وب2010

۲۴یا چگونه «جک باور» قلب مرا تسخیر کرد؟

Posted in متفرقه by mhmazidi on فوریه 18, 2009

اگر دقت کرده باشید مدتی است که از فعالیت وبلاگ نویسیم و حتی کل اعتیادم به اینترنت کاسته شده است. دلیل آن ترک نیست بلکه جایگزینی با فعالیت دلنشنین دیگری است : تماشای سریالهای تلویزیونی بر روی DVD.

در این مدت توانستم چندین سریال مطرح را ببینم. اول از همه لاست بود. باید بگویم لاست سریال «قابل احترامی» است و باید حرمتش را نگه داشت. اما سریالی که مرا واقعا تکان داد چیزی نبود جز: سریال ۲۴.

در مورد سریال ۲۴ بنظرم موجزترین توضیحات را می توانید در صفحه فوق العاده ویکی پدیای ان بیابید. تاکنون حدود ۷ سیزن تولید شده که من موفق به دیدن ۴ سیزن ان شده ام. نکته بدیع این سریال این است که تمامی اتفاقات هر سیزن در یک دوره زمانی ۲۴ ساعته رخ می دهد. چندین و چند اتفاق بسیار مهم و پرکشش همزمان در این فاصله باهم تقاطع دارند و این کنش و برهم کنش اتفاقات به جذابیت فراوان سریال می افزاید.

ضرباهنگ سریال بی نظیر است. چینش رخدادها و شخصیتهای متعدد ان فرصت فکر کردن را از شما می گیرد و شما نمی توانید در لابلای این همه اتفاقات پرتنش لحظه ای مکث کنید.نتیجه انکه مجبورید تمام اپیزودهای یک سیزن را پیوسته و بدون انقطاع- و همانند بازیگران سریال- کاملا غریزی به جلو بروید. این هیجان و لذت مدام است که شما در ان غرقه می شوید.

این نوشته به دنبال موشکافی دقیق و هنری این سریال نیست. بلکه تنها ادای دینی است به همه لحظات نابی که در روزهای گذشته نصیب نویسنده این متن شده است. تشکری است از سازندگان نادیده این سریال . نه فقط بخاطر هیجان بالایی که در این روزها نصیبم شد. بلکه بیش و پیش از آن بخاطر اینکه چنین سریالهایی دید مرا نسبت به تلویزیون عوض کردند.

تا پیش از این نگاه من نسبت به تلویزیون به عنوان یک مدیا(رسانه) بسیار منفی بود. تلویزیون اساسا رسانه ای بود چیپ و بسیار سطحی با تولیدات بسیار نازل که تنها فایده اش تحمیق بیش از پیش مخاطب بود. اما سریالهای با ارزشی چون ۲۴ (هرچند که دیدن انها بر روی DVD با دیدن انها در تلویزیون متفاوت باشد) باری دیگر به من ثابت کرد که هنوز هم تلویزیون می تواند یک رسانه فوق العاده باارزش باشد و کاملا بستگی به نوع سرمایه گذاری و نوع دیدگاه صاحبان ان دارد. طوری که حتی می تواند با ساختن آثار زیبایی چون این سریال و سریالهای مشابه نوعی رقیب برای سینما باشد. کما اینکه پس از دیدن چندین سریال ٬ دیگر این روزها میل و رغبتی برای دیدن فیلم سینمایی ندارم 🙂

ای کاش سریال ۲۴ بجای ۷ سیزن٬ ۱۰۰۰ سیزن داشت تا من کل زندگی را فراموش می کردم.
http://en.wikipedia.org/wiki/24_(TV_series)

31 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. میلاد said, on فوریه 18, 2009 at 5:27 ب.ظ.

    برای 1000 سیزن سریال افسانه جومونگ رو توصیه میکنم یا اوشین در سرزمین عجایب :))))))

  2. حامد said, on فوریه 18, 2009 at 5:34 ب.ظ.

    آخ گفتي دكتر جان ….
    منم معتادشم … هيجانش در پايان هر سيزن به حد سكته قلبي ميرسه

    من اول سيزن 4 ام الان

  3. کامبیز said, on فوریه 18, 2009 at 6:17 ب.ظ.

    و این یکی پدر ویکیست: http://24.wikia.com/wiki/Main_Page که زده … :d

  4. خواب بزرگ said, on فوریه 18, 2009 at 7:08 ب.ظ.

