربرانش از آن ناراضی هستند

    میماند میهن بلاگ و بلاگ اسکای

    لازم نیست وبلاگ مشهوری باشد هر کس یک وبلاگ ایجاد کند و به چند دوست بگوید کافی است

    چیزی که پرشین بلاگ و بلاگفا از ان بی بهره اند

  58. زيبا ساز وب said, on اوت 27, 2009 at 9:38 ق.ظ.

    سلام به همه
    دوستان بهتره عادلانه قضاوت كنيم ميهن بلاگ به نظر من بهترين سويس دهنده وبلاگ ايراني هست
    چون من به شخصه با بلاگفا پرشين بلاگ بلاگ اسكاي جوان بلاگ انزلي بلاگ ياسي بلاگ و… از اين دست بلاگها كار كردم اما به خوبي ميهن بلاگ نديدم
    چرا
    چون محيط كاري ساده و راحت و كاربر پسندي داره
    كار باهاشس از يه بچه 10 ساله هم بر مياد
    سرچ گوگل هم كه بينظير ساپورتش ميكنه
    اتمكاناتش هم بد نيست
    به نظر من فقط يه ايراد داره اون هم اينه كه فضا براي آپلود نداره
    در ضمن دوستاني كه ميفرمان 2تا 3تا وبلاگ ديدن تو ميهن بلاگ باشه منظورشون چيه منظورتون اينه كه وبلاگ خاص كه مد نظر شماست 2 تاست؟؟؟
    اين تعدا وبلاگهاييه كه در زمينه هاي مختلف در ميهن بلاگ ثبت شدند

    خبار (3496)روزنامه نگاری (743)تجارت الكترونیك (3993)تجارت و بازرگانی (1947)تاریخ و باستان شناسی (638)فلسفه و عرفان (1145)دینی و مذهبی (4732)شوخی و طنز (3513)بازیهای رایانه ای (1998)ادبیات و شعر (5699)سینما (1246)آهنگ و موسیقی (13824)هنر (3126)ورزشی (4273)مقالات كامپیوتری (2337)مقالات علمی (3698)اخبار IT (987)معرفی نرم افزار و سخت افزار (3241)امنیت شبكه (772)كامپیوتر/تكنولوژی (9765)كسب درآمدر از اینترنت (3100)كافینت ها (189)پزشكی (608)بهداشت (179)كشاورزی (411)طبیعت و محیط زیست (450)مقالات آموزشی (4487)عمومی (16449)شخصی (8897)روز نوشت (2436)دریافت فایل (4036)لینوكس و كد باز (132)برنامه نویسی (850)سرگرمی (8722)همكاران میهن بلاگ (1238)تلفن همراه (575)

    • حسين said, on نوامبر 28, 2009 at 11:39 ق.ظ.

      البته ميهن بلاگ بيش از پانصد هزار بلاگ داره !!! دست كم نگيرين

  59. حسین said, on اوت 28, 2009 at 9:43 ق.ظ.

    بله
    میهن بلاگ وبلاگهای بزرگی دارد کهشما از ان غافلید!!

  60. عليرضا said, on سپتامبر 20, 2009 at 4:33 ب.ظ.

    دوستان اگر سايت الكسا منبع اماري كه ميگيد باشه در اناليز دقيق سايت بلاگفا خواهيد ديد كه گروه اشپزي !!! يهترين وبلاگ اون هستش و وبلاگ هاي بعديش رو هم دونه دونه سر زدم و اصلا وبلاگ هاي خوبي نبودند ولي چرا سوم هست ؟
    بنابراين اگر بخواهيم مقايسه اي داشته باشيم متاسفانه هيچ كدام از سرويس دهندگان وبلاگ فارسي وبلاگ هاي جالبي ندارند ميگيد نه نگاه كنين!!!

  61. amir said, on سپتامبر 22, 2009 at 7:07 ب.ظ.

    سلام این وبلاگ بسیارعالی

  62. zendegisaggii said, on نوامبر 6, 2009 at 1:41 ق.ظ.

