وب2010

ارتقا نتايج جستجوی گوگل

Posted in گوگل by mhmazidi on ژانویه 3, 2008

هنوز مهمترين حوزه فعاليت گوگل، جستجو است. براي ارتقا امكانات گوگل در سرويسهاي مختلفش- و بخصوص در قسمت جستجو- چندين اكستنشن و اسكريپت بر روی فايرفاكس نصب و فعال كرده‌ام . اما در اين پست مي‌خواهم به يكي از گزينه‌هاي خود سايت گوگل اشاره كنم كه تاكنون كمتر در وبلاگستان فارسي بدان توجه شده است.

google subscribed links قسمتي است كه با انتخاب و فعال‌سازی گزينه‌هاي مختلف در آن مي‌توانيد نتايج سرچ خود را در گوگل، شخصي سازی (costumized) كنيد.

روش كار: براي استفاده از اين امكان نياز داريد يك اكانت در سايت گوگل داشته باشد.در هنگام فعال بودن اكانت خود(علامتش: نمايش ادرس جيميل شما در بالای صفحات جستجوي گوگل) به اين صفحه برويد. در اينجا ليستي مي‌بينيد كه تاكنون حدود 48 لينك را ايندكس كرده است. در مقابل هركدام از اين 48 گزينه يك دكمه subscribe  قرار دارد. باكليك بر روی آن، موضوع مربوطه به نتايج جستجوهاي شما در گوگل اضافه مي‌شود.

مثال: من چندين لينك را فعال كردم.مثلا اولين آنها ديگ بوده است، با اضافه كرن اين لينك، از آن زمان تاكنون هربار موضوعي را در گوگل جستجو كرده‌ام لينكهايي از ديگ نيز در بين نتايج گوگل وارد شده بودند. مثلا firefox را جستجو مي‌كنم ، در بين 3-4 نتيجه اول چند لينك از ديگ نشان داده مي‌شود.

يا يكي ديگر از موارد كه به حوزه كاری من بعنوان پزشك مربوط مي‌شود لينكهايي مرتبط با دارو و درمان است. در آن ليست 48 تايي، چندين لينك مربوط به اين مسايل وجود دارد.با subscribe كردن اين لينكها هر وقت مطلبي پزشكي جستجو كنم ، اين دسته از لينك در صدر نتايج نشان داده مي‌شوند.

شما مي‌توانيد همين كار را با هر سايت و سرويس و يا وبلاگ مورد نظر خود انجام دهيد.براي اينكار تنها كافي است به اين ادرس برويد و يك ايتم جديد ايجاد كنيد.مثلا مي‌توانيد اين كار را براي سايت بالاترين انجام دهيد.اگر من اين لينك ساخته شده توسط شما را فعال كنم، در بين نتايج جستجويم، لينكهايي از بالاترين نيز قرار مي‌گيرد.

مرتبط: مدتي قبل حامد عزيز با استفاده از سرويس co-op گوگل يك موتور جستجو براي آرشيو وبلاگم درست كرد و هر وقت كه بدنبال مورد خاصي بود با آن در آرشيو حجيم وبلاگ مي‌گشت. در هنگام نوشتن اين پست ياد آن مورد افتادم.اين پست با احترام فراوان تقديم مي‌شود به حامد نازنين.

2 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. حامد said, on ژانویه 3, 2008 at 8:09 ب.ظ.

    «حامد نازنین» نیز با تمام افتخارات و یه مقدار هم احترامات قبول می کنم. البته شب جمعه ملت یاد امواتش میفته حالا اگه دکتر منت گذاشتن و یاد یکی از زنده ها (هنوز البته !) افتادن باید یکم ترسید و توبه کرد بخاطر دیدن این همه سایت جیزشده !

  2. ساسان said, on ژانویه 4, 2008 at 1:08 ب.ظ.

    دکتر من نمیتونم تو WordPress.com لاگین کنم! شما مشکلی نداری؟


بیان دیدگاه