وب2010

جهت ثبت در تاريخ

Posted in متفرقه by mhmazidi on دسامبر 17, 2007

مدتي است كه وبلاگ اصلي من «وب 2» در تمام كشور مسدود است.همانگونه كه آنجا توضيح دادم قصد دارم مدتي را در استراحت بگذرانم.اما خوانندگان وبلاگ در كامنتها توصيه كردند كه با مسئولين مربوطه ارتباط برقرار كنم تا نسبت به رفع اين مشكل اقدامات لازمه را انجام دهند.تنها برای احترام به فرمايش خوانندگان – و برخلاف ميل باطني خود- با ايميل مربوطه تماس گرفتم.متن ايميلهاي رد و بدل شده بدين شرح است:

ايميل اول من:

mhmazidi.wordpress.com/

با سلام.
لينك فوق آدرس وبلاگ من است كه چند روزی است در كل كشور …ر شده است. خواهشمندم در صورت امكان دلايل …ر شدن وبلاگ را مرقوم فرماييد تا نسبت به رفع آنها اقدام گردد.
با تشكر

ايميل اول آنها

site shoma az janebe komiteh taeene masadigh f…. gashte ast

shoma bayad moshakhasate khod ra be hamrahe addresse daghigh va tel baraye ma ersal konid ta eteraze shoma be komiteh forward gardad.

dar zemn ma moshkeli dar babate f…. kardane https:// ham nadarim,,chera karbarha fekr mikonand ke ma nemitoonim https ro f…. konim??!

Kind Regards

ايميل دوم من

با سلام:
1- بنده اعتراضي به …ر كردن شما ندارم.شما اين اجازه را داريد تا تمام اينترنت را هم ….ر بفرماييد. گردن ما از مو باريكتر اگر اعتراضی كنيم عزيز
2- من فقط پرسيدم علت ….ر شدن وبلاگ چيست؟ شما ميتوانيد بنويسيد 1- فلان 2- فلان و… من هم اين موارد را رفع خواهم كرد. در نتيجه متوجه نميشوم اين وسط اسم دقيق به همراه ادرس و شماره تلفن چه نقشي بازی ميكند؟
3- فرموديد ميتوانيد راحت https را هم ….ر فرماييد. خوشحالم كه اين توانايي را هم پيدا كرديد.
4- حالا يك پيشنهاد داشتم: پس با اين حساب چرا سايتي مثل بالاترين را كه اكنون از تكنيك بالا استفاده ميكند بصورت كامل ….ر نميكنيد؟.
5- آيا امكان دارد كه شخصا با كميته مصاديق ارتباط برقرار كنم؟ آيا آنها ايميلي دارند؟ و آيا به ايميلهاي ارسالي – پاسخ ميدهند؟
با تشكر

ايميل آخر

jenab

in revale eteraz kardan va porsidane ellate f…. shodan az janebe komiteh ast,,ellat ra mokhaberat nemidanad ke be shoma begooyad,chon ma mavarede gheyre akhlaghi va antif…. ro check mikonim,,leza rahe hale shoma hamooni bood ke gofteh shod,sorry az daste ma kari sakhte nist.

Kind Regards

از بابتي متاسفم كه با اين عزيز تماس گرفتم ولی احترام به خواسته خوانندگان، وبلاگ‌نويس را مجبور به كارهای فراوانی مي‌كند.چند سوال برايم هنوز بي‌جواب مانده:

1- چرا اين عزيز در پاسخ به نوشته‌هاي من،فينگليش تايپ مي‌كند؟ طبعا در جايي مثل مخابرات كه بايد بيش از بقيه جاها به فارسي اهميت داده شود؟

2- كميته تعيين مصاديق؟؟!! قضيه چيست؟ مگر وبلاگ من مشكل سياسي امنيتي داشت؟

3- روال كار مي‌گويد من بايد اسم،آدرس و تلفن دقيق خود را اعلام كنم. خب اگر روزی روال كار از من بخواهد در فلان آدرس حضور فيزيكي پيدا كنم چه؟

شخصا هيچ مشكلي با قوانين و روالها ندارم.اما حس مي‌كنم اين به نوعي ورژن ديگری از همان پديده «ساماندهي وبلاگها» است. يك وبلاگ را مسدود مي‌كنند.شخص تمام اطلاعات شخصي خود را در اختيار مسئولين مي‌گذارد. رفع مسدوديت مي‌شود.حالا وبلاگ مربوطه ساماندهي شده!!

