وب2010

پلاگين‌های فارسی وردپرس

Posted in وردپرس, wordpress by mhmazidi on ژانویه 29, 2008

پلاگين‌ها يا همان افزونه‌ها يكي از جذابيت‌هاي وردپرس هستند.كساني كه از وردپرس بر روی هاست و دامين شخصي استفاده مي‌كنند حتما با پلاگين‌ها آشنايي دارند. بهترين مكان براي جستجو اينها قسمت پلاگين‌هاي سايت اصلي وردپرس است. همچنين شما مي‌توانيد از قسمت افزونه‌ها در سايت وردپرس فارسي نيز استفاده كنيد. يكي از دوستاني كه اكنون عضو تيم وردپرس فارسي هست(مرتضي بهمني)، اخيرا وبلاگش را به وردپرس دات كام منتقل كرده.او چندين افزونه وردپرس را فارسي سازی كرده است. در زير ليست آنها را مي‌بينيد:

1- پلاگین Plug Installer:

وقتی نصب و فعالش کنی قسمت پلاگین‌های وردپرس رو کاملاً متحول میکنه ! پلاگین‌های فعال رو از غیرفعال‌ها جدا میکنه تا وقتی وارد بخش پلاگین‌ها شدید سردرگم نشید !…..

2- پلاگینIf You Liked That:

کار این پلاگین اینه که آیتم های مرتبط با هر پست‌تون رو به صورت خودکار در پایان مطلب‌تون جمع‌آوری میکنه ، منظور از ” آیتم‌های مرتبط “مطالب قبلی وبلاگ شما هستن که به نوعی بهم از نظر موضوع یا متنی شبیه بهم هستن. با این پلاگین دیگه نیازی نیست که نویسنده وبلاگ زحمت لینک‌ دادن به تمامی مطالب قبلی رو به صورت دستی به خودش بده !….

3- پلاگین google sitemap generator:

پلاگینی است که بعد از نصب آن خیال شما تا حد بسیار زیادی از معرفی مطالب و نوشته هایتان به موتور‌های جستجو راحت خواهد بود ! این پلاگین توسط Arne Brachhold نوشته شده ! و در نوع خودش یکی از کم‌نظیرترین هاست

4-پلاگين Post Avatar:

شما میتونید به مطالب خودتون چهره [ آوتار : تصویر نمادین ] اضافه کنید ! این کار میتونه شکل بسیار زیبایی به پست های شما بده

5- پلاگين nextgen gallery:

شما با کمک افزونه nextgen gallery میتونید به راحتی و تنها با چند کلیک برای وب‌سایت یا وبلاگ خود نگارخانه [ گالری ] یا فتوبلاگ ایجاد کنید .این افزونه توسط تیم nextgen gallery و تحت مدیریت Alex Rabe برای وردپرس نوشته شده و در دسترس عموم قرار گرفته است و یکی از بهترین افزونه‌های موجود برای ایجاد گالری در وردپرس می باشد

6- پلاگين WP Polls:

شما با استفاده از افزونه WP Polls قادرید در وبلاگ یا وب‌سایت خود اقدام به ایجاد و انتشار نظرسنجی کنید .این افزونه توسط Lester ‘GaMerZ’ Chan نگاشته شده است و یکی از بهترین افزونه‌های موجود برای ایجاد نظرسنجی در وردپرس است

7- پلاگين WP-DownloadManager:

شما با استفاده از افزونه مدیریت دانلود میتونید به راحتی فایلهای مورد نظر خودتون رو برای دانلود در وبلاگتون قرار بدید و یا وبلاگ یا وب‌سایتی با موضوع دانلود راه‌اندازی کنید .از ویژگی‌های قابل اعتنا این افزونه میتونم به این ویژگی‌ها اشاره کنم:

8- پلاگين Embedded Video:

افزونه‌ای است برای ارسال و انتشار ویدئو در وبلاگ‌هایی که از سیستم وردپرس استفاده میکنند . از ویژگی‌های این افزونه میشود به این موارد اشاره کرد :

1) قابلیت ارسال فایل بر روی هاست سرور
2) قابلیت استفاده از ویدئوهای موجود در وب سایت‌های اشتراک دهنده ویدئو همانند :

YouTube, Google Video, dailymotion, MyVideo, Clipfish, Sevenload, Revver, Metacafé, Yahoo! Video, ifilm, MySpace Video, Brightcove, aniBOOM, vimeo, GUBA, Garage TV, GameVideos, vSocial, Veoh

3) قابلیت تعیین پهنا و اعمال تغییرات در ریخت پخش‌کنند

براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد هر پلاگين مي‌توانيد با كليك بر روی هركدام به صفحه اصلي آنها در وبلاگ نويسنده مراجعه كنيد.اينها تنها 8 مورد از پلاگينهايي است كه توسط يكنفر فارسي‌سازی‌ شده است.

