وب2010

WLW 2009 : نرم افزاری که همه ما بدان نیازمندیم

Posted in blogging, وبلاگ‌نویسی by mhmazidi on دسامبر 17, 2008

تغییر عادات انسانها گاه سالها طول می کشد( و گاه هیچ وقت ممکن نمی شود).اما در وب بعلت سرعت سرسام آور تغییرات ان شما مجبورید  مرتبا عادات خود را تغییر دهید.

یکی از این عادات٬ وبلاگ نویسی است. هنوز هم درصد قابل توجهی از وبلاگ نویسان ما – فارغ از این که در سرویسهای وطنی وبلاگ نویسی هستند یا در سرویسهای خارجی و یا حتی در وبلاگهای شخصی و مستقل خود- سبک وبلاگ نویسی خود را تغییر نداده اند. بسیاری از انها هنوز هم مطالب خود را در نرم افزار word مایکروسافت تایپ می کنند و سپس ان را به وبلاگ خود کپی-پیست می کنند. در بهترین حالت ممکن است مستقیما مطلب را در داشبورد وبلاگ خود بنویسند. این روشها معایب بسیاری دارند که ساده ترین انها در مورد word این است که کدهای اضافه و بی مصرف فراوانی به وبلاگ شما وارد می کند.

بسیاری از وبلاگهای خارجی٬ امروزه از نرم افزارهای دسکتاپ وبلاگ نویسی استفاده می کنند(حتی انهایی که به اینترنت های بسیار بسیار سریع دسترسی دارند).یکی از محبوب ترین انها نرم افزار ویندوز لایو رایتر است. این نرم افزار حداقل حداقل جایگزین بسیار بسیار مناسبی است برای نرم افزار word. توصیه می کنم حتما ان را دانلود نصب و تست کنید.

ویرایش ۲۰۰۹ این نرم افزار چند روزی است منتشر شده. ان را از این ادرس دانلود کنید. در ابتدا یک فایل یک مگابایتی دانلود می شود که سیستم شما را چک می کند و سپس پیشنهاد دانلود نرم افزارهای مختلف مایکروسافت لایو را می دهد. لایو رایتر را تیک بزنید و ان را دانلود کنید.

-ان را نصب کنید و سپس مشخصات وبلاگ خود را وارد کنید تا این نرم افزار٬ خود را با وبلاگ شما سینک کند.

-در هنگام سینک شدن ممکن است مشکلاتی ظهور کند. هیچکدام از این مشکلات مربوط به خود نرم افزار نیست.بلکه همه انها در دو دسته جای دارند:۱- یا سرویس ارائه دهنده وبلاگ نویسی شما با استانداردهای روز وب سالهای نوری فاصله دارد(همانند بعضی سرویسهای وطنی)  ۲-یا اینکه مخابرات عزیز و گرامی دسترسی به داشبورد بعضی سرویسها را برای حمایت نامحسوس از رقبای وطنی محدود کرده است مثل وردپرس.کام .

در مورد مشکل اول با مسئولان محترم سرویس خود تماس بگیرید.در مورد دوم نیز کافی است یکبار از نرم افزارهایی که بلوکه کردن را دور می زنند استفاده کنید٬ لایو رایتر را سینک کنید و سپس تمام!

زین پس کافی است مطالب خود را در لایو رایتر بنویسید ویرایش کنید و هر وقت که تمایل داشتید ان را تنها با یک کلیک منتشر کنید.حتی اگر خواستید می توانید متن را کپی کرده و در داشبورد وبلاگ خود پیست کنید. مزیتش ان است که دیگر انهمه کدهای اضافی را وارد وبلاگ خود نخواهید کرد. استفاده از لایو رایتر انقلابی در دیدگاه شما نسبت به پدیده وبلاگ نویسی ایجاد می کند.

اعتراف: از اولین پستی که در وبلاگستان منتشر کردم تا کنون همگی انها را با لایو رایتر نوشتم٬ ویرایش کردم و منتشر کردم. در این فاصله انواع و اقسام روشهای دیگر را هم تست کردم.هیچکدام از انها نتوانستند این گونه در پروسه وبلاگ نویسی٬ کمک حال من باشند.

برای کاربران قدیمی لایو رایتر: نرم افزار خود را حتما آپگرید کنید. در نسخه ۲۰۰۹ امکانات فراوانی برای جستجو در بین پستهای وبلاگ و درفت ها از داخل خود نرم افزار + گسترش امکانات تصویر + امکانات وسیع ویدیو در ان قرار گرفته.برای دیدن سایر امکانات خود اقدام کنید.

