وب2010

اعجاز وردپرس

Posted in وردپرس, wordpress by mhmazidi on ژانویه 26, 2008

طبق آمار های دریافت شده از سوی تیم وردپرس به وردپرس فارسی هم اکنون کاربران ایرانی این سرویس بیش از ۹۷۰۰ مورد و میزان بازدید آنها نیز بیش از ۱۰۰ هزار بار در روز می باشد.

متن بالا در وبلاگ تيم وردپرس فارسي درج شده است.برايم عجيب اينجاست: چگونه 9700 وبلاگ توانستند در عرض كمتر از يكسال ترافيكي ايجاد كنند كه يك سايت(wordpress.com) امروز در پله 18 از سايتهاي برتر ايران بنشيند؟

اگر آمارهاي ارائه شده توسط خود سرويسهای وبلاگ‌نويسي  وطني را معيار قرار دهيم، بايد گفت چندين ماه است كه بلاگفا و پرشين بلاگ هركدام بيش از يك ميليون وبلاگ را ميزباني مي‌كنند( آمار از خود سرويسهاست). چگونه است كه اكنون وردپرس اينقدر نزديك شده است؟؟ تنها براي لحظاتي به اختلاف دو عدد فكر كنيد:

9700 در يكسو  – 1000000 در سوي ديگر !!

نكته: لطفا نگوييد وردپرس دات كام تنها وبلاگهاي فارسي زبان نيست؛ غير از يكي دو استثناء مثل وبلاگ دپوتي‌داگ چند وبلاگ غيرفارسي در وردپرس مي‌شناسيد كه در ايران محبوب باشد؟؟؟

16 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. پدرام said, on ژانویه 26, 2008 at 9:50 ب.ظ.

    وردپرس این جوری پیش بره بلاگفا و پرشین بلاگ باید بساطشونو جمع کنن.

    می دونید رقابت کی معنی میده؟وقتی که کاربرا هر دو طرف رو بشناسن!فکر می کنید اگر کاربران سایتی مثل بلاگفا از امکانات وردپرس دات کام آگاهی پیدا کنن چند درصدشون توی بلاگفا می مونن؟یکی نیست بگه آقای شیرازی به چی می نازید؟به تعداد کاربران یا ناآگاهی آن ها؟

    ممکنه این مسئله درباره همه کاربران بلاگفا یا پرشین بلاگ درست نباشه اما در مورد خیلی ها شون همین طوره.

  2. Mohammad said, on ژانویه 26, 2008 at 10:11 ب.ظ.

    البته این رو هم در نظر بگیرین، آمار الکسا مربوط به کسانی میشه که توی ایران زندگی میکنند و البته تولبار الکسا رو هم نصب کردن، تعداد این افراد احتمالا زیاد نیست والبته شاید اکثرشون هم کاربر سطح پایین نباشن، بستگی داره اونا چی ها رو بیشتر نگاه کنند

  3. صادق said, on ژانویه 27, 2008 at 6:01 ق.ظ.

    این از غلو کردن سرویس دهندگان داخلی است!

  4. شیخ الشیوخ said, on ژانویه 27, 2008 at 9:59 ق.ظ.

    دکتر عزیز
    بر عکس آرزو می کنم وبلاگهای وطنی هم روزی در حد و اندازه های وردپرس بشوند و بتوانند با وردپرس رقابت کنند!

  5. محمد said, on ژانویه 27, 2008 at 10:19 ق.ظ.

    سلام
    من هم در وردپرس وبلاگ داشتم (دنیای شیشه ای) الان رفتم به بلاگر
    http://www.it-star.blogspot.com
    وردپرس قوی است اما برای بلاگ فقط بلاگر

  6. ali786 said, on ژانویه 27, 2008 at 11:16 ق.ظ.

    سلام
    در خوبی و امکانات فوق العاده وردپرس شکی نیست اما من امید وارم سرویس دهندگان داخلی با بهبود کیفیت و خدمات خود جایی بهتر کسب کنند و موفق تر باشند تا ما روزی شاهد آمار خوبی از اتباع کشور های دیگر در سرویسهای داخلی باشیم

    من مدافع خدمات خوب هستم اما اگر خدمات و امکانات تقریبا برابری عرضه بشه اولویت رو به سرویس ایرانی میدم .

    یا علی مدد .

  7. باران said, on ژانویه 27, 2008 at 12:48 ب.ظ.

    عجب!

  8. دیفراستمن said, on ژانویه 27, 2008 at 12:57 ب.ظ.

    من از نظر امکانات هیچ سرویسی را مانند وردپرس ندیدم. شاید بلاگر زمانی حرف اول را میزد اما امروزه با وردپرس همه چیز راحتتر و زیباتره. ورد پرس رو باید به صورت local Machine روی دامین نصب کرد تا توانش رو دید.

  9. سروش said, on ژانویه 27, 2008 at 1:54 ب.ظ.

    این نشون دهنده فعالیت و پویایی زیاد جامعه ی فارسی وردپرس است.

  10. روزبه شفیعی said, on ژانویه 27, 2008 at 6:02 ب.ظ.

    آمار جالب توجهی بود !

    بعد کلی جنگ و دعوا و رفت و آمد و نصب کردن و پاک کردن وردپرس بالاخره روی آدرس شخصی خودم مستقر شدم …………. برای همیشه !

    خوشحال می شم به منم سر بزنید و من رو هم در قسمت پیوندهاتون اضافه کنید 😉

  11. raoros said, on ژانویه 27, 2008 at 6:33 ب.ظ.

    ای ول دکتر، من گرچه تعصب ندارم رو وردپرس ولی خیلی دوستش دارم ولی مثل شیخ الشیوخ آرزو می کنم این وبلاگهای داخلی هم پیشرفت کنن.

  12. iraj navisa said, on ژانویه 27, 2008 at 8:30 ب.ظ.

    مبارک همه ی رفقای وردپرسی.این موفقیت حاصل زحمت تمام دوستان است.

  13. ژوبین آی تی said, on ژانویه 27, 2008 at 8:58 ب.ظ.

    این تازه اولشه
    خودم وردپرس رو می برم تا رتبه 5م بقیش با خودتون
    :دی

  14. آمیر said, on ژانویه 28, 2008 at 5:58 ب.ظ.

    فکر نکنم خیلی معجزه بکنه. آدما برای نوشتن، به یه محیط ساده و هلو برو تو گلو نیاز دارن. چیزی که وردپرس خیلی نمیتونه برآورده کنه. لااقل برای دور و وریای من که اینجوری بوده.

  15. بهادر said, on ژانویه 29, 2008 at 12:06 ب.ظ.

    باید این رو در نظر گرفت که کمتر وبلاگ پر طرفدار و پر بیننده ای هست که روی بلاگفا یا پرشن بلاگ مونده. موضوعی که محمد هم گفته رو باید به عنوان بایاس بزرگ آمار الکسا در نظر بگیریم. در واقع آدم های اینترنت باز و فنی تولبار الکسا رو نصب میکنن و چون وبلاگ های مورد علاقه این آدمها هم رو ی وردپرس هست پس تا حد خیلی زیادی ورد پرس رو توی آمار الکسا میکشه بالا

  16. فتحی said, on ژانویه 29, 2008 at 1:44 ب.ظ.

    دکتر جسارتا به بازی زیر دعوت شدید

    بیایید سوتی هایمان را با هم قسمت کنیم.

    راستی ممنون به خاطر این پوسته. البته قبلا امتحانش کردم. در این باره با شما تماس خواهم گرفت. فعلا بازی حساس تر است!


پاسخی بگذارید