آيا شما پلاگين‌هاي ديگری را مي‌شناسيد كه فارسي‌سازی شده باشند و در اين ليست نيامده باشند؟(به استثناء آنها كه در سايت وردپرس فارسي هست) . اگر چنين موردي مي‌شناسيد لطفا معرفي كنيد تا در همين پست به ليست اضافه شود.

9 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. فتحی said, on ژانویه 29, 2008 at 10:07 ب.ظ.

    از دو و چهار بسیار لذت بردیم دکتر. ممنون از این دوستمون. اگر مستقل بشوم حتما از 2 و چهار استفاده می کنم. حیف که من نمی خواهم مستقل بشوم 🙂

  2. مرتضي بهمني said, on ژانویه 30, 2008 at 6:05 ق.ظ.

    دكتر جان سلام
    براي معرفي افزونه‌ها از شما ممنونم ! فكر نميكردم اينقدر كامل بنويسيد ، خيلي خيلي از توجه شما ممنون و سپاسگذارم .

    ارادتمند / مرتضي بهمني

  3. […] دكتر مزيدي عزيز لطف كردن و در يك پست اختصاصي اقدام به معرفي وبلاگ و افزونه‌هايي كردند كه براي […]

  4. یك دیوانه said, on ژانویه 30, 2008 at 10:49 ق.ظ.

    سلام دكتر جان یه سری هم به ما بزن دوست دارم مطالبم رو بخونی و دوست دارم به همون اندازه كه من فكر می كنم وقتم رو با نوشته های شما تلف نمیكنم شما هم با وبلاگ من تلف نمی كنید … یك دیوانه علی بیاگوی

  5. روزبه شفیعی said, on ژانویه 30, 2008 at 3:55 ب.ظ.

    هرچی بیشتر پیش می ره نمی دونم چرا بیشتر از وردپرس خوشم میاد !

    به جرات می گم که واقعا وردپرس برای خودش دنیایه !
    .
    .
    .
    .
    البته مطمئنا هیچی دنیای مایکروسافت نمی شه ! :دی

  6. میثم دهقانی said, on ژانویه 30, 2008 at 3:59 ب.ظ.

    سلام آقای مزیدی عزیز. خدا قوت. مثل همیشه پر محتوا و عالی. دارم روی مستقل شدن یه وبلاگ کار می کنم. حتما از این افزونه ها استفاده می کنم. دارم یه نفر و میارم تو وردپرس تا از شر این سرویس کننده های وطنی راحت بشه!

    با «صبحانه ای با یک معتاد بالاترین!» به روز هستم
    http://neskafe.wordpress.com

  7. gajamoo said, on ژانویه 30, 2008 at 4:03 ب.ظ.

    سلام.
    هیچوقت اجباری در کارهای من نبوده،الان هم همینطور،بنابراین اگر دوست داشتید که به بنده افتخار دهید و این پست را که فکر کنم هم برای شما و دیگر دوستان وردپرسی حیاتی باشه و باید چاره ای هم برایش اندیشید،بخوانید،خوشحال خواهم شد.
    متشکرم.
    http://gajamoo.wordpress.com/2008/01/30/

  8. افزونه های خوبی هستند چندتا از آنها که عالی است.

  9. آمیر said, on فوریه 1, 2008 at 6:06 ق.ظ.

    من یه چیزی رو نفهمیدم دکترجان…
    من اگه الان برم و وردپرس رو لوکال نصب کنم، میتونم از پلاگین ها استفاده کنم یا حتماً باید .org باشم؟
    سوال اول اینه که اصلاً میتونم لوکال نصب کنم؟ (یه بار زور زدم، نشد!)


پاسخی بگذارید

