وب2010

پذيرش تبليغات

Posted in اینترنت by mhmazidi on ژانویه 6, 2008

اگر خاطرتان باشد در وبلاگ قبلي در مورد نسل جديد تبليغات در وب باهم صحبت كرديم.در آنجا يادآور شدم كه تبليغات جديد به سمت تبليغات گرافيكي گرايش پيدا كرده است(بگذريم از نسل آينده تبليغات كه ويديويي خواهد بود و صحبت از آن براي ما هنوز بسيار بسيار زود است!). اين تيليغات مدلهاي متعددي دارد.اما يكي از رايجترين و پذيرفته‌ترين مدلهاي آن استفاده از تبليغات گرافيكي مربعي شكلي است كه بعنوان  Square Banner Ads  شناخته مي‌شود.اين مدل سايزهاي متفاوتي دارد اما متداولترين سايز همان 125 * 125 پيكسل است. شما مي‌توانيد اين مدل از تبليغ را در معتبرترين وبلاگهاي آی‌تی ببينيد: تك‌كرانچ (برپايه وردپرس) ؛ ريد رايت وب (بر پايه موويبل تايپ).

اين مدل تبليغ هنوز در وبلاگستان فارسي جايگاه خود را نيافته است؛ هرچند تاكنون تبليغات به انواع و اقسام ديگر موجود بوده اما دقيقا همين مدل(يعني استفاده از تبليغات Square Banner Ads  و بخصوص با سايز استاندارد 125 * 125 پيكسل) ناشناخته مانده است. من براي كمك به گسترش اين مدل از تبليغات تصميم گرفتم از آن در وبلاگم استفاده كنم. منتها از آنجايي كه هدفم كسب درآمد نيست، اين كار را كاملا رايگان انجام مي‌دهم:

شرايط:

1- هدف از اين اقدام كمك به گسترش اين مدل است.پس تبليغات پذيرفته شده كاملا رايگان هستند و هيچ مبلغي جهت قرار دادن تبليغ شما در وبلاگم دريافت نخواهم كرد. طبيعي است كه پس از به جريان افتادن اين مدل تبليغ ، ساير صاحبان وبلاگ/وبسايت مي‌توانند بسته به سليقه خود براي تبليغات اين چنيني هزينه‌اي را مشخص كنند.

2- براي جلوگيری از ايجاد مشكل براي خوانندگان فهيم اين وبلاگ، فعلا تبليغات مربوطه در قسمت انتهايي سايدبار اين وبلاگ، يعني پس از لينكدوني قرار مي‌گيرند. در صورتي كه اگر تبليغ از نوع پولي باشد بهتر است كه در بالاي سايدبار قرار گيرد تا بيشتر در معرض ديد خوانندگان قرار داشته باشد. هرچند وبلاگهايي با ترافيك بسيار بالا مي‌توانند بسته به محل قرار گرفتن تبليغ مبلغهاي متفاوتي دريافت كنند(يعني در بالای سايدبار يك مبلغ و در پايين آن مبلغي جداگانه )

3- تبليغاتي پذيرفته خواهند شد كه موارد زير را 100% رعايت كرده باشند:

  الف- فقط و فقط سايز  125 * 125 : نه سايز كوچكتر و نه سايز بزرگتر

  ب- تصاوير حتما بايد در فرمت GIF باشند.

4- از آنجايي كه قصد اصلي از اين حركت اين است كه كاربران اينترنتي فارسي زبان با اين مدل تبليغ آشنا شوند در نتيجه از بين تبليغها، آنهايي كه زيباتر و هوشمندانه‌تر طراحي شده باشند انتخاب خواهند شد. توصيه مي‌كنم براي تبليغ خود حتما از يك گرافيست حرفه‌اي كمك بخواهيد. همچنين اگر بتوانيد از نرم‌افزارهايي مثل فوتوشاپ و يا ايندساين براي زيباتر كردن تبليغ خود استفاده كنيد، مطمئنا در جلب مخاطب تاثير بيشتر خواهد داشت.

5- براي شروع فعلا 3 تبليغ در سايدبار قرار مي‌گيرند. اما ساير عزيزان بسته به سليقه، نوع وبلاگ و … مي‌توانند انتخابهاي متفاوت‌تري داشته باشند.

در صورتي كه مايل به استفاده كردن از اين امكان در وبلاگم هستيد مي‌توانيد با ايميل من تماس بگيريد و نمونه‌ مربوطه را ارسال فرماييد.من نيز در اولين فرصت سعي مي‌كنم سه نمونه انتخابي را در سايدبار وبلاگ بگنجانم.