    دکتر من قبلا خونده بودم که رنکینگ alexa با استفاده از alexa toolbar محاسبه میشه و از اونجا که تو ایران این نوار ابزار خیلی کم مورد استفاده قرار میگیره رنکینگ این سایت برای ایران هم اصلا قابل استناد نیست !!! حتی اگه شما بر روی سیستم خودتون این toolbar رو نصب کنید میبینید روی وبلاگ هایی که به آنها سر میزنید تاثیر فراوانی داره و تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که کاربان میهن بلاگ بیشتر از این toolbar استفاده میکنند !!!

    • وبلاگ هاست ايراني said, on دسامبر 25, 2009 at 11:45 ب.ظ.

      اين موضوع عزيز ربطي به نصب تولبار الكسا ندارد تولبار الكسا ابزاري است براي چك كردن رتبه سايت به صورت آنلاين

      شما مي توني از افزودنی های فایرفاکس براي اينكار استفاده كنيد اسمش Sparky هستش

  63. ali said, on نوامبر 11, 2009 at 11:32 ق.ظ.

    سلام.

    من تا حالا با میهن بلاگ کار نکردم اما باید بگم که دوستانم از این سرویس دهنده استفاده می کنند.

  64. هومن said, on نوامبر 27, 2009 at 9:27 ب.ظ.

    دلیلش فقط و فقط اینه که اکثر کابران میهن بلاگ، وبلاگ خودشون رو به دامین وصل می کنن و وبلاگشون تبدیل به
    yourname.com
    میشه. به همین خاطر شما اثری از نام میهن بلاگ توی اون نمی بینید. مثل وبلاگ خودم

  65. reza said, on دسامبر 16, 2009 at 5:58 ب.ظ.

    طبق این آمار
    http://www.sitedossier.com/site/mihanblog.com
    8,714,571
    بالاگ روی dnsهای میهن بلاگه
    که البته در مورد وردپرس میشه
    1,066,833
    ویا بلاگفا
    67,999
    همچنین بلاگهها
    556

    خلاصه تصمیم با خودتان!

  66. هاست ايراني said, on دسامبر 25, 2009 at 11:36 ب.ظ.

    به نظر من دليل پربازديد شدن وب سايتهايي كه نام برديد به دلايل زير مربوط مي شه

    در نظر داشته باشيد كه الكسا دقيق نيست و راههايي بسيار زيادي وجود دارد براي بالا بردن رتبه دور زدن و تقلب در الكسا

    الكسا با ريفرش كردن وب سايت رتبه رو بالا مي برد

    در سيستم وبلاگ هرچه وبلاگنويس زحمت مي كشد و بازديدكننده جمع مي كند رتبه اش به سرويس دهنده وبلاگ مي رسد

    مثال : فلان وبلاگ روزانه 10000 بازديد كننده دارد رتبه بلاگش در الكسا تقريبا مي شود 60000 يا 55000
    حالا تعداد وبلاگهاي فعال و بروز شده را در نظر بگيريد
    تعداد بازديد كننده آنها را …. مجموع بازديد كنندگان وبلاگها … مجموع جمع رنكها و رتبه ها
    اين رتبه به دارنده دامنه مي رسد نه به دارنده وبلاگ يا ساب دامين
    پس وقتي ما به وبلاگي در مثلا ميهن بلاگ از طريق گوگل برمي خوريم و از آن وبلاگ بازديد به عمل مي اوريم دليل بر محبوبيت سرويس دهنده وبلاگ نيست اما امتيازي براي وي در الكسا درج مي گردد كه آن رتبه آن است كه شما مي بينيد .