نیازی به گفتن نیست که این اولین پست من از داخل نسخه ۲۰۰۹ ویندزو لایو رایتر است 🙂

لینک دانلود ویندوز لایو رایتر ۲۰۰۹

اپدیت: بحث بسیار خوبی در مورد این نوشته در فرندفید شکل گرفته است. بخوانید

23 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. حامد said, on دسامبر 17, 2008 at 11:51 ق.ظ.

    دنبال لینک دانلود مستقیمش میگردم.همون که بصورت آفلاین میشه نصبش کرد. اگه داری یا چشمت خورد ، لطفا خبرم کن 🙂

  2. هادی فرنود said, on دسامبر 17, 2008 at 12:07 ب.ظ.

    جالبه هنوز بعد از این همه سال beta هست! جدیداً مد شده این beta گویا

  3. Aziz said, on دسامبر 17, 2008 at 12:57 ب.ظ.

    مایکروسافت اگر چه اخیرا متوجه پارادایم شیفت رخ داده در دنیای آی‌تی شده و سعی کرده با مجموعه محصولات سری لایو و یا تلاش در خرید یاهو از دیگران عقب نماند اما همچنان در درک درست این پارادایم جدید دچار مشکل است. مجموعه محصولات مختلف مایکروسافت برخلاف دیگر بازیگران این صحنه از یک ایدئولوژی و ویژن مشخص پیروی نمی‌کنند. به قول معروف فعلا مایکروسافت در حال شلنگ و تخته انداختن در این دنیای جدید است.
    لایو رایتر اگر چه یکی از بهترین نرم افزارهای مایکروسافت از جهت طراحی و کارایی است اما مساله اساسی این است که در فلسفه و نگرش جدید وب جایی ندارد. به مرور زمان وردپرس یا هر پلتفرم انتشار دیگر با اضافه کردن امکاناتی در حد دسکتاپ و قابلیت کار در محیط آفلاین کلا ضرورت نصب یک برنامه سنگینی مثل لایو رایتر را از بین می‌برند.
    اگر چه معتقدم محصولات قدیمی‌تر مایکروسافت مثل مجموعه آفیس نمی‌توانند به زودی و به طور کامل با رقبای خود روی کلاد (cloud) جایگزین شوند که دلایلی چون حریم شخصی و مالکیت و امنیت دارد اما در مورد محصولی چون لایو رایتر این استدلال کار نخواهد کرد. نوشته ای که قرار است در انتها در کلاد منتشر شود هیچ نیازی به امنیت و مالکیت و حریم شخصی ندارد.
    پس در کل زیاد نه خودتان را اذیت کنید و نه فضای هارد و حافظه کامپیوترتان. در همان جایی بنویسید که قرار است منتشر کنید چرا که پلتفرم‌های انتشار امروزه بسیار قوی و پرامکان هستند.

    • mhmazidi said, on دسامبر 17, 2008 at 1:50 ب.ظ.

      @aziz: نظر شخصی من اندکی با نظر شما متفاوت است. در این که مایکروسافت هنوز پاردایم جدید وب را درک نکرده موافقم. اما این که لایو رایتر یک محصولی است که جایگاهی در وب جدید و حتی اینده ندارد چندان موافق نیستم. در ابتدای موج وب ۲ همگان تصور می کردند تمامی اعمال ما فقط و فقط انلاین خواهد بود و کم کم نیاز به محصولات دسکتاپ از بین خواهد رفت. اما به مرور دیده شد که محصولات انلاین باید با همراهی نسخه هایی از دسکتاپ باشند.پس امروزه محصولات افلاین نیز به همان اندازه محصولات انلاین ارزشمند هستند البته باید در هماهنگی کامل با محصولات انلاین باشند.چیزی که مشخص است این است که گسترش کلاد الزاما به معنی از میان رفتن محصولات دسکتاپ نخواهد بود. بلکه به مرور زمان محصولات دسکتاپ خود را با حقایق وب هماهنگ خواهند کرد. طبعا در ان روز ما محصولات افلاینی به مراتب سبکتر و سریعتر خواهیم داشت. اما بدون دسکتاپ نخواهیم شد. پس محصولاتی همانند ویندوز لایو رایتر نه تنها برای الان بلکه در اینده نیز کاربردهای فراوانی خواهند داشت هرچند باید تغییراتی هم به خود ببینند.

  4. میثم said, on دسامبر 17, 2008 at 12:59 ب.ظ.

    ما همچنان با ادیتور بلاگر خوشیم

  5. مسیح said, on دسامبر 17, 2008 at 1:03 ب.ظ.

    سلام
    مطلب بسیار خوبیه فقط لینک مسیتقیم می خوام
    با تشکر

  6. فرشاد said, on دسامبر 17, 2008 at 1:11 ب.ظ.

