وب2010

dropbox: نسل جدید سرویس‌های آپلود- دعوت‌نامه

Posted in وب 2 by mhmazidi on ژوئیه 8, 2008

مدتی قبل در وبلاگهای آی‌تی غربي صحبت از سرويسی جديد در گوگل شد كه بنظر انقلابي مي‌آمد. حتي اسكرين‌شاتهايي نيز از اين اين سرويس احتمالي منتشر شد. نام اين سرويس Platypus بود و يك سرويس آپلود فايل بود.البته بايد تاكيد كرد كه پلاتي‌پوس قرار بود نسل جديد سرويس‌هاي آپلود فايل باشد. تاكنون چيز خاصي در مورد پلاتي‌پوس منتشر نشده است. اما چند روزي است كه سرويسي در بين وبلاگها محبوب شده كه مي‌گويند شباهت زيادي با ايده پلاتي‌پوس دارد:Dropbox getdropbox.com

امروز توانستم دعوت‌نامه اين سرويس را بدست آورم و آن را تست كنم. دراپ باكس واقعا مي‌تواند خود را نماينده نسل جديد بداند! براي استفاده از اين سرويس ابتدا بايد در ان عضو شويد. سپس برحسب نوع سيستم عامل(متاسفانه فعلا فقط ويندوز و مك پشتيباني مي‌شود) مي‌توانيد نرم‌افزار مربوطه را از سايت دانلود كنيد(حدود 7 مگابايت)پس از دانلود و نصب آن يك آيكون در گوشه دسكتاپ شما در system tray مي‌نشيند. همچنين درقسمت my document  نيز يك فولدر ايجاد مي‌گردد.

حالا قسمت اوليه و اصلي كار انجام شده است. زين پس شما مي‌توانيد هر فايلي را كه تمايلي داشتيد تنها با يك كليك بر روی آن يا با درگ-دراپ كردن فايل به پوشه مربوطه به سرويس دراپ‌باكس بفرستيد. بصورت پيش فرض دراپ باكس براي شما دو فولدر ساخته است: فوتو و پابليك . اگر تمايل به اشتراك گذاشتن فايلهاي خود داريد مي‌توانيد آن را در فولدر پابليك منتشر كنيد در غير اينصورت مي‌توانيد فايلهاي خود را خصوصي در دراپ‌باكس بگذاريد.

در حال حاضر دراپ‌باكس حجم 2 گيگابايت را به صورت رايگان ارائه مي‌دهد.

نكته: اگر نگاه شما به مسايل، هنوز از ديد وب قديمي ( وب 1.0) باشد اين سوال حتما برايتان ايجاد خواهد شد كه اين سرويس چه اهميتي دارد در حالي كه حجم كمي (2 گيگابايت) ارائه مي‌دهد و از طرف ديگر هيچ نكته خاصي هم ندارد؟!!!!

براي لذت بردن از دراپ‌باكس در درجه اول بايد ديد خود را نسبت به وب تغيير دهيد و از دريچه وب 2.0 به ان نگاه كنيد. همانطور كه قبلا هم به شما گفتم حجم زياد مربوط به وب 1.0 است كه سمبل آن همان رپيدشير است( اين جمله تنها توصيفي است و در پي ارزشگذاري خوب و بد نيست). اما در وب 2.0 نكته مهم “اشتراك يا همان sharing “ است. مهم نيست كه دراپ باكس 2 گيگابايت ارائه مي‌دهد؛ كه حتي اگر كمتر هم بود بازهم ارزش والايي داشت. اهميت مركزي دراپ‌باكس در اين است كه شما تنها با استفاده از يك اكانت و نرم‌افزار آن مي‌توانيد فايلهاي خود را با ديگران ” به اشتراك بگذاريد” تنها و تنها با يك درگ-دراپ ساده. اگر مدتي از آن استفاده كنيد حتما به قدرت جادويي فولدر پابليك آن پي خواهيد برد بخصوص اگر دوستان زيادي نيز داشته باشيد.

پس:  اگر دنبال سرويسی مي‌گرديد كه فايلهاي چندصد مگابايتي شما را hosting كند دراپ‌باكس بنظر سرويس ايده‌الي نيست. اما اگر اولويت اول شما “اشتراك فايل با دوستانتان “ است دراپ‌باكس را قويا توصيه مي‌كنم. آيا شما خود را براي نسل جديد سرويس‌هاي آپلود فايل اماده كرده‌ايد؟؟؟!!

دعوت‌نامه: در حال حاضر تعداد محدودي دعوت‌نامه براي دراپ‌باكس در اختيار دارم.(10 عدد) به همين دليل دوستاني كه تمايل به تست اين سرويس را دارند مي‌توانند آدرس ايميل خود را در كامنتها ذكر كنند. به دليل محدود بودن تعداد دعوت‌نامه ها مجبورم از بين دوستان انتخاب كنم. اما اميدوارم سري اول دوستان در همين كامنت‌ها همكاري خود را براي در اختيار گذاشتن دعوت‌نامه‌ها به سري‌هاي بعدي اعلام كنند.