نكته: جذابيت اين روش بگونه‌اي است كه قابل استفاده در تمام وبلاگها است. البته بعضي از سرويسهاي وبلاگي وطني مثل بلاگفا كسب سود از وبلاگ را ممنوع كرده‌اند. در اين مورد قبل از استفاده از اين امكان در وبلاگتان ابتدا از مديريت سرويس خود كسب تكليف كنيد. در صورت غيرقانوين بودن اين روش، لطفا استفاده نكنيد.

مرتبط:  اخيرا تعداد قالبهايي كه بصورت پيش‌فرض بگونه‌اي طراحي شده‌اند كه جايگاهي براي اين دسته از تبليغات درنظر مي‌گيرند، رو به افزايش است.براي مثال به اين دو پوسته نگاهي بياندازيد. با گسترش اين مدل از تبليغ مي‌توان پوسته‌هاي متناسب با آن را هم به وبلاگ‌نويسان تقديم كرد.

اين پست تقديم مي‌شود به همه دوست‌داران كسب درآمد از وبلاگ‌نويسي.

پی‌نوشت: در كامنتها و ايميل‌ها دوستان عنوان كردند كه چرا بايد GIF باشد و چرا PNG نباشد؟ حقيقت اين است كه من مشكلي با PNG ندارم.علت تاكيد بر روی GIF اين است كه تقريبا در تمام وبلاگهايي كه قبلا از اين روش استفاده كرده‌اند، GIF بوده و برای پيروی از روش جا افتاده من نيز تاكيد ويژه‌اي دارم كه حتما تصاوير با فرمت GIF باشند.علت خاص ديگری ندارد!

22 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. alireza said, on ژانویه 6, 2008 at 3:20 ب.ظ.

    جالبه
    اما نکته ای که لحاظ نکردین سایز (کیلوبایت) تبلیغه که سایتهای پذیرای تبلیغات تعیین میکنند و شما تعیین نکردین سقفشو

    مثلا من میتونم یه فیلم رو بصورت انیمیشن گیف دربیارم و بشه چند صدها فریم ، اونوقت شما میزارین ؟!!!

  2. Reza. R said, on ژانویه 6, 2008 at 3:24 ب.ظ.

    سلام دکتر.
    ایولا همیشه تو کارای نوین پیشقدم بودی. خیلی فکر خوبیه،
    منم سعی میکنم دز اسرع وقت یه لوگوی تبلیغی واسه خودم طراحی کنم و به ایمیلتون بفرسم.
    راستی دکتر من شما را به چت در گوگل تاک دعوت کردم تا بتونم از لینک های شیر شدتون در گوگل ریدر استفاده کنم. لطفا دعوت منو قبول کنید.

  3. مجتبی م. said, on ژانویه 6, 2008 at 3:36 ب.ظ.

    کار بسیار جالبی است، سعی می کنم اولین نفر من باشم. اگر کار شما موفق بود من هم به تعدادی تبلیغات رایگان می دهم.

    معرفی نرم افزارهای رایگان معتبر
    http://www.nvu.ir

  4. یک ایرانی said, on ژانویه 6, 2008 at 4:38 ب.ظ.

    درود بر شما. مجله‌ی اینترنتی معرفی مفاخر و مشاهیر ملی ایران زمین به نشانی http://www.imaneemrooz.com راه‌اندازی شد… همچنین دعوت می‌کنم از جنبش «سره‌نویسی» یا نگارش به پارسی اصیل در وبلاگها حمایت کنید. جزییات بیشتر در http://kouroshz.blogfa.com
    در انتها نیز همانند همیشه، به شما بابت انتخاب سرویس پاک و بی‌غرض جی‌میل تبریک می‌گویم. سرویسی که در مقابل حرکت غیرانسانی حذف نام ایران از یاهو، به مردم ایران احترام گذاشت و آنان را عزیز دانست. دوستان خود را به خروج از یاهو دعوت کنید…
    متشکرم

  5. علی said, on ژانویه 6, 2008 at 5:18 ب.ظ.

    دوست عزیز، آقای علیرضا
    اگه دقت کنی میبینی که دکتر به سایت های تک کرانچ و … اشاره کرده و تبلیغات مورد استفاده در اون سایت ها مد نظر بوده که اون ها هم به صورت استاتیک یا ثابت هستند و هیچ تحرکی توشون نیست و فقط در عین سادگی طراحی زیبا و حرفه ای و جذابی دارند و مسلماً حجم کمی دارند.

    راستی دکتر ما مشتاقانه منتظر تبلیغ های مزیدی پسند هستیم!