عجيب است.چرا از اين طرح هوشمندانه براي وبلاگهاي سياسي استفاده نمي‌شود؟؟ چرا بايد بر روی يك وبلاگ آی‌تی پياده شود؟ با اين كه تمام مشخصات من در سرتاسر وب پراكنده است و هر كسي با كمترين اطلاعات از وب مي‌تواند در كمتر از نيم ساعت از ريزنكات زندگی من باخبر شود، اما حاضر نيستم شخصا اين اطلاعات را در اختيار آقايان قرار دهم. اينكار به نوعي مهر تاييدي است بر «طرح ساماندهی وبلاگها» . وبلاگ من در زمينه آی‌تی است. از اولين پست نيز با مشخصات كامل و واقعي خود مطلب نوشتم. پس ترسي از شناخته شدن نيست. اما دليلي هم براي اينكار پيدا نمي‌كنم. همانگونه كه توضيح دادم: هر موردی كه مشكل دارد اعلام شود؛ بنده نيز به رفع آن اقدام مي‌كنم.

4- هنوز درك نمي‌كنم كميته مصاديق چرا بايد به وبلاگ من حساس شده باشد؟ نوشتن در مورد فيس بوك ؟ بعيد است آنها سر سوزن ارزشي براي فيس بوك قايل باشند. تصورم بر اين است كه آنها به مسايل امنيتي و سياسي حساس هستند. تنها چيزی كه بنظرم رسيد اين نوشته اخير روزنامه كيهان است. در اين نوشته حساسيت زيادی بر روی فعاليتهای سايتهای خبری خارج از كشور و بخصوص راديو زمانه شده است. شايد عزيزان كميته مصاديق تصور كردند كه اين حقير با آن رسانه برانداز، سر و سری دارم. اما هركسي كه اندك آشنايي با وبلاگ من داشته باشد مي‌داند كه نوشته‌های آن وبلاگ مطلقا ارتباطی با راديو زمانه و .. ندارد. اگر هم يكي دوبار از راديو زمانه نامي برده شد تنها از ديد آی‌تی بوده است.

5- در مورد افزونه دسترسي به سايتهای وب 2: بعضي از دوستان معتقدند شايد علت آن مطلب بوده باشد: بهتر است دو نكته را توضيح دهم:

الف- اعتقاد دارم و اعتقاد داريم كه بعضي سايتهای باارزش مثل تكنوراتی و دليشس به اشتباه مسدود شده‌‌اند و هيچ ارتباطی با محتويات ضد ارزشي، ضد فرهنگي و سياسي ندارند.استفاده از افزونه مربوطه و معرفي آن تنها براي دسترسي به اين قبيل سايتهای وب 2 بوده است.

ب- شخصا اعتقاد داشته و دارم كه در آن افزونه ليست سايتهای سياسي و خبری نبايد مي‌‌‌آمد. اين موضوع را با سازنده افزونه نيز مطرح كردم كه ايشان موافق نبودن
د. در هر صورت قبل از اين كه در اين زمينه بحثي صورت گيرد وبلاگ من و يكي ديگر از دوستان كه افزونه مربوطه را معرفي كرده بود – هر دو – مسدود شدند.

همانگونه كه گفته شد هدف نافرماني و دهن كجي به زحمات عزيزان در مخابرات و كميته مصاديق نبوده است.احساس كردم شايد آن مطلب برای عزيزان حساسيت ايجاد كرده و بهمين دليل آن را از وبلاگم برداشتم.اكنون شما در وبلاگ اصلي، آن مطلب را نمي‌بينيد.

6- هنوز هم درك نمي‌كنم چرا كميته مصاديق؟ مگر در وبلاگ من چه چيزی بود كه  «كميته مصاديق» را بدان حساس كرد؟ اين سوال را از آنجهت تكرار مي‌كنم چون اصلا و ابدا حوصله دردسر ندارم.مي‌خواهم فقط و فقط وبلاگ بنويسم و هر روز هم كه نوشتن صلاح نباشد آن را تعطيل خواهم كرد.