    گویا روزهای مشابهی داریم می گذرانیم. تعطیل کردن همه چیز برای دیدن 24

  5. کامبیز said, on فوریه 18, 2009 at 7:12 ب.ظ.

    شما الان تازه وسطای کارید، شدیدا بهتون حسودیم میشه که می‌تونید همه رو پشت هم ببینید (یاد دو-سه سال پیش می‌افتم که روز اول و دوم رو توی ۴۸ ساعت دیدم!). من الان عین معتادا هفته به هفته باید صبر کنم تا جنس برسه!:d

  6. Holy Killer said, on فوریه 18, 2009 at 8:47 ب.ظ.

    من جک شفرد رو ترجح میدم دکتر

  7. شایان said, on فوریه 18, 2009 at 9:44 ب.ظ.

    سلام با اجازه در مورد 24 ما هم نوشتیم

    اینم لینک
    http://openlearningcenter.blogfa.com/post-381.aspx

  8. قانقاريا said, on فوریه 18, 2009 at 11:32 ب.ظ.

    لطفا سریال لاست رو با سریال در پیت ۲۴ مقایسه نکنید…..

  9. خوش بخ حال خودم که از بند و نخ فیلم و اینا رهام

  10. 1114 said, on فوریه 19, 2009 at 7:05 ب.ظ.

    از کجا گیر بیاریم حالا؟

  11. رضا said, on فوریه 19, 2009 at 7:15 ب.ظ.

    لاست و پریزون بریک رو که دارم طبق برنامه ی تلویزیونیش پیش میرم.
    24 رو باید فعلا بی خیال شم وگرنه باید بی خیال ترم شم. باید جمع و جورش کنم برای ایام عید که اساسی 24 و هیرو رو از اول تا آخرش ببینم، ردیف.

  12. Raouf said, on فوریه 19, 2009 at 7:37 ب.ظ.

    eradtamand Dr. jaan.
    ineh ! manham movafegham bahat, vel kon oon FaceBook ro va bechasb be hamin Serial ha ke lezzat e donia va akherat toosh hast .
    daghighan manham baad az shoroo kardan be didan in serial ha kheili ba Movie haal nemikonam.

    hala 2~3 ta digeh ham behet moarrefi mikonam ( chonke pezeshk hastin ) ba in avvali ham ehtemalan haal mikonid:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Grey's_Anatomy
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sopranos
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_(TV_series)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Everybody_Loves_Raymond

    Serial hayee kartooni e khoda :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Futurama
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Simpsons
    http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Guy
    http://en.wikipedia.org/wiki/South_Park

    shaad bashid,

  13. Raouf said, on فوریه 19, 2009 at 8:02 ب.ظ.

    yadam raft inha ro :
    avvali kheili toooppp bood vali heif ke zood tamoomesh kardan !

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jericho_(TV_series)
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wire_(TV_series)

    2 ta pezeshik , avvali kheili bahaeleh :
    http://en.wikipedia.org/wiki/House_(TV_series)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nip/Tuck

    inham police , ok hast :
    http://en.wikipedia.org/wiki/CSI:_Crime_Scene_Investigation

  14. […] ۲۴ یا چگونه «جک باور» قلب مرا تسخیر کرد؟ […]

  15. پرهام said, on فوریه 20, 2009 at 4:35 ق.ظ.

    ولی وب را هیچ وقت نمیشه با این سریال ها مقایسه کرد و کنار هم گذشت , وب چیز دیگه ای 😉

  16. macromediax said, on فوریه 21, 2009 at 2:27 ب.ظ.

    اینم اطلاعات سریال 24 به همراه لینک دانلود
    http://torrent.persianblog.ir/post/68/

  17. shabhayearamesh said, on فوریه 21, 2009 at 3:18 ب.ظ.

    دیدن سریال 24 رو به هیچ کسی توصیه نمیکنم چون میتونه باعث بشه که از شدت هیجان دچار سکته قلبی بشید و اگه جون سالم به در ببرید ممکنه از بیخوابی مفرط تا چندین روز مریض بشید . ما که همون اول سکته زدیم .

  18. سجاد said, on مارس 5, 2009 at 9:42 ق.ظ.

