وب2010

كامنت وارده

Posted in وب 2 by mhmazidi on سپتامبر 29, 2008

بعضی كامنتهارو بايد با آب طلا نوشت، قاب گرفت و زد روی ديوار. نه فقط به خاطر اين كه تحليل عميقي ارائه مي‌دهند بلكه در مودبانه‌ترين و دوستانه‌ترین شكل ممكن، عمق مطلب رو یادآوری مي‌كنند. يكيش همينه كه ارزش قاب گرفتن داره:

سلام مزیدی عزیز،
به نظر من آی تی نویسی می تونه کمک مهمی در پیشرفت صنعت آی تی در یک کشور داشته باشه ! خوب نمونه نمی گم چون که خودتون بیشتر از من نمونه در این زمینه می دونید و اشراف دارید که مدیا چه نقش مهمی در پیشرفت یک صنعت داره. فناوری اطلاعات یک صنعت هست و باید ارزش افزوده ایجاد کنه آی تی یک فعالیت تفننی و یا سرگرمی نیست. الان بخش عمده ای از درس ها و مثلا هایی که در کلاس های ام بی ای تو دنیا زده میشه در زمینه صنعت اینترنت هست و شرکتهای اینترنتی. اگر فردی به آی تی بپردازه و اصلا به موضوع تجاری قضیه نگاه نکنه خیلی آی تی دون نیست ) در هر صورت به نظر من وظیفه آی تی نویس ها به نحوی کمک به رشد این صنعت هست. حالا از طرفی من آی تی نویس ها رو به دو گروه تقسیم می کنم. یکی گروهی که بیشتر کارشون مورد استقبال افراد عادی قرار می گیره و یکسری افرادی که نوشته هاشون مورد استقبال افراد تاثیر گذار در صنعت آی تی مثل شرکتها. به نظر من هر دویی این گروهها به صنعت آی تی کمک می کنند. اون کسی که برای افراد عادی مطلب می نویسه خوب در واقع داره پشتوانه ای که نیاز صنعت آی تی هست رو ایجاد می کنه یعنی کاربر آشنا شده با اینترنت. من فکر می کنم ما در ایران بیشتر از این وبلاگ نویس ها داریم افرادی مثل شما و دکتر مجیدی خیلی به مقوله صنعت آی تی آشنا نیستید یا من خیلی در مطالبتون راجع به این موضوعات مطلبی ندیدم اما در زمینه گیک سازی خیلی فعالیت خوبی دارید و مطالبتون باعث آشنایی کاربرها با مقوله اینترنت میشه که این برای شرکتهای اینترنتی ایرانی اتفاق خوشایندی هست. ما تو ایران خلاء کسانی رو داریم که با مقوله آی تی آشنا باشند و به نقد و بررسی اون در ایران بپردازند. اتفاقی که تو ایران افتاده اینه که حجم سایت های وب 2 ای کپی برداری خیلی زیاد شده. این اتفاق بدی نیست چون قرار نیست ما تو ایران چرخ رو دوباره اختراع کنیم. اما موضوع اینه که تنها عده محدودی از این سایتها و سرویس ها با نگاه اقتصادی به وسط اومدن و این باعث میشه که طول عمر کوتاهی داشته باشند و در واقع به نوعی سرویس غیر انتفاعی باشند و عمر این سایت ها و سرویس ها همونطور که خودت می دونی شاید بیشتر از یکی دو سال نشه. علت رشد این سرویس ها اینکه ما تو تولید کننده های محتوای آی تی کسی رو نداریم که خیلی از نگاه بیزینسی به قضیه آی تی بپردازه. نقد و بررسی سایتهای و سرویس های نوی ایرانی امر کم اهمیتی نیست. برگزاری جلسات با افرادی که سرویس های اینترنتی در ایران ارائه می دهند و کلا ایجاد بحث و تبادل نظر در صنعت آی تی اتفاق خیلی خوبی هست و باعث میشه کسانی که می خواند سرویس یا سایتی راه بندازند کمی از تجربیات شرکتهای دیگه استفاده کنند. خلاصه اینکه آی تی نویس هایی مثل شما لازم هستند که کاربرهای اینترنت رو کمی گیک کنند ) اما الگوی شما وبلاگ نویس های غربی مثل ارینگتون هست، می دونید که بیشتر مخاطبین ارینگتون افراد ذی نفوذ در صنعت آی تی دنیا هستند نه مردم عادی و اینترنت باز، ارینگتون کارش معرفی سایتها و سرویس های با نمک نیست بلکه کارش کنکاش و معرفی ایده هایی هست که کیلر هستند. انتقادی که به شما وارده اینکه که الگوتون رو فرد خاصی قرار دادید ولی در مسیر دیگه ای حرکت می کنید. خوب راست می گید تو ایران در حال حاضر سرویس تجاری اینترنتی قابل توجه خیلی کم هست و شاید پرداختن فنی و دقیق به این موضوع حجم مخاطبین شما رو کم کنه اما به نظر من خیل تاثیر گذارتر از مسیر فعلی هست )

ببخشید که طولانی شد حس کردم باید یک بار حرفهای خودم رو یکجا مکتوب بگم، اگر که جمله بندی ها خیلی خوب نیستند و مطلب گسسته هست به خاطر اینکه یک نفس از بالا به پایین نوشتم و ویرایشش هم نکردم به بزرگواری خودتون ببخشید.

 

هيچ چيز- تاكيد مي‌كنم هيچ چيز- در وب برايم مهمتر از اون دو كلمه‌اي كه در بالا پررنگشون كردم نيست: مودبانه‌تريندوستانه‌ترين. كامنت بالايي از اين نظر نمره 100 از 100 مي‌گيرد. كامنت‌گذار خود را the one معرفي كرده. اما حيف است با چنين جواهري بيشتر آشنانشويم. چنين كامنتهايي هستند كه مرا تشويق مي‌كنند باري ديگر به ورژن قبلي خود باز گردم 🙂

5 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. آرش said, on سپتامبر 29, 2008 at 6:55 ق.ظ.

    با «گيك سازي» : كاملا موافقم

  2. weblogchi said, on سپتامبر 29, 2008 at 9:06 ق.ظ.

    دوست داشتم کامنتی بذارم که بیشتر بهتون امید ادامه کار بده,اما چه کنم بلد نیستم فقط می تونم بگم بواسطه ی شما خیلی چیزا یاد گرفتم 🙄

  3. میلاد said, on سپتامبر 29, 2008 at 11:37 ق.ظ.

    نخواستم خودم رو معرفی کنم ولی حالا که اصرار دارید این جواهر رو بشناسید با اسم خودم اومدم :))

  4. shahin said, on سپتامبر 29, 2008 at 4:47 ب.ظ.

    سلام دکتر جان

    راستیتش نمی دونم علت ناراحتی شما چیه؟ که با همچین کامنتهایی امید ادامه پیدا میکنید میشه موضوع رو باز کنید تا همه چیز روشن شه
    موفق تر باشین

  5. فرانک said, on سپتامبر 30, 2008 at 12:56 ب.ظ.

    نه دکی جون تورو خدا!
    خواهش میکنیم به ورژن قبلي خود باز نگرد!
    مطالب قبلیت که چیز بدرد بخوری نداشت، حداقل این ورژن جدیدت هم اگه بدرد نمیخوره، حداقل باعث میشه یه خورده بخندیم! D:


پاسخی بگذارید

