وب2010

اسكايپ در ايران ؟

Posted in موبایل by mhmazidi on آوریل 26, 2008

اگر به تحولات موبايل و وب علاقه‌مند باشيد احتمالا تاكنون نام شركت اسكايپ را شنيده‌ايد.اسكايپ در حوزه فعاليت خودش معتبرترين و محبوب‌ترين و پراستفاده‌ترين برند است.

يكي از مواردي كه كاربران اسكايپ بسيار مشتاق بودند دسترسي به اسكايپ از طريق موبايل بوده است. تا امروز اسكايپ تنها بر روی دسكتاپ قابل دسترس بود و همچنين تعداد محدودي گوشي كه مخصوص اسكايپ توليد شده بود و البته گران هم بودند.

امروز متوجه شدم كه اسكايپ يك نرم‌افزار بتا توليد كرده است براي گوشي‌هاي موبايل معمولي! براي تست آن به سايت اسكايپ مراجعه كردم.اين مراحل را دنبال كردم:

-ابتدا به اين لينك رفتم http://www.skype.com/download/skype/mobile/

– در انجا بايد نوع گوشي خود را انتخاب كنيد(نوكيا-سوني اريكسون-موتورولا-سامسونگ).

-پس از انتخاب مدل گوشي(براي من سوني اريكسون k750) به صفحه مربوطه فرستاده شدم. خوشبختانه اين مدل گوشي  پشتيباني مي‌شود

-پس از انتخاب نوع مدل گوشي به صفحه‌ای ارجاع داده شد كه مي‌توانيد فايل مربوطه را با موبايل يا كامپيوتر خود دانلود كنيد.

– با كامپيوتر ان را دانلود كردم(حدود 200 كيلوبايت است).پس از اين كه فايل را از حالت فشرده خارج كردم آن را به موبايل منتقل كردم.

– در كمال تعجب نرم‌افزار زيباي اسكايپ بر روی موبايلم نصب شد. اكنون من نيز يك اسكايپ دار شدم!!

 

البته بايد اعتراف كنم كه چون به ايرانسل دسترسي ندارم نتوانستم اسكايپ را بصورت كامل تست كنم. اگر شما توانستيد ان را كامل تست كنيد خوشحال مي‌شوم براي من و ساير خوانندگان اين وبلاگ تجربه خود را در كامنتها قيد نماييد.

17 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. maskology said, on آوریل 26, 2008 at 1:01 ب.ظ.

    سلام دوست عزيز

    Skype خيلي وقته كه براي Mobile هم توليد شده! البته من خيلي وقته روي Pocket Pc دارم و دروغ نگم Symbian رو نميدونم.

    من با با WiFi تو خونه كانكت ميشم و جالبه كه بدوني Skype يا با WiFi كانكت ميشه يا با 3G و به هيچ وجه با GPRS كانكت نميشه!!!

    آگه توضيح بيشتر لازم بود در خدمتم…..
    فعلآ

  2. PMan said, on آوریل 26, 2008 at 2:10 ب.ظ.

    Use Bluetooth /USB Cable instead of GPRS

    http://myforum.lasyk.net/showthread.php?t=31560

  3. Ali Shams said, on آوریل 26, 2008 at 3:11 ب.ظ.

    مزیدی عزیز از همینایی که اینها گفتن منم میگم!

  4. اسپایدرمرد said, on آوریل 26, 2008 at 6:49 ب.ظ.

    مسنجر کامپیوترش که حرف نداره! مخصوصا ویدئوش! برای موبایل هم ایشالا وقتی ایرانسل دار شدم..!

  5. mhmazidi said, on آوریل 26, 2008 at 7:32 ب.ظ.

    @ماسكولوژی: همانگونه كه فرموديد اسكايپ تاكنون براي تعداد محدودي گوشي موبايل در دسترس بود. اگر لينك موجود در متن را دنبال كنيد در صفحه مربوطه نوشته شده :
    Skype for your mobile beta means you can call your contacts whenever you need to – no computer, WiFi zone, or special phone needed
    اين جمله ادعا مي‌كند كه براي استفاده از اسكايپ موبايل جديد نيازي به گوشي خاص و حتي اتصال wi-fi نيست.
    درست يا غلط بودن آن را بايد در عمل تست كرد. خوشحال مي‌شوم شما اين مورد را تست بفرماييد.
    با تشكر

  6. بردیا said, on آوریل 27, 2008 at 7:29 ق.ظ.

    برای استفاده از Skype نیاز به اینترنت با سرعت نسبتاً بالا هست و هم اینکه Delay کمی داشته باشه بهتره. نوعش خیلی مهم نیست.
    که GPRS ایرانسل هم سرعتش کافی نیست هم پشت پروکسی هستش و Delay زیادی داره.
    در آخر حتی اگر کار هم بکنه هزینه اش خیلی خیلی بیشتر از تلفن معمولی میشه!