توصيه مي‌كنم كساني اين سرويس را تست كنند كه سرعت اينترنت آنها فوق‌كند نباشد 🙂

40 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. مهرداد said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:13 ب.ظ.

    باید چیز جالبی باشه
    ممنون میشم یه دعوتنامه به من بدی دکتر جان
    papiyoon@gmail.com

  2. Amir said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:14 ب.ظ.

    دکتر لطف کن برام دعوتنامه بفرست ، ممنون
    patrician1989@gmail.com

  3. عالیجناب منتقد said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:16 ب.ظ.

    دوست دارم یک دعوتنامه برای استفاده از سایت بگیرم. پس در ته صف دوستانتون منتظر هستم 🙂

  4. Saar said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:17 ب.ظ.

    دکتر جان جالب به نظر میاد… می‌شه؟!!!
    ramin.gomari [at] gmail.com

  5. میلاد said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:19 ب.ظ.

    دکتر بی زحمت یک دعوت نامه هم برای من بفرستید , بعدش من برم پست رو بخونم ببینم چی هست اصلا 😀

  6. فؤاد said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:19 ب.ظ.

    فؤاد هستم یک منتظر: foadsa@gmail.com

  7. پاپک said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:24 ب.ظ.

    Paapack@gmail.com

  8. حامد صفا said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:27 ب.ظ.

    اگه هنوز چيزي مونده ما نيز داوطلبيم 🙂

  9. اسپایدرمرد said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:31 ب.ظ.

    منم برای مریض میخوام..! ;;)

  10. بابك said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:34 ب.ظ.

    دكتر جان يكي هم براي من بفرستيد لطفا 🙂

  11. مهدي هاشمي said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:53 ب.ظ.

    با سلام،
    ممنون مي‌شوم اگر دعوتنامه dropbox را برايم ارسال فرمائيد.
    با تشكر

  12. رامین said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:53 ب.ظ.

    اگه لطف کنید ممنون میشم. مرسی

  13. MrWill said, on ژوئیه 8, 2008 at 12:57 ب.ظ.

    من زن و بچه دارم! کلی بدبختی دارم، مادرم مریضه! خودمم سرطان گرفتم! دکتر جون یه دعوت نامه بفرست! اسمایلی کولی بازی! :دی
    شوخی کردم! اگه چیزی مونده منم می خوام!

  14. pejman said, on ژوئیه 8, 2008 at 1:05 ب.ظ.

    من چند روز رفتم مسافرت و برگشتم دیدم این لایف هکر نامرد در زمان غیبت صغری من لینک دعوت نامه رو فرستاده بود و من چون تو مسافرت اینترنت نداشتم نرسیدم که استفاده کنم. این دراپ باکس رو من مدتهاست تو نخشم به علاوه ماکروسافت مش که متاسفانه هیچ کدومشون هنوز کد تستشون به دستم نرسیده.

    اگر کسی دعوت نامه داره حتما بفرسته چون من به شدت نیاز دارم ازش استفاده کنم. هرچند که ته صف قرار داریم 🙂

  15. ع said, on ژوئیه 8, 2008 at 1:59 ب.ظ.

    آقا سلام و يک دعوت نامه اينو ميخوام!!
    مثل اينکه آخر صفيم هااا…

  16. ghooti said, on ژوئیه 8, 2008 at 2:08 ب.ظ.

    omran gire man biad ! 😀
    vali age kasi delesh sookh … arrygoo@gmail.com ! 😛 😀

  17. mhmazidi said, on ژوئیه 8, 2008 at 2:16 ب.ظ.

    تعداد 7 عدد دعوت‌نامه براي اين دوستان ارسال شد: مهرداد- امير- ميلاد-فواد-حامد صفا- اسپايدر مرد- پژمان.
    بقيه دوستان منتظر باشند تا اين 7 عزيز اكانت خود را فعال كنند.

  18. اله سار said, on ژوئیه 8, 2008 at 2:27 ب.ظ.

    دکتر این سایت رو دیدید؟ این سایت هم 30 گیگ فضای مجانی به کاربرها می ده و یک برنامه که با نصبش درایوی به سیستم اضافه میشه! شبیه همین سایتی که شما معرفی کردید، اما بدون دعوت نامه!

    http://humyo.com

  19. علی said, on ژوئیه 8, 2008 at 2:51 ب.ظ.