پ.ن: اكنون وبلاگ اصلي به همراه داشبورد آن حتي با https هم قابل دسترس نيست. احتمالا آن عزيز براي اين كه ثابت كند از قدرت وافعي برخوردار است چنين لطفي را در حق بنده انجام داده است. از اين همه محبت ايشان  سپاسگذارم.

اما حالا دوباره همان سوالات برايم تكرار مي‌شود: چرا بالاترين – كه اكنون با https قابل دسترس است- كلا مسدود نمي‌شود؟

 سوال مهمتر: اگر ادعای اين عزيز درست باشد يعني بتوانند https  را مسدود كنند؛ اگر روزی گوگل ريدر مسدود شود بايد چكار كرد؟ اگر فيدبرنر مسدود شود چه؟

بنظر نمي‌آيد ادعای اين جناب چندان بلوف باشد. بهتر است كمي نگران آينده وبلاگستان باشيم.

64 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. ravanparish said, on دسامبر 17, 2007 at 6:31 ب.ظ.

    دکتر. یادت نیست چند وقت پیش در خبرها که شنیدیم دولت چین فیدها رو هم ف… میکنه ؟؟ شاید اینها هم بتونن این کارو کنند . منظورم اس اس ال هست . شاید هم بلوف باشه . به هر حال اگر هم بتونن ، باز هم راه حلی یافت میشه برای دور زدن .
    بعدش هم انتظار نداشته باش که اینا رفتار عاقلانه ای داشته باشند . یعنی برای کارهاشون دنبال دلیل عاقلانه نگرد . پیر میشی اینطوری . انتظار زیادی هست .

  2. پدرژپتو said, on دسامبر 17, 2007 at 7:57 ب.ظ.

    وبلاگ اصلی شما برای من بصورت https قابل دسترسی هستش!
    همونطور که خودتونم گفتین بهتر بود اصلا» پیگیر هم نمیشدین!

  3. حامد said, on دسامبر 17, 2007 at 7:58 ب.ظ.

    آخه دکتر عزیز ….تر کردن https که توانایی خاصی نمی‌خواد. آدرس آدرسه دیگه، حالا چه با s چه بی s!
    نکته‌ی دوم اینه که این‌ها از هر سایتی که مردم رو دور خودش جمع کنه می‌ترسن. مهم نیست که شما آدم غیرسیاسی هستید. فقط کافیه دور روز مونده به انتخابات، ملت رو تشویق کنید که بروند به فلان کس رای بدهند. از این چیزها می‌ترسند. از حرکت‌های دسته جمعی که ممکنه شکل بگیره

  4. نیما said, on دسامبر 17, 2007 at 8:33 ب.ظ.

    جناب منیری
    شما همین الان بالای هشتصد نفر مشترک مطالب وبلاگ دارید. آیا این هشتصد نفر همگی سایت شما رو باز خواهند کرد؟ به نظر من حداقل بیشتر از نصف مشترکان وبلاگ شما با ابزارهای خبرخون مطالب شما رو پیگیری میکنند. و این خواننده ها هستن که باید مخاطب شما باشن. اگر به این موضوع اعتقاد داشته باشید که با قیلطز شدن وبلاگ شما، از شمار خواننده های ثابت وبلاگتون کم نمی شه، هرگز دست از نوشتن بر نمی داشتید. من اگر جای شما بودم با همون قدرت به کارم ادامه می دادم و توجهم رو معطوف میکردم به مشترکان وبلاگم نه به خواننده هایی که با سرچ گوگل، وبلاگ رو پیدا می کنند.
    با احترام فراوان

  5. hamed said, on دسامبر 17, 2007 at 8:35 ب.ظ.

    باید فکری کرد…..

  6. یک خواننده said, on دسامبر 17, 2007 at 8:51 ب.ظ.

    فکر نمی کنم مشکل از معرفی افزونه باشه.این افزونه در خیلی از وبلاگ ها معرفی شد.همه اون ها هم بسته شدن؟
    در ضمن این ها عرضه بستن https رو ندارن.اگه داشتنن خیلی از سایت ….تر شده و …..شکن باز نمی شدن.

  7. پژمان said, on دسامبر 17, 2007 at 9:42 ب.ظ.