    با Pocket PC که به Wi-Fi وصل شه که اینترنت اونم ADSL باشه خیلی خوب جواب می ده.

    در ضمن Skype فقط یک مسنجر نیست! یک جور تلفن اینترنتی هستش که از اسکایپ به اسکایپ مجانیه و با پرداخت هزینه ای اندک می تونین به تلفن های معمولی هر جای دنیا هم زنگ بزنین!

  7. jarchy said, on آوریل 27, 2008 at 8:32 ق.ظ.

    سلام
    ممنون جالب بود و استفاده کردیم.

  8. unliner said, on آوریل 27, 2008 at 11:24 ب.ظ.

    گوشی بنده در لیست انتظار به سر می برد!

  9. […] اسكایپ در ايران ؟بالاترین (۱۳) […]

  10. ج.نودهی said, on مه 8, 2008 at 1:32 ق.ظ.

    من هم روی Moto v3x نصب کردم هم روی سونی اریکسون K530i . البته توی لیستش K530i نداشت من بجاش K550i رو انتخاب کردم.
    روی جفتش بی مشکل نصب شد ولی تو Moto کانکت نمیشد.

    با K530i کانکت شد و خیلی راحت باهاش میشد چت کرد، سریع هم بود ولی هر کار کردم نمیشد باهاش تماس گرفت. اگر با Skype کار کرده باشید میدونید که 2 نوع Contact میشه توش اضافه کرد. یکی کانتکت های خود Skype که میشه باهاشون Chat و Voice chat و Video chat داشت. یکی هم کانتکتهایی که فقط شماره تلفن هستند و فقط میشه بهشون زنگ زد یا SMS فرستاد.
    توی این برنامه که نصب کردم برای کانتکهای از نوع شماره تلفن فقط یک گزینه موجود بود و اون هم Block this contact بود.

    در ضمن موقع Sign in کردن از شما شماره تلفن موبایلتون رو میخواد، ایران رو احتمالا ساپورت نمیکنه، چون موقع دانلود کردن از من اسم کشور خواست و ایران هم تو لیست نبود ( من مستقیم از این آدرس تو موبایلم دانلود کردم http://www.skype.com/m ) و توی HELP نوشته شماره رو برای این میخواد که هم شما بتونید تماس بگیرید هم با شما بتونن تماس بگیرن و نوشته دقت کنید که حتما شماره رو درست وارد کردید.

  11. m.ts said, on ژوئیه 28, 2008 at 11:25 ق.ظ.

    agha man mikham ba pocket pc az wi-fi estefadeh konam , vaghti system mishnase vared internet nemishe bayad tanzimatesh chi kar konam? SSID , user , passesh chi bezanam system mishnase vali vared net nemishe merci age mishe tozih baram mail konid:
    catman.h@gmail.com

  12. على said, on اوت 24, 2008 at 10:19 ق.ظ.

    بد نيست

  13. بابا نادر said, on مه 30, 2009 at 7:30 ب.ظ.

    بابا سلام-یکی منو راهنمائی کنی مشهد حرم امام رضا دعاش میکنم -دوستی دارم که با نرم افزار اسکایپ کار میکنه- این بنده خدا یه شماره ای از امریکا داره -که وقتی بهش زنگ میزنی تو خونش جواب میده-به من میگه این تلفن مجازیه که من سرویسش را از اسکایپ خریدم- من که هر چی گفتم واسه منم بخر میگه نمیشه پیرمرد حسود بخیل-خونش قایم میشه بابا میگه امریکا هستم -اخیرا از آلمان هم شماره داره-بابا چه جوری میشه ازاین شماره ها داشت کمکم کنید

  14. سارا said, on سپتامبر 24, 2009 at 8:39 ق.ظ.

    سلام خسته نباشین
    میشه به ایمیلم برنامشو بفرستین
    ممنون میشم

  15. مهناز said, on سپتامبر 28, 2009 at 1:59 ب.ظ.

    سلام دوستان عزیز
    من روی کامپیوترم اسکایپ رو نصب کردم قبلا خوب کار می کرد ولی الان هر کاری می کنم نمی تونم با دوستانم که قبلا add کردم حرف بزنم.اصلا فکر کنم تو ایران دیگه کار نمی کنه شما می دونید این برنامه رو هم فیلتر voice کردن یا نه؟

  16. saber said, on اکتبر 15, 2009 at 6:11 ق.ظ.

    سلام اگه بخوام با کسی که اینترنت نداره از طریق اسکایپ باهاش ارتباط برقرار کنم؟باید ا کجا credit بخرم من سان تهرانم

  17. parsa said, on اکتبر 29, 2009 at 6:16 ب.ظ.

    سلام. من یک مشکلی پیدا کردم وآنهم اینست که اسکایپ من ازحالت ان لاین خارجشده .
    چطور میسشود دوباره آنراآپدیت کرد.
    متشکرم از همه دوستان


پاسخی بگذارید

