وب2010

بهترین نرم افزارها را چگونه بیابیم؟

Posted in فرندفید, وب 2 by mhmazidi on اکتبر 24, 2008

شما نرم افزارهای خوب را چگونه پیدا می کنید؟ بیشمار نرم افزار دسکتاپ و تحت وب برای تمامی فعالیتها وجود دارد. پیدا کردن نمونه های مفید ان کار شاقی برای یک نفر است. اینجا می توان از سایتهای اجتماعی کمک گرفت. در سایتی حضور می یابید که دوستان شما برای شما لیست بهترین نرم افزارها را به بصورت روزانه و مرتب اعلام می کنند.

قبلا در مورد سرویس خوب واکوپا چندین بار نوشتم مثلا اینجا.(لطفا اول ان مطلب را دقیق بخوانید و سپس به ادامه این نوشته بپردازید). شما با سرویس واکوپا هم اطلاعات نرم افزاری خود را به دیگران می توانید ارائه کنید( یا نکنید) و هم می توانید از اطلاعات نرم افزاری انها جهت مصارف خود استفاده نمایید.

اکنون چند روزی است که واکوپا به لیست سرویسهای مورد پوشش فرندفید اضافه شده است. این پدیده بسیار بسیار مهم است. چرا؟

در فرندفید فارسی اکنون تعداد زیادی از افراد فعال وبلاگستان فارسی حضور دارند . بسیاری از انها از کاربران دائمی نرم افزارها هستند . تقریبا تمام کسانی که به عنوان ای تی نویس می شناسیم در فرندفید حضور دارند. حتی سایتها و وبلاگهایی که به معرفی نرم افزارها می پردازند هم در فرندفید حضور دارند. در نتیجه شما- بعنوان کاربر عادی- نیز می توانید از اتصال بین واکوپا و فرندفید بهره فراوان ببرید.

مسیر گفته شده در لینک بالا را اعمال کنید. سپس ادرس واکوپای خود را به اکانت فرندفیدتان بیافزایید و نرم افزارهای مورد استفاده خود را با دیگران شریک شوید. همچنین ببینید که هرکدام از دیگر کاربران در لحظه از چه نرم افزارهایی استفاده می کنند.

نکته مهم: کار بسیار بسیار زیبایی که واکوپا در نسخه جدید خود انجام داده- مدت کوتاهی است- این است که بسیاری از سرویسهای وب را نیز پایش می کند. مثلا شما از طریق مرورگر خود به سایت یوتیوب می روید. واکوپا ان را به عنوان استفاده شما از نرم افزار وب تحت عنوان «یوتیوب» ثبت می کند. این موضوع نیز اهمیت فراوانی دارد که نشان می دهد کدام سایتها و سرویسها بین کاربران محبوبترند و چه کسانی در کجاهای وب بسر می برند. البته شما نباید نگران privacy خود باشید. چون واکوپا پایش نمی کند که شما دقیقا در کدام صفحه از یوتیوب هستید و چه ویدیویی را نگاه می کنید. با اینحال ممکن است شما از سایتها و سرویسهایی بازدید کنید که اصلا تمایلی نداشته باشید دیگران هیچ اطلاعاتی از ان داشته باشند: برای این کار می توانید برای لحظاتی پایش کردن را در واکوپای موجود در سیستم ترای خود غیرفعال کنید.

حتی اگر خواستید می توانید تنظیمات واکوپا را به گونه ای انجام دهید که هیچ کدام از فعالیتهای وب شما هیچ وقت پایش نشود. هرچند من این را به هیچ وجه توصیه نمی کنم. از بکار بردن این امکان واکوپا نهراسید. از ان لذت ببرید و اطلاعات باارزش خود را در فرندفید با بیش از ۱۰۰۰ کاربر ایرانی دیگر به اشتراک بگذارید. ما در فرندفید- در بخش واکوپای ان- بیصبرانه منتظر ورود شما هستیم.

اطلاعات نرم افزاری من در واکوپا : http://wakoopa.com/mhmazidi

اکانت فرندفید من که حاوی واکوپاست: http://friendfeed.com/mhmazidi

12 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. hossein sahandram said, on اکتبر 24, 2008 at 3:01 ب.ظ.