    سلام دکتر
    خب این پستت بیشتر شبیه آدم مالیخولیایی هست که به در و دیوار می زنه شاید فرجی بشه. دوست گرامی من که تک تک پستهای وبلاگت رو از طریق فید خوان می خوانم و برای وقتی که می گذاری احترام می گذارم اما از یک جهت کوچک ترین احترام و جایگاهی پیش من نداری و آن هم خم کردن خود دربرابر قوانین ستمگرانه کمیته به قول شما قیلطر است.

    خطاب من به کلیه وبلاگرهای ایرانی ترسوست که از ترس از دست دادن چند خواننده وبلاگ تا سر حد مرگ جلوی قوانین من درآوردی خم می شوند. همین شمایی که حتی حاضرید برای ….تر نشدنتان لغت … رو به صورت ثکث بنویسید و یا هزار ادا و اطوار سر واژ ….تر دربیاورید با این خیال خوش که شاید خودتان ….تر نشوید و چند صباحی نفس بکشید.

    حساب جناب یک پزشک هم پاک است. با این که هر دوی شما رو به خاطر مطالب زیبایتان دوست دارم اما هرگز این بزدلی شما رو نفهمیدم. جناب یک پزشک به خاطر ترس از ….تر شدن وبلاگش حاضر نیست به مطالبی که در سایتهای ….تر شده عنوان شده است لینک بدهد. ببینید خم شدن و اطاعت از ستم تا چقدر فقط به خاطر چندر غاز خواننده؟

    من بارها گفته ام و باز تکرار می کنم در مملکت من و شما که نامش ایران است هیچ قانونی نیست برادر من. هرکسی هر کاری دلش بخواهد می کند. نمی دانم چرا چشمهاتان را بسته اید و خود را به کوری زده اید. ….ترینگ هم از این قضیه مستثنی نیست. وبلاگ من رو هم وقتی که بسیار خواننده داشتم مورد لطف قرار دادند ولی چه باک.

    بساط ….ترینگ از همان ابتدایش مشخص بود برای چیست و عجیب که عده ای خوش باور فکر می کنند می شود با ایمیل و نامه نگاری کاری کرد. عده ای خوش باور که فکر می کنند در ایران همه چیز بر روال قاعده و قانون است. تازه طرح هم می دهند تو گویی در یک کشور غربی دارای دموکراسی زندگی می کنیم.

    دکتر جان از ماست که بر ماست. همین وبلاگستان فارسی نشون دهنده اینه که چرا ما ایرانی ها با دست خودمون بلای جون خودمون هستیم. خوشحالم که لاقل تن به خفت ندادی و نخواستی مصداق عملکرد طرح ساماندهی ایشان بشوی. گاهی از خود می پرسم چه حکایتی است که خداوند ما را در مرده شور خانه جهان سومی به نام ایران آفرید. جایی که حتی نفس کشیدن هم ممنوع است.

    در پایان امیدوارم که از نوشته من نرنجی. تو اگر در یک کشور متمدن زندگی می کردی به تو امکانات هم می دادند تا ذوق و استعدادت رو بیشتر شکوفا کنی اما وضعیت رو که می بینی پس دوست من با خوک کشتی نگیر و پوست کلفت باش.

  8. maryam said, on دسامبر 17, 2007 at 9:43 ب.ظ.

    salam jenabe dr e aziz
    webloge shoma ba adress e https baraye man ta in lahze dar dastrese! lahne javab dadan va fingilish neveshtane pasokh ha baraye man kheyli ajibe va baese shake adam mishe! albate mano be khatere finglish neveshtanam bebakhshid! ma ke hamishe az shoma axolamalhaye manteghi va be dur az jav zadegi didim in bar ham hamintor! omidvaram har ja ke hastid movafagh o azad bashid! 🙂
    rasti zaheran zire khate it ham samandehi shode!

  9. پدرژپتو said, on دسامبر 17, 2007 at 10:13 ب.ظ.

    فکر کنم بد نیست یه نکته ای رو در مورد https یا همون پروتکلSSL عرض کنم هر چند سواد چندانی ندارم!:)
    تنها راه بستن این پروتکل اینه که ای اس پی شما پورت مورد استفاده اونو که 443 باشه ببنده!
    علاجش هم ساده هستش.شما باید تو ویندوزتون پورت پیش فرض SSL رو تغییر بدین که ساده هم هست.البته اینجوری که پیش میره یه روزی کل پورتها فکر کنم بسته بشن!خلاص

  10. kنوید said, on دسامبر 18, 2007 at 12:58 ق.ظ.

