وب2010

نسخه جدید وردپرس: 2.5

Posted in وردپرس, wordpress by mhmazidi on فوریه 14, 2008

نسخه جديد وردپرس به صورت پيش نمايش آماده شده است. امروز از طريق وبلاگ ماشابل با خبر شدم كه پيش نمايشي از نسخه آينده وردپرس توسط يكي از اعضاء اصلي تيم، براي همگان در دسترس قرار گرفته.

تنها كافي است به اين آدرس مراجعه كنيد. در اينجا در قسمت يوزرنيم بنويسيد admin  و در قسمت پسورد وارد كنيد demo. اكنون شما وارد داشبورد وبلاگ مي‌شويد.

اگر قبلا با وردپرس- چه دات كام چه دات اورگ- آشنا شده باشيد مي‌بينيد كه تغييرات ظاهري زيادي ايجاد شده است.رنگ‌بندي صفحه تغيير كرده و بنظر زيباتر شده است اگرچه از سادگي ان كاسته نشده.در همان صفحه اول داشبورد -همانگونه كه وعده داده شده بود- ساختار ويجتي را مي‌بينيد(چيزی كه مثلا در سرويس وبلاگي پروفاي دات كام ديده مي‌شود-البته اين سرويس فعلا در مرحله بتا است). چينش لينكها تغيير كرده و بعنوان يك كاربر معمولي، احساس مي‌كنم كه اين شيوه چينش در عين اينكه اجزاء و عناصر بيشتری را در خود دارد اما ساده‌تر شده و به اصطلاح بيشترين امكانات در كمترين مكان و به بهترين وجه ارائه شده.

صفحات داخلي داشبورد نيز بهتر شده‌اند. در نگاه اوليه يك غيركارشناس! بازهم بنظرم مي‌آيد كه اين صفحات جذابتر و خلوت‌تر شده‌اند؛ هرچند تصور مي‌كنم المانهاي بيشتري به ان اضافه شده.

شايد بهترين قسمت داشبورد جديد، قسمت نوشتن باشد.در همان نگاه اول بي‌اختيار ياد سادگي توييتر و تامبلر افتادم. تيم وردپرس با تمام قوا سعي دارد سادگي را در وردپرس حفظ كند و اين بسيار با ارزش است. در عين حال بنظرم قسمت نوشتن،  زيباترين و جذابترين بخش داشبورد جديد است.

در مجموع قسمتهاي داشبورد، مديا آپلودر، طراحي كلي و همچنين مديريت تگ‌ها در نسخه جديد بهبود يافته‌اند. نكته جالب اينكه در وبلاگ دمو گفته شده كه اين دمو هر يكساعت يكبار ريفرش مي‌شود.

تست اين دمو را به تمام دوست‌داران و كاربران وردپرس- چه دات كام چه دات اورگ- توصيه مي‌كنم.

8 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. آرش زاد said, on فوریه 14, 2008 at 12:08 ب.ظ.

    مبارکه وردپرسی ها باشه…!

  2. die Iranerin said, on فوریه 14, 2008 at 12:25 ب.ظ.

    خوب بودش.امتحانش کردم.

  3. علیرضا حسینی said, on فوریه 15, 2008 at 10:19 ب.ظ.

    یکی از امکانات خوبی که سرویس وبلاگ وردپرس داره، وجود یک Box بنام Post Slug هست که با این وسیله میشه از قرار گرفتن حروف فارسی در نوار آدرس جلوگیری کرد، و از نظر ظاهری به اون قسمت سَروسامان داد. این Post Slug آنقدر مهم هست که جناب روبو هم مطلبی درخصوص استفاده از آن نوشتند. اما چیزی که من از بدو ورود به وردپرس خیلی دنبالش گشتم و وجود نداشت، وجود چنین جعبه‌ای برای اصلاح عنوان دسته‌بندی‌ها بود. شما می‌دونید بسیاری از دوستانی که در wordpress.com وبلاگ دارن و دسته‌بندی‌هاشون رو بصورت فارسی ایجاد کردن، همین حروف فارسی یا حروف درهم لاتین توی نوار آدرس در ادامه‌ی نشانی وبلاگ‌شون قرار می‌گیره که خوش‌آیند نیست؛ و من تا این لحظه دسته‌بندی‌هامو با حروف لاتین (مثلاً sport) ایجاد می‌کردم.

    همین الان با نام کاربری و کلمه‌ی عبوری که گفتید، وارد شدم و متوجه شدم. گرچه این ظاهر جدید رو زیاد نمی‌پسندم، اما انگار ی‌چیزی بنام Category Slug وجود داره که میشه اسم دسته‌بندی رو مثلاً «اینترنت» گذاشت و توی قسمت Category Slug برای نمایش در نوارآدرس از کلمه‌ی لاتین «»Internet استفاده کرد. به نظر من این یک امکان فوق‌العاده است و برای من خیلی جذابه. فقط چیزی که نمی‌دونم اینه که توی wordpress.com چطور باید از این «دمو» استفاده کنم؟ باید صبر کنم تا خودِ وردپرس این ورژن رو بذاره روی سرویس وبلاگی‌ش، یا اینکه خودم باید کاری کنم؟

  4. صادق said, on فوریه 18, 2008 at 6:02 ق.ظ.

    خیلی باحاله!
    من که بی صبرانه منتظرشم!

  5. مرتضي بهمني said, on فوریه 18, 2008 at 10:10 ق.ظ.

    فوق العاده است ! براي معرفي ممنون دكتر !

  6. مرتضي بهمني said, on فوریه 18, 2008 at 10:15 ق.ظ.

    حس ميكنم تم جديد يك كمي گل و گشاده براي تن وردپرس ! به دلم نمي شينه ! با اون حالت بالني كه بالاي كامنت ها هم نشون ميده مشكل دارم ! قرار بود سرعت لود برگه اديتور هم زياد بشه كه نشد ! ولي ساختار بخش اديتور وبلاگ خيلي خوب شده !
    به زودي يك پست در موردش مي‌نويسم البته اگه ديگرون در موردش ننويسن !

  7. پارسا فاتحی said, on فوریه 19, 2008 at 6:38 ق.ظ.

    مبارکات باشه

  8. علیرضا حسینی said, on آوریل 9, 2008 at 9:19 ب.ظ.

    سلام جناب مزیدی
    1387/01/22 ) چند روزی است که از بروزشدن wordpress.com روی نسخه‌ی جدید 2.5 میگذره، و ظاهراً اون چیزی که توجه من رو جلب کرده بود و آن‌موقع هم در کامنت‌های همین مطلب بهش اشاره کردم، در این نسخه وردپرس جایی نداره.

    نیست یا من پیداش نمی‌کنم؟!


پاسخی بگذارید