    یه نکته جالب توجه در رابطه با این سایت دیدم که گفتم اینجا هم بگم ما بقی دوستان هم استفاده کنند.
    یکی از برنامه نویسان و هسته های اصلی این سایت جناب آقای آرش فردوسی هست که با خوندن قسمت درباره ما میتونید اطلاعات بیشتری هم راجع بهش کسب کنید.
    http://www.getdropbox.com/about

  20. Javad697 said, on ژوئیه 8, 2008 at 3:30 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشيد.
    اگه ميشه يكي براي من هم بفرستيد
    Javad_697@yahoo.com

  21. hhaa said, on ژوئیه 8, 2008 at 3:47 ب.ظ.

    جناب مزیدی و یا دوستانی که رستگار شدند مارا نیز در یابید
    hjesmi در gmail
    سپاسگذارم

  22. kian1 said, on ژوئیه 8, 2008 at 4:18 ب.ظ.

    آقا سلام
    مثل اینکه من خیلی خیلی ته صفیم . آخه من از بچگی چون کوچک بودم همیشه ته صفم . حالا اگر به ما رسید لطف کنید یا اونهایی که نوبتشان اول هست به ما هم نظر لطفی از روی کرم بفرمایند
    sa124_92@hotmail.com

  23. اسپایدرمرد said, on ژوئیه 8, 2008 at 4:29 ب.ظ.

    فدات

  24. رضا said, on ژوئیه 8, 2008 at 4:48 ب.ظ.

    سلام خسته نباشید

    اگر امکان دارد برای بنده هم یک دعوتنامه بفرستید

  25. پیام said, on ژوئیه 8, 2008 at 5:24 ب.ظ.

    من سرویس skyDrive مایکروسافت رو به شما پیشنهاد می کنم. 5 گیگابایت، فقط سیستم drag&drop نداره و اگر نه دقیقا روش کارش شبیه و شاید هم بهتره: skydrive.live.com

  26. شهروز said, on ژوئیه 8, 2008 at 6:10 ب.ظ.

    من سه ماه پیش سایتی رو دیدم که همین امکانات رو داشت این چیز جدیدی نیس فقط یک improvment هست از یک ایده که قبلا بوده

  27. آرش said, on ژوئیه 8, 2008 at 6:13 ب.ظ.

    سلام. طرف صحبتم اون کساییه که اکانت دراپ باکس شون رو فعال کردند و می کنن… اگه هر کدومتون این کامنت منو می بینین، اگه لطف کنین برای من هم دعوتنامه بفرستین ممنون می شم! 🙂
    arashgsa@gmail.com

  28. ali said, on ژوئیه 8, 2008 at 8:09 ب.ظ.

    دکتر جان یکی هم به ما بده خدا هرچه می خوای بهت بده

  29. رسول said, on ژوئیه 9, 2008 at 5:12 ق.ظ.

    سلام
    یکی هم برای من بفرسته
    ممنون

  30. fati said, on ژوئیه 9, 2008 at 6:57 ق.ظ.

    منم مي خوام…البته فكر كنم 10 تا تمام شده باشه ديگه
    karimi.f@gmail.com

  31. HamidReza said, on ژوئیه 9, 2008 at 7:22 ق.ظ.

    نميدونم تموم شده يا نه اما اين از زنبيل من .

  32. i2ib4sunshine said, on ژوئیه 9, 2008 at 9:00 ق.ظ.

    ممنون می شم برای منم بفرستید
    amirhossein.adib@gmail.com

  33. رضا said, on ژوئیه 10, 2008 at 5:45 ق.ظ.

    آین لینک هم حتما سر بزنید . در همین ارتباط هست.
    جیمیل درایو …. http://www.9down.com/GMail-Drive-1-0-13-28456/

  34. آقا مجید said, on ژوئیه 10, 2008 at 6:19 ق.ظ.

    سلام.
    اگه به دوستان رسید و اضافه هم اومد . یه دونه هم به ما بدید.

  35. sadjad said, on ژوئیه 10, 2008 at 8:45 ق.ظ.

    دیگه! حال آقای دکتر چطوره؟

  36. javad abbasi said, on ژوئیه 10, 2008 at 8:16 ب.ظ.

    For ME
    javad.abbasi.66@gmail.com

  37. بابک said, on ژوئیه 13, 2008 at 12:00 ب.ظ.

    ممنون دکتر.
    منم قبلآ یه توضیح مختصر اینجا نوشته بودم:
    http://zangoole.com/1386/08/12/dropboks

  38. بابک said, on ژوئیه 13, 2008 at 12:01 ب.ظ.

    البته به نظر میاد تو اسمش یک تغییر کوچک داده باشند.

  39. داریوش said, on ژوئیه 24, 2008 at 6:42 ق.ظ.

    به من عاجز هم کمک کنید!! یه دعوتنامه در دنیا بدید، صدر تا در آخرت عوض بگیرید!!!

  40. atkrad said, on آوریل 16, 2009 at 4:01 ب.ظ.

    سلام

    آقا سلام و يک دعوت نامه اينو ميخوام!!

    m.abdolirad@gmail.com


پاسخی بگذارید