    اقای مزیدی شاید باورتون نشه . اما فکر می‌کنم وبلاگ شما از حالت فیل به صورت کامل دراومده !! من خودم از شرکت آسیاتک استفاده می‌کنم . فکر می‌کنم حرف‌های منطقی شما اون آقای گنده و گردن کلفت مخابرات رو متقاعد به باز کردن آدرس سایت شما کرده .

  11. یک فتحی said, on دسامبر 18, 2007 at 4:20 ق.ظ.

    دکتر جان
    آئین نامه مسدود سازی سایت ها را توی وبلاگم گذاشتم. توی اون صراحتا اعلام شده که باید ثبت بشوید. اگر کسی ثبت بشه دیگر ارامش نخواهد داشت. بهتر است که کلا وبلاگنویسی را بگذاری کنار ولی ثبت نکنی خودت رو!

    http://1fathi.wordpress.com/2007/12/18/filt-law

  12. sia1368 said, on دسامبر 18, 2007 at 5:31 ق.ظ.

    دو برنامه گذر از هیتلر:
    http://sia1368.wordpress.com/2007/12/10/just-for-dr-mhmazidi/

  13. زیر خط IT said, on دسامبر 18, 2007 at 5:34 ق.ظ.

    سلام
    شاید باورت نشه اما منم دقیقا همین سوال های رو ازشون پرسیدم و دقیقا همین جواب رو بهم دادند و متذکر شدن پس از فرستادن نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، شماره موبایل و ثابت ، ادرس و… !! (به خدا همشون رو میخوان ایملیش هست ) هیچ گونه ضمانت اجرایی برای رفع فیل ندارند

  14. maryamss said, on دسامبر 18, 2007 at 5:56 ق.ظ.

    سلام.واقعا فکر کردم که قضیه ..ترینگ شما اشتباهی بوده 😦 .هر چنده از جایی که من دسترسی دارم خیلی از سایت ها دیده نمیشه ولی مال شما رو هنوز می بینم…..دکتر جان مهم نوشتنه….همیشه آزاد باشید

  15. mrkhalili said, on دسامبر 18, 2007 at 6:47 ق.ظ.

    این گرگ سالهاست که با گله اشناست

  16. robo said, on دسامبر 18, 2007 at 8:16 ق.ظ.

    سلام جناب مزیدی
    مدتهاست که بنده و گروه دودردو تمام …تر هستیم. در این مدت که …تریم نه تنها خواننده کم نکرده ایم که اتفاقا با خوانندگان جدید و ثابتی آشنا شده ایم.
    این یک وضعیت موقتی است که برای شما پیش آمده. با به روز نگه داشتن فید وبلاگتان میتوانید زنده بمانید
    ولی اگر به تغییر آدرس فکر کنید اشتباه است.
    بهتر است روی همان وبلاگ اصلی مطلب بفرستید
    با استفاده از wlw میتوانید آدرس اس اس ال وردپرس را بدهید تا پست بکند.
    برای خوانده شدن هم نگران نباشید. فید شما به هر طریق ممکنی به دست خواننده خواهدرسید.
    ایمیل مسئول فیل را هم ول کنید. آنها ساری هستند و کاری از دستشان بر نمیاید.

  17. raoros said, on دسامبر 18, 2007 at 9:08 ق.ظ.

    آخی دکتر خیلی غصه خوردم،
    آدرس و اینا رو ندی ها، بعدم من یادمه وقتی وردپرس تو ترکیه ….تر شد، بر و بچش یک کاری کردن که از ….تری دربیان ولی جواب دادها، یه سرچ بکن شاید تو هم بتونی ها.
    بعدم این راه حلی که نفر بالایی می گه خوبه. امتحان کن. ما فید شما رو می خونیم.
    XD

  18. afshinm said, on دسامبر 18, 2007 at 10:02 ق.ظ.

    جدا که….

