وب2010

گوگل ریدر: مصائب شيرين

Posted in گوگل by mhmazidi on اوت 27, 2008

از زماني كه گوگل ريدر امكانات sharing خود را ارتقا داده  تبديل به يكي از كاربران دائم آن شده‌ام. در اين بين بدون هيچ محدوديتي هر دوستي كه امكانات شيرينگ خود را فعال كرده بود و مرا به ليست خود اضافه كرده بود را add كردم. طبعا به مرور تعداد انها بسيار افزايش يافت و اكنون به عدد 286 رسيده است.Google Reader

نتيجه انكه من هر روز با تعداد بسيار بسيار زيادي فيد مواجه مي‌شوم. علاو بر اين كه فيدهاي شخصي خود را مطالعه مي‌كنم- كه اغلب بيش از 2000 مطلب در روز مي‌شود-حداقل روزانه چيزي حدود 1000 مطلب شير شده توسط دوستان نيز بدان اضافه مي‌گردد.

بصورت ناخوداگاه سعي مي‌كنم سرعت مطالعه خود در گوگل ريدر را افزايش دهم. براي خواندن مطالب تكنيك‌هايي دارم كه در اين زمينه به كمكم مي‌آيند. از ديگر سو احساس مي‌كنم بسياري از كساني كه مطالب شير شده توسط مرا دنبال مي‌كنند دوست دارند كه به بهترينهاي اين مطالب دسترسي داشته باشند.

از مجموع عوامل گفته شده در بالا يك مشكل ظاهر مي‌شود: اين كه هر روز تعداد مطالب شير شده توسط من افزايش مي‌يابد، بدون انكه براي خودم چندان ملموس باشد.

اين موضوع واقعا براي بعضي از دوستان ناراحت‌كننده است. آنها از طرفي تمايل دارند مطالب را با دقت دنبال نمايند و از طرف ديگر افزايش حجم مطالب، فرصت بيشتري از انها مي‌گيرد.

كماكان بر اين مشكل واقف هستم. گاه سعي مي‌كنم چند روزي شير كردن را متوقف كنم، گاه براي خود محدوديتي در تعداد مطالب شير شده مي‌گذارم و گاه… اما در حالت كلي چاره‌اي ندارم. پيشنهاد من اين است كه شما به بزرگواري خود اين خطاي مرا ببخشيد.

با گذر زمان تعداد دوستان من بازهم افزايش خواهند يافت و به همين ترتيب تعداد مطالبی كه انها با من به اشتراك مي‌گذارند افزايش صعودي مي‌يابد. پس شما همراهان عزيز نيز بايد اندكي به خواندن خود سرعت بدهيد.

بيهوده نيست كه چندي قبل يكي از وبلاگ‌هاي معتبر وب نوشت كه بدليل حجم بسيار زياد مطالبي كه در روز با ان سروكار داريم، موج بزرگ بعدي سرويسهاي وب (next big thing) همانا مربوط به شيوه‌هاي غربالگري( في/ل/ تر/ ينگ ) اين محتويات خواهد بود. ما هنوز اين كار را به صورت دستي انجام مي‌دهيم. پس در كنار تمام كارهايي كه انجام مي‌دهيد بايد ياد بگيريد كه چگونه مطالب را براي مطالعه و استفاده غربال كنيد.

دوستاني كه تمايل دارند مطالب شير شده‌شان را من نيز داشته باشم تنها كافي است آي‌دي من در گوگل تاك را add نمايند. اي دي گوگل تاك من : mhmazidi

7 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. milaad said, on اوت 27, 2008 at 6:17 ب.ظ.

    سوال اینه که آیا این همه چیزهایی که شر میکنید را همش رو میخونید واقعا؟ آخه خیلی وقت میبره !!!

  2. web3beta said, on اوت 27, 2008 at 6:36 ب.ظ.

    از اهداف وب 2 و بوکمارکهای اشتراکی (از جمله شیرهای گوگل ریدر و خوشمزه) فیلترینگ جمعی اطلاعات است. تشکر

  3. آریا موبایل said, on اوت 27, 2008 at 6:40 ب.ظ.

    با سلام و عرض ادب خدمت مديريت وبلاگ
    وبلاگ بسيار خوبي داريد
    در راستاي پيوند بين وب هامون مايل هستم با هم تبادل لينک کنيم
    اگه شما هم با من موافقيد عنوان لينکتون رو برام بفرستيد تا در سايت قرار بديم
    عنوان لينک ما : آريا موبايل دات نت
    با تشکر

  4. تازه‌وارد said, on اوت 27, 2008 at 6:53 ب.ظ.

    ولی من احساس می کنم خیلی وقت است تعداد فیدهای شیر شده ی شما خیلی کمتر شده. از آن سو واقعا دغدغده کسانی که به تعداد مطالب اشتراکی شما اعتراض دارند را نمی فهمم.
    خب کسی که مجبور نیست همه ی مطالب شیر شده شما را بخواند. حداکثر این است که اگر کسی وقت زیادی ندارد، از تکنیک هایی که شما هم ازش حرف زدید استفاده کنه. مثل اینکه عنوان ها رو چک کنه. یا چند کلمه اول بندها رو نگاه بندازه. یا چند سطر تصادفی از متن رو بخونه. همه اینا به راحتی کمک می کنن که بفهمیم یه متن جزء حوزه ی دغدغه های ما هستن یا نه.
    البته درسته کار به همین راحتی نیست. اما فکر نمی کنم این کار شما به هیچ وجه عیب محسوب بشه. دست کم نمی تونم اونایی که اعتراض دارن رو درک کنم.

  5. milaad said, on اوت 27, 2008 at 8:08 ب.ظ.

    وبلاگ خوبی دارید با ما تبادل لینک میکنید ؟ =))))

  6. javad33 said, on اوت 27, 2008 at 9:03 ب.ظ.

    خوشحالم که استاد شیرینگ از تکنیکهای بخصوص استفاده میکنه.
    استاد ما رو به شاگردی بپذیرید!

  7. deraak said, on اکتبر 12, 2008 at 3:18 ب.ظ.

    سئوال من اينه که گوگل ريدر تنظيمي خودم را چطوري مي‌توانم به صورت widjet به وبلاگم اضافه کنم.


پاسخی بگذارید