    سلام به همه دوستان
    من لینک مستقیم رو قرار میدم، ولی فقط توجه کنید که این لینک پک کامل Live هست حدود 135 مگابایت. موفق باشید…
    http://download.microsoft.com/download/0/F/4/0F4D43A7-8D47-4312-BC35-EC1F888AC156/en/wlsetup-all.exe

  7. sinac said, on دسامبر 17, 2008 at 4:32 ب.ظ.

    سلام دکتر جان
    بنده طریقه نصب این برنامه فوق‌العاده مفید را در لینک زیر توضیح دادم اگر قابل می‌دانید برای دوستان منتشر کنید
    http://sinac.wordpress.com/2008/09/24/blogging-whit-live-writer/

  8. آریا said, on دسامبر 17, 2008 at 6:47 ب.ظ.

    حال که در مورد ویندوز لایو نوشتید بد نیست که مطلبی در مورد سرویس Live Mesh و در آینده Windows Azure هم داشته باشید.

  9. مهدی said, on دسامبر 17, 2008 at 7:12 ب.ظ.

    سلام
    یه نکته ای گفته بودید که مخابرات دسترسی به داشبورد وردپرس رو محدود کرده؟؟ من یک هفته ای هست که به داشبوردم دسترسی ندارم. نمی دونم چرا؟؟ وقتی یوزر پسوردم رو وارد می کنم داشبورد باز نمیشه. یعنی اصلا اون موقع هیچ چیزی send و receive نمیشه.
    علتش همینه یا چیزه دیگه ایه؟
    (یه سوال دیگه: توی وردپرس نمیشه تاریخ پست ها رو شمسی کرد؟)
    ممنون.

  10. […] WLW 2009 : نرم افزاری که همه ما بدان نیازمندیم تصور اینکه بدون این چه جوری وبلاگ می‌نوشتم محاله […]

  11. محمد شریفی said, on دسامبر 17, 2008 at 9:51 ب.ظ.

    ممنون خیلی جالب بود با تشکر

  12. نرم افزار said, on دسامبر 18, 2008 at 7:18 ق.ظ.

    نرم افزار خوبیه من که حالش رو بردم

  13. شاهین said, on دسامبر 18, 2008 at 10:14 ق.ظ.

    منم همیشه از از این برنامه استفاده میکنم، خیلی عالیه! 🙂
    در کل بعضی از سرویس های مایکروسافت واقعا عالیه مثل اسکای درایو با 25 گیگابایت فضا، که به نظر من خیلی قویه.

  14. masood hedayati said, on دسامبر 18, 2008 at 12:09 ب.ظ.

    سلام
    مطلب بسیار خوبی بود .

  15. komiser said, on دسامبر 18, 2008 at 4:14 ب.ظ.

    ممنون که به فکر قشر وبلاگ نویسان هستی!

  16. رحمان said, on دسامبر 18, 2008 at 9:47 ب.ظ.

    سلام. خوبین؟
    اقا شما که ید بلندی توی وردپرس دارین و ازش حمایت میکنین میشه برام بگین چطوری وردپرس رو فارسی کنم ؟ منظورم اینه که یک پلاگینی چیزی… نخوام دستی خودم تغییرات بدم که اصلا نه وقتش هست نه حوصله ش….
    ممنون عزیییز (برام ایمیل کن اگه اگه وقت کردی چون وبلاگم رو در آدرس بالا تازه راه اندازی کردم
    mousavian.rahman@gmail.com
    )

    موفق تر باشیییی

  17. Xtrementalist said, on دسامبر 19, 2008 at 4:54 ق.ظ.

    مزیدی خیلی خیلی مفیدی…

  18. بیا تو خبر said, on دسامبر 19, 2008 at 8:09 ب.ظ.

    دکتر مطالبت میره رو مخ ها …

  19. […] : نرم افزاری که همه ما بدان نیازمندیم « مزیدی » لینک به منبع         تذکر: منبع غیردگرباش […]

  20. maryamss said, on دسامبر 27, 2008 at 4:29 ب.ظ.

    ممنون دکتر جان.تستش کردم اما متاسفانه منم مشکل دوم رو دارم ظاهرا و با لایو رایتر نمی تونم به داشبورد ورد پرسم دسترسی داشته باشم 😦

  21. jamshid said, on ژانویه 5, 2009 at 9:42 ق.ظ.

    بعضی ها برای این از این نرم افزار استفاده می کنند که می ترسند در هنگام نوشتن مطلب مستقیم در وبلاگشان یکدفعه برق قطع شود و یا به خاطر هزار و یک دلیل مطلبشان بپرد.
    اما در بلاگر این مشکل برطرف شده و هر چند ثانیه یکبار مطلبی که در حال نوشتنش هستید روی بلاگر به صورت draft ذخیره میشه و این مشکل هم برطرف شده. گذاشتن عکس و … هم با یک کلیک انجام میشه. من نمی دونم ضرورت استفاده از یک برنامه دیگر چیه؟


بیان دیدگاه