  19. Reza.R said, on دسامبر 18, 2007 at 10:16 ق.ظ.

    سلام دکتر.
    اون روزی که نوشته این پست آخرته مطمئن بودم که دوباره سر یه هفته شروع به نوشتن میکنی. چون امکان نداره یه معتاد به اینترنت مخصوصا از نوع وب 2ییش بتونه به این راحتی دل بکنه.
    به هرحال خیلی خوشحالم که دوباره برگشتی.
    منم مثل بقیه حتی اگه بار ها و بارها هم …ر بشید باز از فیدریدر گوگل دنبالتون میکنم.
    راستی دکتر جون یه مشکلی واسه منم پیش اومده از شنبه تاحالا هرکاری میکنم نمیتونم تو وردپرسم واردبشم، منظورم اینه که بعد از ورود به وردپرس و وارد کردن یوزر و پسورد وقتی لاگین رو میزنم، بعد از حدود 3-4 دقیقه به جای اینکه تو داشبورد و یا همون قسمت کنترل پنل بلاگم برم مینویسه : ERROR
    The requested URL could not be retrieved
    لطفا اگه کسی نظری داره یا میدونه چه طوری باید وارد بشم راهنماییم کنه.
    اینم ایمیلم : r2g.soft@gmail.com

  20. From Tehran, with love! said, on دسامبر 18, 2007 at 11:16 ق.ظ.

    گمونم اسم و آدرس دقیق می خوان که بلاگ نویس ها رو از صحنه روزگار هم ف***ر کنن!

    به هر حال وردپرس هست و دکتر مزیدی … چه از خونه اصلیش بنویسه، چه از «مسافرخانه بين راهی» … چه خوب که برگشتید.

  21. soboone said, on دسامبر 18, 2007 at 12:00 ب.ظ.

    شما باشی ایقدر فیس بوک میس بوک نکنی تازه شانس آوردی آدرس و شماره تلفن و اینها رو ندادی وگرنه که دیگه مزیدی وجود نداشت چون خودشم هیتلر میکردن! 🙂
    راستی اصلاً کتاب خوندی من دیروز کتاب داوینچی راز داوینچی رو دانلود کردم پدرم در اومد تو بازار که نیست آخه اونم هتلر کردن و ممنوع هستش مجبور شدم بگردم تا یه نسخه ی نسبتاً خوب پیدا کنم!
    با بیمارات هم از گوگل و اینها حرف میزنی!؟؟؟؟؟؟

  22. mhmazidi said, on دسامبر 18, 2007 at 1:29 ب.ظ.

    @ نيما جان: براي من هميشه آن 800 نفری كه مشترك فيد اين وبلاگ هستند در اولويت اول قرار دارند. در اين شكي نيست.
    اما مشكل اينجاست كه تمام وبلاگهایی كه تاكنون به من لينك داده‌اند ، باد تك‌تك لينكهايشان را تصحيح كنند. بنظرم تغيير ادرس وبلاگ شايد مشكلي براي خوانندگان فيد نداشته باشد اما مشكلات زيادي براي دوستان وبلاگ‌نويس ايجاد مي‌كند.
    @ پژمان عزيز: در مورد دكتر مجيدي- من چندان با حرفهاي شما موافق نيستم. در هر صورت دكتر شخصا مي‌توانند پاسخ سوالات شما را بدهند. اما در مورد خودم: خب عزيزم. همه كه شجاع نيستند. حالا بنده موجودی بزدل به دنيا آمدم بايد بروم بميرم؟؟
    اگر نخواهم در برابر فشارها مقاومت كنم، چه اشكالي دارد؟ حتما بايد با مسئولين درگير بشوم ؟ شجاعت تنها در همينجا معنا مي‌يابد؟
    بارها توضيح دادم كه دنبال دردسر نيستم. ما كه قرار نيست با وبلاگ‌نويسي قوانين را زيرپا بگذاريم.

  23. mhmazidi said, on دسامبر 18, 2007 at 1:38 ب.ظ.

