وب2010

قصه‌های من و گوگل ريدر

Posted in گوگل by mhmazidi on دسامبر 20, 2007

فكر نمي‌كنم گوگل ريدر احتياج به معرفي يا حتي تعريف داشته باشد. با اينحال تاكنون زياد از آن استفاده نمي‌كردم. دو علت اصلي: تعداد فيدهايي كه مشترك هستم بسيار زياد است و كار كردن با يك فيدريدر آنلاين با اين حجم زياد مطالب برايم دشوار است.به همين دليل هنوز از اسنرفر كوچولو  استفاده مي‌كنم. علت مهمتر اما چيزی است كه تشنه آن هستم: sharing . با اينكه مدتهاست امكان شيرينگ در گوگل ريدر وجود دارد ولی تاكنون ضعيف بود و انتظارم  را برآورده نمي‌كرد.

اما با امكانات جديدي كه چند روز اخير به گوگل ريدر اضافه شد باری ديگر به سراغش رفتم. هرچند هنوز هم فيدهايي كه خودم مشترك هستم را ابتدا در اسنرفر مي‌خوانم اما روزی چندبار به گوگل ريدر مراجعه مي‌كنم برای اينكه از لينكهاي اشتراك‌گذاشته شده توسط ساير دوستان استفاده كنم. با اينكه فعلا تعداد دوستانی كه در گوگل ريدر اشتراك مي‌گذارند در حد 10 تا 20 نفر است، اما از همين تعداد كم روزی حداقل 200-300 لينك مطالعه مي‌كنم.

اين وبلاگ فعلا  840 مشترك در فيدبرنر دارد.بنا بر آمار فيدبرنر اكثر مشتركان فيد را در گوگل ريدر دنبال مي‌كند(بالای 800 نفر). خب حالا تصور كنيد اين عزيزان همگي شروع به اشتراك لينك كنند!!!

اين مي‌شود يك ارتباط دوطرفه بين وبلاگ‌نويس و خوانندگانش. من از اين 800 مشترك گرامی خواهش مي‌كنم تا شروع كنند به sharing . برای اينكار شما نياز به هيچ كار خاصي نداريد. تنها كافي هر مطلبي كه بنظرتان جالب آمد در پايان آن مطلب بر روی گزينه share كليك كنيد. مطالب شير شده توسط شما در اكانت من نمايش داده مي‌شود(اگر در ليست دوستانم باشيد).

ساده بگويم: به گوگل ريدر مي‌روم فقط و فقط برای مطالعه لينكهايي كه شما پيشنهاد خواندن آن را به من مي‌دهيد. از خلال همين لينكهاست كه مي‌توانم تمايل شما را حدس بزنم و از اين به بعد مطالب اين وبلاگ را متناسب با سليقه شخصي شما تنظيم كنم. پس از همين حالا شروع كنيد و لينكهاي جالب را share كنيد.

برای اينكه امكانات گوگل ريدر را ارتقا دهم به سايت userscripts.org رفتم و چندين اسكريپت را بر روی فايرفاكس نصب كردم.اكنون گزينه‌هایی به گوگل ريدر اضافه شده: در پايان هر مطلب  add to delicious- share on faceboo- preview  قرار دارد. گاه بعضي از اين مطالب را با دوستانم در فيس بوك و دليشس نيز شير مي‌كنم.

از طرف ديگر فيد گوگل ريدر اشتراكی را در سايدبار وبلاگ قرار دادم.شما مي‌توانيد لينكهايي را كه هر روز در گوگل ريدر از طريق دوستانم كشف مي‌كنم در سايدبار ببينيد.

صفحه لينكهای به اشتراك گذاشته شده توسط من

فيد آن صفحه

ايميل من : mhmazidi  در جيميل

7 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. پیمان said, on دسامبر 20, 2007 at 1:28 ب.ظ.

    دکتر جان سلام.داشتم با گوگل ریدر کار می کردم که دیدم شما پست جدیدی فرستادید با موضوعی که دقیقا در ذهنم بود.دقیقا چند لحظه قبل شما رو برای اضافه شدن به دوستانم دعوت کردم.منتظر قبول دعوت هستم.البته من هم چون تعداد فیدهای نسبتا بالایی رو چک می کنم از Feedreeder استفاده می کنم اما خیلی مایلم تا در گوگل ریدر لینکهار ا به اشتراک بگذارم.

  2. مهزيار (NAP Team) said, on دسامبر 20, 2007 at 5:01 ب.ظ.

    سلام آقای مزیدی،

    بابت راهنمايي هاي عالي و کاربرديتان از شما تشکر مي کنم و تذکرات شما را اعمال خواهيم کرد.
    باز هم ممنون از نکته سنجي شما…

  3. Saman said, on دسامبر 20, 2007 at 6:09 ب.ظ.

    ازینکه تقریبا بدون وقفه به فعالیتهای خوبت ادامه دادی، خوشحالم.

  4. ستوده said, on دسامبر 20, 2007 at 9:11 ب.ظ.

    سلام دکتر جان
    شب یلدا رو هم پیشاپیش بهتون تبریک میگم
    دکتر جان چرا اسمشینگ مگزین اینجوری می کنه با دل من؟
    من دارم دیوونه می شم. ورداشته رمز عبور گذاشته واسه سایت
    من می خوااااااااااااااااااااااااااااااااااام
    من کلی روی مقالات و لینکهاش حساب کرده بودم و برنامه داشتم برای مطالعه وسط کار یهویی اینجوری کرد. من الان گریه می کنممممممممممممممم
    دکتر من طراحی وب می کنم و این کار عشقمه. من بدون اسمشینگ چطور زنده بمونم آخه؟ جان عزیزتون راهنمایی کنید

  5. persgolf said, on دسامبر 21, 2007 at 8:11 ق.ظ.

    دكتر دستت درد نكنه ما كه زبونمون مو ورداشت بسكه گفتيم. به اون صورت هم بازديد كننده نداريم. خيلي حوشحال شدم ديدم گفتين اينا چون ماشالله هئيت بالايي دارين و صداتون منعكس ميشه و اينها. ارزوي سربلندي داريم. ويژه نامه شب يلدا زابغر را هم فراموش نكنيد

  6. mylightnight said, on دسامبر 22, 2007 at 6:48 ق.ظ.

    سلام و عليكم دكتر جان مزيدي!‌
    باز كه شما مارو خجالت دادي ،‌امروز حسابي كيفورم كردي ،‌بالاترين و لينكو،‌كي باشه مام از اين كارا واسه شما بكنيم (البته شما كه نياز به معرفي نداري!)،‌درباره فيل هم همون كه گفتي درسته اينا دارن يه جور ديگه ساماندهي مون مي كنن،‌از پس همه چي ام برميان به سلامتي. كاري از دست ما بر مياد مگه؟ نمي دونم…

  7. […] قصه‌های من و گوگل ريدر […]


پاسخی بگذارید