  6. Sanat said, on ژانویه 6, 2008 at 7:17 ب.ظ.

    وبلاگ های دات کام معروف فارسی، وبسایت های خصوصی غیر از خبرگزاری هیچ کدام تا کنون کسب درآمد سود آوردی نداشته اند بلکه شاید تنها از این راه بخش کوچکی از مخارج سایت داری را تامین کردند. من که برای وبلاگ خودم هیچگونه امیدی برای کسب درآمد نمی بینم… مخصوصا که دست بر روی موضوع خیلی محدود و خاص گزاشته ام.

    شما ها خدا بخواد موفق باشید در این راه!

  7. پرهام said, on ژانویه 6, 2008 at 8:00 ب.ظ.

    فکر کنم باید به قالب وبلاگ هم یک دستی بکشی , چون اینجوری خیلی وبلاگ ات شلوغه !

  8. تراموا said, on ژانویه 6, 2008 at 8:55 ب.ظ.

    استاد من هم پایه هستم؛ اصلا پیشنهاد شراکت میدم. تبلیغات اینجا، پول‌ها در حساب ما! بلکه پول اینترنت‌مون دربیاد و این لینک‌های شیر‌شده‌ی شما رو که تعدادش از مطالبی که در روز می‌خونم بیشتره رو با اینترنت دایال‌آپ لود کنم!

  9. علیرضا حسینی said, on ژانویه 6, 2008 at 11:33 ب.ظ.

    البته گهگاه تصاویر تبلیغاتی با فرمت GIF را توی سایت‌های دیگه می‌بینیم. حالا شما هم بذار تا ببینیم فرقی با هم دارن؟

  10. Aminxp said, on ژانویه 6, 2008 at 11:33 ب.ظ.

    البته برای تبادل تبلیغات این فکر، فکر خوبیه، ولی در مورد کسب درآمد موضوع یه کم پیچیده تره:

    تا جایی که من می دونم وبلاگ هایی که قصد کسب درآمد رو دارن اکثرا از تبلیغ های سیستم های تبلیغاتی مثل گوگل و یاهو و … استفاده می کنند. این کار خیلی منطقی تره. درسته که 4-5 تا وبلاگ خیلی معروف و پربازدید پیشنهاد های زیادی از سوی آگهی دهندگان جهت نمایش آگهی ها دریافت می کنند و می تونن یکی از همین آگهی ها رو قبول کنند و طبق یک توافق دو طرفه نمایش بدن. ولی عموم وبلاگ ها بازدید کمی دارن و اگر بخوان منتظر چنین پیشنهاداتی بمونن هیچ درآمدی به دست نمیارن. پس بهترین کار استفاده از سیستم های تبلیغاتی است. با این سیستم ها شما حتی اگر روزی 1 بازدید هم داشته باشید می تونید درآمد کسب کنید. (درآمدش هم به همون نسبت کمه ولی از هیچی بهتره)

    نتیجه گیری: روشی که شما پیشنهاد می دید توی سایت های بزرگ کارآیی داره ولی به این سادگی بین وبلاگ نویسان همه گیر نمی شه. مگر اینکه سیستم های تبلیغاتی از این مدل تبلیغ (با این سایز) استفاده کنند. پس به سیستم های تبلیغاتی فارسی پیشنهاد بدید که این امکان رو اضافه کنند. (سیستم های تبلیغاتی خارجی اصولا با ایرانی ها همکاری نمی کنند)

  11. reza said, on ژانویه 7, 2008 at 4:10 ق.ظ.

    دكتر چرا Gif چرا PNG نه؟

  12. reza said, on ژانویه 7, 2008 at 5:44 ق.ظ.

    راستي دكتر جان دو سول داشتم كه خواهش مي كنم جواب بديد آيا ممكن است در گوگل ريدر يك مطلب به طور خودكار شير شود و در صفحه شير شده‌ها قابل خوند باشد چون با اين سرعت اينترنت اينجوري خيلي عذاب آوره دوم اكستنشن‌هاي فايرفاكس مربوط به گوگل ريدر رو معرفي مي‌كنيد

  13. soboone said, on ژانویه 7, 2008 at 7:00 ق.ظ.

    خودم درست میکنم اون هم خوشگل ترینشو
    دکتر اگه به ساید بار من هم نگاه بکنی یه نمونه میبینی واسه بههنام کاشانی هست مجانی هم هستش!

  14. Saeid said, on ژانویه 7, 2008 at 7:17 ق.ظ.

    سلام

    خوبی؟
    اتفاقا کار خیلی خوبیه. بخصوص اگه کدباز هم باشه 😉
    من یکی ۲ تا توی وبلاگ خودم گذاشتم که متاسفانه ۱۲۵ نیستن.
    امیدوارم همه به سوی استاندارد سازی بریم.
    راستی چرا GIF؟ چرا PNG نذاشتی؟

    موفق باشی

  15. sinac said, on ژانویه 7, 2008 at 10:59 ق.ظ.