    سلام

    من زیرنویس کننده سری های اول و دوم سریال24 هستم، شدیدا پیشنهاد می کنم به دیدن سریال ادامه بدید
    با اینکه تمام نظرات دوستان در معرفی سریال ها برام قابل احترامه، اما فکر نمی کنم بتونید سریالی مثل 24 پیدا کنید… بازی کیفر ساترلند به تنهایی از سطح بازی تمام بازیگران لاست(که خیلی خیلی سریال خوبیه و دومین سریال مورد علاقه منه) بالاتره

    از مقایسه24 با پرزون بریک که گاهی انجام میشه خیلی ناراحت میشم
    پریزون بریک هم سریال خوبیه که من 3 فصلش رو دیدم، ولی چیزی بیشتر از یه سرگرمی لذت بخش نداره
    درسته 24 هم چندان مفاهیم عمیقی نداره، اما لذت سریال قابل مقایسه نیست و دیدنش یه جورایی باعث شگفتی آدم میشه از هوش و ابتکار و خلاقیت کسایی که این سریال رو ساختن و به یه سرگرمی عادی محدود نمیشه

    موفق باشید و ادامه 24 رو ببینید

    راستی من به شدت دنبال سری 7 24 هستم و به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارم و شهرستان(شیراز) هستم، کسی می تونه سری 7 رو در قبال پرداخت هزینه برای من بفرسته؟
    با این ایمیل تماس بگیرید:
    randsgroup24@gmail.com

  19. آرمان said, on مارس 10, 2009 at 4:11 ب.ظ.

    ناموسه سریاله.پنجش رو تموم کردم من امروز.

  20. علی said, on مارس 13, 2009 at 8:59 ب.ظ.

    اوه میلاد گفتی جومونگ ! حالم به هم می خوره و متنفرم از این سریال های کره ای و عصبانی میشم وقتی میبینم ملت اینقدر علاقه نشون می دن !

    • روح الله said, on اوت 14, 2009 at 1:36 ب.ظ.

      قرقربانت که من هم خفن با شما موافقم

      • سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:06 ق.ظ.

        دویست درصد با شما موافقم.فکر کن کسی 24 رو ول کنه بره جومونگ
        ببینه!

  21. مژده said, on سپتامبر 1, 2009 at 7:48 ق.ظ.

    تورو خدا اینجا دیگه حرف از جومونگ نزنید که داریم بالا میاریم!!

  22. بیژن said, on سپتامبر 2, 2009 at 3:16 ب.ظ.

    بنظر من بیست و چهار رو باید بالاتر از لاست و پیزن بریک قرار داد…از همین حالا دارم واسه فصل هشتمش لحظه شماری میکنم

  23. شاهین said, on سپتامبر 29, 2009 at 8:33 ب.ظ.

    خیلی این سریال قشنگه . من 7 تا فصلشو دیدم . دلم می خواد دوباره ببینم . لاست و فرار از زندان هم خیلی قشنگن .

  24. شاهین said, on سپتامبر 29, 2009 at 8:34 ب.ظ.

    منم منتظره فصله 8 هستم . فکر کنم فصله 8 باید از همش قشنگتر باشه

  25. سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:01 ق.ظ.

    دیوونه شم.
    سزن 2 رو 5 بار دیدم و واقعا که بازی کیفر ساترلند خارج از حدیه که بتونم توصیفش کنم.که جایزه هایی که گرفته اینو ثابت میکنه.لاستم دوست دارم اما جک باور بهتر از جک شفرده و بازیش هم از متیو فاکس بهتره(البته توجه داشت باشین که مادرو پدر کیفر ساترلند هر دو بازیگر بودن حالا که گفتم پدر و مادرش اینم بگم که هر کی نمیدونه بدونه کیفر ساترلند شباهت زیادی به دانلد ساترلند داره یعنب باباش)
    پ.ن:شما دارین لاست رو با 24 مقایسه می کنید-اعتراضی ندارم-اما»خواهشا» جومونگو مقایسه نکنید که به انگشت کوچیکه ی حتی سیزن 1 24 هم نمیرسه

  26. سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:04 ق.ظ.

    ااز گروه آر اند اس و تمامی زیر نویس کنندگان(موقعیت برای تشکر از سازندگان و بازیگراش مخصوصا کیفر ساترلند نیست که!)تشکر می کنم.

  27. سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:09 ق.ظ.

    به نظرم سیزن 2-3-4-7 خیلی معرکه بود.البته نه این که بقیه ش بد بود!

  28. سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:11 ق.ظ.

    ای کاش این همه سیزنو(البته کم بود) آروم تر میدیدم تا تموم نشه

  29. سارا said, on دسامبر 5, 2009 at 11:14 ق.ظ.

    هر چی در مورد 24 یا جک باور یا کیفر ساترلند می خواین از من بپرسین!!!


پاسخی بگذارید