    آقای مزیدی ممنون از زحمتی که برای این پست کشیدین.اما راستشو بخواین من خودم واکوپا رو امتحان کردم ولی نمی دونم چرا زیاد بهش اعتماد ندارم. ایده ایده ی جالبی هست اما هر کاربری ممکنه خواسته یا ناخواسته از یه سرویس ها یا نرم افزار هایی استفاده کنه و من فکر می کنم ما به طور یقین نمی تونیم بگیم که اون ها عالیند تجربه نشون داده این خود کاربر هست که بر اساس سلیقه ای که داره و بر اساس نیاز هایی که داره یه نرم افزاری رو انتخاب می کنه که راحت تره و می تونه باهاش ارتباط برقرار کنه در آخر فکر می کنم واکوپا بیشتر یه سایت پولساز برای بنیان گذلرانش هست تا یه سایت مفید برای کاربران .این گفته ها فقط نظرات شخصی من بود.ممنونم از بلاگ بسیار مفیدتون که به کاربران فارسی زبان وب جهت + میده.

  2. سروش said, on اکتبر 24, 2008 at 7:48 ب.ظ.

    http://radioweblogestan.wordpress.com
    دکتر جان یه سر به اینجا بزن , ببین خوشت میاد؟ ایده ای نداری؟
    شاد باشی

  3. guilanica said, on اکتبر 25, 2008 at 7:18 ق.ظ.

    با درود . چقدر مطالب متنوع و خواندنی در وبلاگتون دارید . بسیار استفاده کردم . من به شما لینک دادم اگر مایل نبودید اطلاع بدید .

  4. پویا said, on اکتبر 25, 2008 at 4:56 ب.ظ.

    سلام آقای مزیدی

    لینک وب 2 در سایت فارسی موبایل با پیج رنک 4 و بازدید روزانه + 10000 قرار گرفته میدونم بازدید کمی هست و در حد وب معروف شما نیست اما افتخار بدین و به وب ما لینک بدین با سپاس

  5. آریو said, on اکتبر 25, 2008 at 8:35 ب.ظ.

    اینایی که گفتی فقط برای ویندوز هستند. در مورد ویندوز فقط میتونم بگم احتمالا همین الان رایانه شما مجهز به ویندوز هست و احتمالا ویروس هم دارد و احتمالا ویروسش هم از طریق AutoRun منتقل شده و احتمالا آنتی‌ویروس هم یا آپدیت نشده یا بعد از آخرین آپدیت پی به سریال تقلبی خود برده مخفیانه از کار افتاده! اینها برای یک لینوکسی پیرو مکتب پنگوئن نون و آب نمیشه!

  6. […] بهترین نرم افزار… […]

  7. farshid said, on اکتبر 27, 2008 at 12:23 ب.ظ.

    واکوپا از جمله سرویس های وبی هستش که واقعا بهش نیاز هست. عالیه!

  8. ناباور said, on اکتبر 27, 2008 at 2:25 ب.ظ.

    ایده جالبی است. ممنون از معرفی

  9. […] بهترین نرم افزارها را چگونه بیابیم؟ […]

  10. DESERTER said, on اکتبر 28, 2008 at 4:50 ب.ظ.

    سلام
    تو پروفایلت دیدم هنوز ار اولترا سورف استفاده می کنی… درسته نسبتا سبکه اما یه معایبی داره اولا همیشه جواب نمیده مخصوصا بعضی صفحات ممکنه درست لود نشند مثلا عکس ها نیان دوم اینکه فقط از لحاظ اینترنت اکسپلورر بت آزادی میده.. اما نرم افزار جیپس که به فارسی هم منوهاشو ترجمه کردن این محدودیت هارو نداره و هر برنامه ای رو می تونه وارد لیتس برنامه هاش کنی و از طریق اون اون برنامه رو ران کنی… مثلا من الان لایو رایتر رو بش اد کردم و از این طریق بازش می کنم .. انگار که تو آمریکا هستم و دارم از لایو استفاده می کنم… حتما شنیدی اسمشو ولی نمی دونم چرا تو لیست نرم افزارات نبود .
    http://gpass1.com/gpass/

  11. یک دخمل! said, on اکتبر 28, 2008 at 7:26 ب.ظ.

    سلام دکترجان ،
    عالی بود مثل همیشه.
    امضا:!!!!1dokhmal@onlymazidi.com
    😀

  12. […] بهترین نرم افزارها را چگونه بیابیم؟ […]


پاسخی بگذارید