    سلام دکترجان،
    در جواب آقا سعید ، ساده صحبت میکنم و سعی میکنم از کلمات فنی استفاد نکنم، فایل Gif دارای دو خاصیت معروف است. انیمیشن و شفافیت
    شفافیت یعنی اینکه میتوان آنرا بگونه ای درآورد که جاهایی که سفید است جزء عکس بشمار نیاید و بتواند Back Groung سایت را نمایش دهد (تصویر زیرش رو میشه دید)
    البته منظور من از شفافیت این نیست که کم رنگ شده و میشه زیرش رو دید،نه)
    PNG خم همین خاصیت را دارد با این تفاوت که کیفیتش شبیه JPG است و خاصیت شفافیت Gif را نیز دارد و حجمش هم بین این دو است،
    حال چرا PNG نه؟ چون IE اونو خوب نشون نمیده، برمیداره یک رنگ توی BG تصویر میندازه ، چه رنگی؟ میبینه رنگ قالب (رنگ برتر) تصویر چه رنگی هست همونو کم رنگ میکنه میندازه تو BG.
    موفق باشید.

  16. modir said, on ژانویه 7, 2008 at 7:49 ب.ظ.

    آقای دکتر کار بسیار قشنگی دارید انجام می دید . این تبلیغات 125 در 125 رو هم من دیدم . البته یک استاندارد نیست ولی برای وبلاگ های وردپرس مناسبه . متاسفانه مشکل اصلی فرهنگ تبلیغ در اینترنت و همین طور آموزش راه های کسب درآمد از وبلاگ است که اولا مطلب در این زمینه خیلی کم نوشته شده و دوما که این کار در ایران بسیار مشکل است . من فکر می کنم هر کس دنبال درآمد زایی از وبلاگ یا وبسایتش هست بره یه نمونه خارجی بزنه شانسش بیشتره .

  17. سینا said, on ژانویه 8, 2008 at 7:40 ق.ظ.

    یک انتقاد از مزیدی: (فقط امیدوارم انتقاد پذیر باشی!)

    ببین مزیدی عزیز تبلیغات گرافیکی اصلا و ابدا چیز جدیدی نیست و با شروع وب 1 این نوع تبلیغات هم استفاده شد. زمانی که وب 2 معنای واقعی خودش رو دست یافت دیگر فقط به ازای نمایش تبلیغات گرافیکی هزینه پرداخت نمیشد بلکه به ازای کلیک بر روی تصاویر هزینه پرداخت میشد که این معنای واقعی تبلیغات نسل وب 2 است. تبلیغات ویدئویی که گوگل اخیرا از آن استفاده میکنه (به صورت بتا) همون تبیلغات از نوع نسل دوم است.
    قطعا لیدر تبلیغات نسل سوم ویبرانت مدیا خواهد بود با تکنولوژی ads in text.

    اکثر وبلاگ نویس ها سطح نوشتاری خیلی پایینی دارن، و نوشته های ضعیفی دارن. هیچوقت بازدید و پیج رنک بالا به معنای بالا بودن سطح نوشته نیست. واقعا به نظر من حامد ملک و رضا مقدری دو وبلاگ نویس و IT نویس واقعی هستن. نوید کاشانی 3 تا پست میزنه 4 تاش در مورد وردپرسه. شما و کیبرد آزاد برای جذب دوتا مخاطب بیشتر سیستم تبلیغات رایگان راه میندازین و ….!
    فقط تاسف میشه خورد…. به زودی مطلبی رو که در مورد ads in text نوشتم به حامد ملک میدم که اگه صلاح دونست تو وبلاگش بزاره. موفق باشید، باشیم، باشند!

  18. محمد said, on ژانویه 8, 2008 at 10:42 ق.ظ.

    سلام
    جناب مزیدی
    متاسفانه ایمیل شما رو پیدا نکردم ، مجبور شدم اینجا مطرح کنم
    خواستم سایت شرکت ما رو ببینید اگه خوشتون اومد و امکان گذاشتن تبلیغاتش هست من برم دنبال طراحی !
    ممنون

  19. mhmazidi said, on ژانویه 8, 2008 at 11:21 ق.ظ.

