وب2010

چرا هنوز هم توییتر مهم است؟

Posted in توییتر by mhmazidi on نوامبر 9, 2008

مدت زیادی است که در مورد توییتر در این وبلاگ چیزی نوشته نشده است. علت نیز ساده است: اکنون تعداد فراوانی از کاربران فارسی زبان با توییتر آشنایی کامل دارند.نوشته ها و راهنماهای خوبی نیز در این زمینه منتشر شده اند.

اما امروز داشتم فکر می کردم ایا هنوز هم توییتر پدیده مهمی است؟ فارغ از تمام نکاتی که تاکنون نوشتم و نوشتیم و خواندم و خواندیم٬ هنوز هم معتقدم که توییتر نه تنها مفید است بلکه همچنان مهم است.

به حاشیه نمی روم و فقط یک نکته که در ذهنم بسیار مهم بنظر امد را ذکر می کنم: توییتر به ما کمک می کند که ساختار ذهنی خود را قدرتمند کنیم.

مهمترین پتانسیل وجودی توییتر در محدودیت کاراکتر ان است: ۱۴۴ کاراکتر بودن ان.  توییتر شما را مجبور می کند که تمام حرف خود را در ۱۴۴ کاراکتر برای مخاطب بزنید. این محدودیت در ابتدا عذاب اور است اما به مرور منشا خلاقیت فراوان می شود.

در مورد خودم: از توییتر یاد گرفتم که سعی کنم  حرف خود را مختصر مفید و کوبنده بگویم. فراموش نکنید: شاید من و افراد مسن تر مصداق این حرف نباشیم اما شما کاملا مصداق این عبارت هستید: شما از نسل موبایل هستید . همان نسلی که با sms بزرگ شده است. همان نسلی که سعی می کند تمام حرفهای خود را در همان جملات کوتاه و محدود و حتی پینگلیش بیان کند. پس برخلاف نسلهای قبلی شما بهتر می توانید با توییتر ارتباط برقرار کنید.

توییتر به شما کمک می کند تا به جملاتی که در ذهنتان خلق می شود نظم و قدرت کوبنده بدهید. مهم نیست این جملات چه هستند: خنده دارند یا سیاسی یا ادبی یا هنری یا حتی غر زدن ساده.  مهم ان است که تفکر شما را منظم و فشرده می کند.

در طولانی مدت ناخوداگاه گزین گو خواهید شد.این بسیار مفید است و موجب می شود برای بکار بردن تک تک کلمات در یک جمله ساده خست بخرج دهید.در این صورت قدر تک تک واژه ها را خواهید دانست.

توصیه می کنم از توییتر استفاده کنید حتی اگر شده به عنوان یک تمرین ذهنی-زبانی صرف.

لینک اصلی توییتر

اکانت من در توییتر

11 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. Katoore said, on نوامبر 9, 2008 at 8:38 ب.ظ.

    البته با شما كاملا موافقم و چند وقت پيش بود كه داشتم راجع ب اين موضوع با يكى از دوستان صحبت ميكردم.
    جملات موجز و مختصر و در عين حال جامع و مانع+ ميشه بهش رسيد.

  2. حدیث said, on نوامبر 9, 2008 at 8:39 ب.ظ.

    سلام. باهاتون موافقم. توئیتر هنوز هم مهم و معروف هست . همین کوتاه نوشتن ، خودش یه محیط ِ دوست داشتنی و جذابی رو ایجاد کرده. من هم توئیتر رو دوست دارم و تقریبا هر روز ازش استفاده میکنم . تازشم توئیت نوشتن یه جورایی آرومم می کنه
    قربانت

  3. Endless Love said, on نوامبر 10, 2008 at 7:23 ق.ظ.

    موفق باشی،
    به نوعی مطلب فلسفی بود!

  4. صندوقک said, on نوامبر 10, 2008 at 7:51 ق.ظ.

    موافقم

  5. erfan taheri said, on نوامبر 10, 2008 at 3:53 ب.ظ.

    جالب بود… تاحالا به این مزیت تویتر فکر نکرده بودم! فقط فکر می کردم خیلی کاره…!

  6. امید said, on نوامبر 10, 2008 at 5:16 ب.ظ.

    دکتر جان نکته مهم دیگه ای که بهش اشاره نشد اینه که با توجه به راه اندازی خدمات اینترنتی همراه اول بسیار مقرون ب صرفه هست استفاده از توییتر! حتی میتونه جایگزین اس ام اس بشه! چون هم سرعت مناسبه هم به دلیل حجم پایین صفحه هزینه آنچنانی نداره! از هر کجا میشه فورا نوشت که در حال انجام چه کاری هستیم!

  7. اسپایدرمرد said, on نوامبر 10, 2008 at 9:27 ب.ظ.

    موافقم! اتفاقا همین ها رو به یکی از بچه ها میزدم! که توییتر باعث زیپ شدن حرفها میشه و این بهترین تمرین برای نوشتنه!
    البته من کمتر دیده ام که مینیمالیست ها از توییتر استفاده کنن! شاید ترجیح میدن چیزی که قراره توییت بشه تو وبلاگشون بنویسن! ولی برای دراز نویس ها تمرین خوبی است برای جملات قدرتمند..!

  8. علی بروجردی said, on نوامبر 11, 2008 at 10:15 ق.ظ.

    به نظر من تو توییتر نوشتن خیلی سخته به قول شما یه تمرین ذهنی-زبانی کامله. دیگران رو نمی دونم ولی من باید خیلی تمرین کنم تا بتونم تو توییتر بنویسم. در واقع مشکل اینجاست که آدم نمی دونه چی باید بنویسه، یا حتی چی نباید.

  9. […] 5- چرا هنوز هم توییتر مهم است؟ […]

  10. Saeed Doroudi said, on ژانویه 9, 2009 at 10:22 ق.ظ.

    سلام دکتر جان
    من زیاد با سرویس های وب خو نگرفته ام و شاید زیاد هم دوست نداشتم ولی از وقتی که با توییتر آشنا شدم وضعیت برام واقعا متفاوت شد واقعا دوسش دارم مختصر و مفید ضمنا فیس بوک رو هم خیلی جالب دیدم

  11. […] 109- چرا هنوز هم توییتر مهم است؟ […]


پاسخی بگذارید