    به دست آوردن ترافيك كاذب با استفاده از گوگل

    چند نمونه از اين سايتهاي بي محتوا كه رتبه هاي خوبي دارند رو مثال مي زنم

    daraje1.com – payams***.com
    خوشبختانه سايت درجه 1 با محتويات پوچش فيلتر شد
    اجازه بديد بيشتر براتون شرح بدم
    اين 2 سايت آگهي كه هر دو از الگاريتم خاص و يكساني پيروي مي كنند با استفاده از روبات برنامه نويسي شده خاصي كه از كلمات كليدي پربازديدبه صورت تگ H1 و در title سايت استفاده و صفحه به صورت خودكار ايجاد مي كند محتواي پوچ تحويل كاربران مي دهند و به سيلي از بازديد كننده فري خورده از طريق گوگل دست ميابند ، بازديد كنندگان بعد از بازكردن سايت آنها بلافاصله سايتشان را مي بنند چون به هدف خود نرسيده اند اما همان باز كردن سايت 1 رتبه به رتبه آنان در الكسا ميفزايد يكي از اين سايتها امروز رتبه 2492 در دنيا را دارد اما تعداد آگهي دهندگان ان زير 150 تا در روز مي باشد

    تعداد آگهي 103 بازديد كننده امروز : 224394

    نيتجه گيري : هر سايتي كه بازديد الكساي بالاتري داشت دليل بر محبوبيت آن سايت نيست .

    بيشتر به فكر جذب بازديدكنندگان هدفمند باشيد كه دنبال سرويس حرفه يا خدمات شما هستند

    ارداتمند شما

    ابراهيمي

    هاست ايراني

  67. saeed nematolahi said, on دسامبر 27, 2009 at 5:16 ب.ظ.

    salam doostan man site am roo service mihanbloge va berid bebinid weblog yani chi oonvaght in harfaye alaki ro bezanid shoma khoob donbal nagashtid ta weblog hay khoobe mihanblog ro bebinid

  68. به یاب said, on فوریه 3, 2010 at 7:43 ق.ظ.

    من زمينه فعاليتم رو گذاشتم معرفي وبلاگهاي خوب اما واقعا تعداد وبلاگ نويسهايي كه عمق داشته باشه كارشون در ميهن بلاگ كمتر بود. فكر كنم علتش اينه كه افزايش تعداد وبلاگ نويسان در ميهن بلاگ جديدا رخ داده كه مسلما سليقه و دغدغه هاي جديد رو پوشش ميدن(ليتك باكس و موزيك و عكس و لينك دانلود) و معمولا كاربران بلاگفا قديمي ترند و وردپرسي ها حرفه اي تر. احتمالا در آينده شاهد وبلاگهاي خوبي از اين سرويس خواهيم بود.
    بر اساس آمار خودم بعد از وردپرس وبلاگهايي كه با دامنه شخصي ارائه ميشوند اكثرا از ميهن بلاگند و دليلش هم قابليتهاي مناسب و كاربرپسندش ميتونه باشه.

  69. masdood said, on فوریه 25, 2010 at 7:04 ق.ظ.

    سلام
    میهن بلاگ رو برای اولین بار یه جوون 17 ساله کرمانی البته بدون اعلام هویت اصلیش راه انداخت! سه چهار سال پیش! و البته جزو سیستم های محبوب بود، با اون عکس بانوی ایرانی بالاش!
    منم از اونجا شروع کردم وبلاگ نویسی رو! ولی یه مشکلی براش پیش اومد و کلی از وبلاگنویس های خوبش از اونجا کوش کردن!
    این سیستم جدید میهن بلاگ برا یه شرکته که کلوب رو هم در اختیار داره احتمالا یا حداقل رابطه تنگاتنگی دارن، تیم مدیریتی خوش فکر و قوی باعث شد دوباره به میهن بلاگ برگردم! اما یه نکته
    میهن بلاگ و سایت کلوب از سال پیش با سرویس 100 درجه کلوب به هم لینک شدن، این احتمال رو می دم که بازدید های یه مطلب توی کلوب با بازدید از وبلاگ یه ربطی داشته باشه! کلا رابطه تنگا تنگی دارن!
    الآن به شخصه و بعد 4 سال وبلاگ نویسی توی سیستم های ایرانی میهن بلاگ رو ترجیح می دم! کلا ترجیح می دم تو سیستم ایرانی بنویسم، هرچند نسبت به وردپرس خیلی عقب تره!


پاسخی بگذارید