    @سينا : سينا جان شما تا بحال چندين بار انتقادهاي رك و بي‌پرده‌اي داشتي و هربار هم نوشتي » فقط امیدوارم انتقاد پذیر باشی! » . هربار هم كه انتقاد كردي بنده با كمال دقت آن را خوانده‌ام.پس چرا هربار زحمت اين سوال را مي‌كشي.
    متشكرم از انتقادت. سيناي نازنين: من كه هيچ وقت ادعا نكردم سطح نوشتارم بالاست. از نظر من تمام كساني كه اعلام كردين وبلاگ‌نويسان بسيار بسيار خوبي هستند و هركدام سبك خود را دارند.بخصوص بنده ارادت خاصي به جادي بزرگوار دارم.
    با اينحال نظر شخصي شما نيز همانند همه كاربران در جاي خود محترم است.
    چرا تاسف عزيزم؟ اميدوارم شما هرچه زودتر آن مطلب باارزش را منتشر كنيد و همه ما از راهنمايي‌هاي باارزشتون بهره‌مند كنيد.اميدورام نوشته شما مارا با نسل جديد تبليغات نيز آشنا كند.
    منتظر انتقاد رك بعدي شما هستم.

  20. کورش said, on ژانویه 8, 2008 at 12:14 ب.ظ.

    آقای مزیدی حالا که شما پیش قدم این کار شده اید؛ چرا از همین ابتدای کار آن را کامل و صحیح انجام نمی دهید.اگر قرار است با این گونه تبلیغات آشنا شویم ٬ بهتر است با قسمتی از خصوصیات آن و یا فرهنگ آن نیز آشنا شویم.منظور من قسمت هزینه ها و قیمت آن برای درج در صفحات اینترتی است. اگر چه ممکن است چیزی بنام تبلیغات و خصوصا تبلیغات اینترنتی برای کاربر ایرانی تازگی داشته باشد ٬ ولی در قسمت هایی از جهان مدت هاست که بخش جدا ناپذیری از زندگی شده است.امروزه از هر مکان و زمان برای اطلاع رسانی و تبلیغات که شامل موارد فرهنگی٬بازرگانی و … می شود ٬ استفاده می گردد.( آخرین نمونه ای که من دیدم٬ درج کلمه Facebook پشت صندلی مجریان تلوزیونی هنگام سوال و جواب از کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا بود). این که شما به دنبال اهداف مالی این قضیه نیستید٬ موضوعی شخصی و تحسین آمیز است ؛ ولی ٬ ولی بهتر است از این زاویه نیز به این موضوع نگاه شود٬ که استفاده از فضای شخصی وبلاگ آقای دکتر مزیدی برای تبلیغات ٬هزینه بر است و بیاموزیم که مجانی و رایگان نیست. به نظر من شما باید از همین ابتدای کار مبلغ وهزینه ای تعیین کنید و به من کاربر بیاموزید که ارایه خدمات از هر نمونه و گونه آن٬ هزینه بر است و مجانی نیست. بطور قطع شما به دنبال منافع مادی این قضیه نیستید ( که اگر هم باشید ٬ هیج اشکالی به آن وارد نیست) ولی می توانید درآمد حاصل از آن را صرف کارهای عام المنفعه کنید. ترا خدا من را که تا بحال سرشار از عادات بد بوده ام را به عادتی جدید راهنمایی نکنید. دکتر عزیز به من و امثال من باید آموخته شود که بهره مندی از خدمات هزینه بر است٬ اگر چه ممکن است ارایه کننده خدمات نیز از منافع و درآمد مادی آن بهره مند گردد.

  21. سینا said, on ژانویه 8, 2008 at 5:09 ب.ظ.

    ببین دکتر من از اینکه این جمله ” فقط امیدوارم انتقاد پذیر باشی! ” رو صرفا به خاطر یادآوری میگم والا میدونم خیلی ماه هستی و از دست من ناراحت نمیشی.

    ببینید این نوع تبلیغات جدید، تبلیغات رو حتی میتونه وارد فیدها ی rss کنه که خیلی برای وبلاگ هایی که مرتب آپدیت میشن کاربرد داره. مثلا من خیلی به ندرت به اینجا سر میزنم چون فیدتون رو توی نت ویبس دنبال میکنم و این موضوع سودی به حال شما نداره و کسی تبلیغات بنری وبلاگ شما رو نمیبینه و این یک شکست در عرصه تبلیغات وب 2 است.

    دکتر من دلم خیلی کوچیکه، اگه چیزی میگم صرفا به خاطر اینه که به شما و تمام وبلاگ نویس ها ارادت دارم و احترام میزارم و دوست دارم موفق تر باشید 🙂

  22. هشام said, on ژانویه 8, 2008 at 10:13 ب.ظ.

    ایده ی جالبیه


پاسخی بگذارید

