وب2010

زوترو: وب در خدمت مطالعات علمی

Posted in وب 2 by mhmazidi on فوریه 28, 2009

وب ۲ تنها برای تفریح و لذت بردن نیست. می توان از آن برای مطالعات علمی نیز استفاده کرد.اگر شما از فایرفاکس استفاده می کنید زوترو می تواند کمک خوبی برای مطالعات علمی شما در سطح وب باشد. برای استفاده از زوترو باید مرورگر فایرفاکس را داشته باشید:
به صفحه زوترو بروید و افزونه مربوطه را نصب و اجرا کنید. اکنون یک آیکون  در پایین صفحه مرورگر شما می نشیند.بر روی ان کلیک کنید.نیم صفحه ای ظاهر می شود که گزینه های متعددی دارد. این گزینه ها همگی برای این است که به شما در طبقه بندی و نظم دادن به یافته های علمی-تحقیقی شما در سطح وب کمک کنند. برای شروع بر روی آیگون + سبز رنگ کلیک کنید. صفحه وب مربوطه را می توانید در یکی از این گزینه ها ذخیره کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه more به منابع بیشتری دست خواهید یافت.

مشابه زوترو تاکنون زیاد بوده. اما مزیت زوترو تاکیدش بر روی منابع علمی و تحقیقاتی و دسته بندی آنهاست.به همین دلیل زوترو می تواند برای دانشگاهیان جذابیتهای بیشتری داشته باشد. از دیگر سو زوترو در نسخه جدیدش امکان ارسال این موارد به سطح وب را هم دارد.یعنی شما می توانید این یافته های خود را با یک کلیک به اکانت زوتروی خود در روی وب منتقل کنید و زین پس به تمام منابع خود در هرنقطه ای دسترسی داشته باشید.

آیا زوترو برای شما کاربردی دارد؟

5 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. shahin said, on فوریه 28, 2009 at 6:51 ب.ظ.

    بسیار جالب بود مرسی

  2. Mike said, on مارس 1, 2009 at 2:58 ب.ظ.

    Just passing by.Btw, your website have great content!

    _________________________________
    Making Money $150 An Hour

  3. هستی said, on مارس 1, 2009 at 10:37 ب.ظ.

    من چون اینترنت کندی دارم، معمولا از zotero برای سیو صفحات و دسته بندی استفاده می کنم تا روزی که وقت داشته باشم و صفحات سیو شده رو بخونم.
    در کل، امکانات زیادی برای طبقه بندی و مدیریت اسناد(صفحات وب) فراهم می کنه.

  4. Ehssan IT said, on مارس 3, 2009 at 11:28 ق.ظ.

    ممنون دکتر

    یک سوال دارم
    من تو وبلاگم فید دارم که خودم توش عضوم ولی کانتر فید بارنر همیشه صفر نشون میده برای چی

  5. itsociety said, on مارس 11, 2009 at 10:49 ق.ظ.

    سپاس
    برای مستندسازی فعالیت هایی که روی وب داریم، عالی هس. من هم ازش برای مستندسازی وبي استفاده ميكنم؛ مطالبی که رو وب میخونم یا بهشون برمیخورم و میخوام ثبت شون کنم.
    امکانات مستندسازیش مثل اسنپشات گرفتن، ارتباط با دیگر سرخط ها، با یه فایل دیگه خیلی کمک میکنه. جستجوی خوبي هم داره.

    اگر هر کس از آن برای دسته بندی موضوعاتش و… استفاده کنه هم به خوندنش نظم داده و هم فعاليتهاش.
    ممنون


پاسخی بگذارید

