وب2010

ویدیوهای آموزشی

Posted in ویدیو by mhmazidi on ژوئن 22, 2008

ويديو در وب تنها كاربردهاي سرگرمي ندارد. از ويديوهاي كوتاه نيز به خوبي مي‌توان براي اموزش استفاده كرد. آموزشي كه هم مفيد است و هم جذاب.

سايت ويديوجاگ سعي دارد مسايل مختلف زندگي را به وسيله ويديو به شما آموزش دهد. يكي از نقاط قوت ويديوجاگ، وجود تقسيم‌بنديهاي خوبي است كه سايت را به خوبي نظم داده است.شما بر حسب نياز خود مي‌توانيد در قسمتهاي مختلف چيزي را كه دوست داريد پيدا كنيد: از آشپزي گرفته تا عشق و ثكث و سلامتي و تكنولوژی و …

علاوه بر ويديو شما مي‌توانيد متناسب با نياز خود يك صفحه فروم ايجاد كنيد تا سايرين براي پاسخ به نياز شما يك فايل ويديويي تهيه كنند! مثلا تصور كنيد مشكلي براي آي‌پاد شما پيش امده با درخواست يه فايل ويديويي اموزشي در ويديوجاگ، كساني كه توانايي حل مشكل شما را داشته باشند باخبر شده و در صورت تمايل ويديو مربوطه را اماده مي‌كنند.videoj

ويديوجاگ براي تشويق ديگران به ايجاد ويديوهاي آموزشي، جايزه‌هايي نيز مقرر كرده است. بدين وسيله توليد يه ويديوي كوتاه اما مفيد و جذاب اموزشي مي‌تواند براي شما منبع درامدي نيز بشود !!

نكته: نمي دانم مخابرات نازنين ما چرا بايد اين سايت آموزشي را بلوكه كند!!؟؟

پيشنهاد: اگر كسي مي‌تواند ويديوهاي آموزشي به زبان فارسي توليد كند سرويس ويديوجاگ را هم تست نمايد. همچنين بنظرم  بد نيست اگر در جايي مثلا يك ويكي يا حتي يك روم در فرندفيد لينك ويديوهاي اموزشي جالبي كه در ويديوجاگ پيدا مي‌كنيم را ايندكس نماييم. طبعا اين كار به مرور زمان بسيار مشكل و سخت خواهد شد چون تعداد ويديوهاي خوب افزايش مي‌يابد.اما در شروع كمك زيادي به ديگران خواهد كرد تا ويديوهاي خوب اموزشي را بهتر و سريعتر بيابند. پيدا كردن ويديوهاي اموزشي در يوتيوب اگرچه ممكن است اما بنظرم كار زمان‌بري خواهد بود. اين طور نيست؟؟

8 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. نیم said, on ژوئن 22, 2008 at 11:04 ب.ظ.

    دکتر مزیدی عزیز

    من یک سالی هست که ایران نیستم و همسترهام رو دیگران نگه داشتن
    بر عکس من هم نتونستن نگه شون دارن و انگار منقرض شدن متاسفانه
    من فکر می کردم حتا اگر خوش شون نیاد به هر حال باید تمیز شن. چون خیلی وسواس داشتم که هم پوشال شون رو زود به زود نگه دارم. هم جفت نگه شون دارم که تنها نباشن. هم تمیز بمونن. اما خوب، آدمیزاد هم از آمپول بدش می آد.
    کاش راهی بود که از خود همسترها هم می شد سوال کرد
    به هر حال ممنون از نظرتون و احساس قشنگ حیات دوستانه تون 🙂

  2. بابک said, on ژوئن 22, 2008 at 11:06 ب.ظ.

    ایده‌ی روم فرندفید ایده‌ی خیلی خوبی بود دکتر. من یک روم برای این کار ساختم.
    دوستان اگر مایل هستید عضو بشید:
    http://friendfeed.com/rooms/video-tutes

  3. مریم said, on ژوئن 23, 2008 at 2:21 ق.ظ.

    وای دکتر مرسی. من دنبال یه سری ویدویه آموزشی می گشتم که اتفاقن تو همین سایتی که معرفی کردید پیدا کردم.خیلی خوب بود.در ضمن خدا رو شکر برای ما که فیل نیست

  4. محمود رمضانی said, on ژوئن 23, 2008 at 8:05 ق.ظ.

    اتفاقا چند وقتی هست دارم فکر می کنم ویدیو توتریال فارسی درست کنم.
    این سایت هم که معرفی کردید جالبه.
    ممنون

  5. پرهام said, on ژوئن 23, 2008 at 10:20 ق.ظ.

    سلام

    ببخشید نظرم به مطلبتون ارتباطی نداره٬ ولی جایی را برای ارتباط با شما پیدا نکردم؛

    ما یک فوتوبلاگ گروهی داریم از عکاسانی معمولی که می‌خواهند پیشرفت کنند

    با ما تبادل لینک می‌کنید؟ – منتظرتون هستیم

    آدرس فوتوبلاگ: http://www.akasee.ir

    موفق و شاداب باشید.

  6. 786MaSha said, on ژوئن 23, 2008 at 6:46 ب.ظ.

    سلام
    من خیلی وقت هست توی ویدئو جاگ عضو شدم خیلی هم ازش استفاده میکنم. شاید یکی از علل فیلطرینگش یکسری فیلم آموزشی پزشکی باشد که در آن سایت هست. بهرحال بابت معرفی سایت ممنون.

  7. […] ویدیوهای آموزشی ويديو در وب تنها كاربردهاي سرگرمي ندارد. از ويديوهاي كوتاه نيز به � […] […]

  8. Ali Atashin said, on ژوئن 30, 2008 at 5:45 ق.ظ.

    وری یوزفول چینگ D:
    هر سایتی که ویدئو داشته باشه فیلتر می شه چون
    ویئو موش داره موشم گوش داره گوشم در خونست در خونه هم چراغ خونست خوبه چراغ چلچراغ بشه بعد اون وقت همه ی پورت ها باز می شن مشکل امنیتی-اخلاقی به وجود میاد پس مشترک گرامی دسترسی به سایت مورد نظر را همه جوره بی خیال شیوید لطفا


پاسخی بگذارید