    @پدرژپتو: اطلاعات من از نكات تكنيكي در حد صفر كلوين است.خوشحال مي‌شوم موضوع پورتها را برايم ايميل كني.دقيقا نمي‌دانم از كجای ويندوز بايد پورتها را تنظيم كنم.
    @ رضا-آر: با چنين مشكلي مواجه نشده بودم.بقيه دوستان اگر نظری دارند راهنمايي كنند.
    @ روبو: روبو جان من هم با تغيير آدرس بسيار مخالفم.اما متاسفانه الان حتي با ويندوز لايو رايتر هم به داشبورد دسترسي ندارم.بنوعي مي‌توانم بگويم دسترسي من به وبلاگ به كلي قطع شده. راه حلي براي اين موضوع داريد.
    مشكل دوم هم خوانندگان عزيز وبلاگ در داخل كشور هستند: بسياری از آنها تمايل دارند كه كامنت بگذارند. اما در وبلاگ مسدود شده كامنت گذاشتن عذاب بزرگی است.
    همچنين اگر بخواهم در آنجا بمانم ساير وبلاگ‌نويسان نمي‌توانند به مطالب در آن وبلاگ لينك دهند.چون خطر آن دارد كه خودشان نيز بدليل لينك به مطالب من مسدود شوند.
    با اينحال خوشحال مي‌شوم شما و بقيه دوستان راهنمايي كنيد:
    1- اينجا بمانم؛ موقت – يا اينكه در همان وبلاگ مسدود شده باشم؟؟؟
    2- چگونه به آن وبلاگ دسترسي پيدا كنم؟

  24. نیما said, on دسامبر 18, 2007 at 2:34 ب.ظ.

    بدیهیه که اگر در وبلاگ مسدود شده باشید و بنویسید هرگز مخابرات عزیز از روی انسان دوستی وبلاگ شما رو باز نخواهد کرد. پیشنهاد من اینه که در همین وبلاگ ادامه بدید و در وبلاگ قبلی خودتون با یک پست جدید تغییر مکان خود را اعلام کنید. پیگیری از طریق مخابرات حرکت قشنگی نیست و با اصرار به مسئولین ذیربط! در واقع نشون می دید که اونها و این حرکتشون رو به رسمیت میشناسید. بهتره که در مقابل انسان های بی مسئولیت، عکس العملی نشون ندید.
    در مورد دسترسی به وبلاگ قبلی هم پیشنهاد می کنم که تلاشی نکنید برای اینکه این مطالب جدید و بروز شما هست که بیشترین خواننده رو به خودش اختصاص میده و نه مطالب مربوط به چند ماه پیش.

  25. RaoRos said, on دسامبر 18, 2007 at 6:39 ب.ظ.

    ها دکتر زیرآب این بالاترین رو بزن، من حال می کنم، چون نمی ذاره من توش عضو شم و عضو پذیری نمی کنه! ها! (علامت برق زدن چشم چپ)

  26. RaoRos said, on دسامبر 18, 2007 at 6:40 ب.ظ.

    آها دکتر، در جواب این کامنتی که خودت گذاشتی، اینجا موقت باش و یه مقدار صبر کن تا شاید….ترینگ از وبلاگت برداشته شه، چون این اتفاق افتاده، به هر حال اینجا بنویس دیگه، اینجا هم خوبه که.

  27. ناشناس said, on دسامبر 18, 2007 at 8:47 ب.ظ.

    https برای من هم بازه. دکتر جون فک کنم وقتشه از وبلاگ دل بکنی و یه دامین اختصاصی داشته باشی.

  28. رضا said, on دسامبر 19, 2007 at 4:59 ق.ظ.

    داداش وبلاگت اصلا …تر نیست. این ایمیل هایی هم که گذاشتی بیشتر به ساختگی و من در آوردی شبیه شده تا واقعی! یک مقدار صداقتم بدنیست؟! اگر میخوای بیانه راجع به …ترینگ صادر کنی احتیاج به این همه شبیه سازی و نامه جعلی نیست!!

  29. mohsen said, on دسامبر 19, 2007 at 5:38 ق.ظ.

    با سلام
    به نظر من بهتره كه دستي به سرو گوش همين وبلاگ جديد بكشي و همين جا ساكن بشي
    چون فكر نمي كنم اميدي به رفع ….تر آدرس سابق باشه

  30. ali said, on دسامبر 19, 2007 at 10:16 ق.ظ.

    دکتر جان وبلاگت با https باز میشود و قکر هم نکنم اینها بتونند اونو هیتلر کنند
    تست شده با داتک

  31. سجاد said, on دسامبر 19, 2007 at 10:35 ق.ظ.

    دکتر جان قبلا گفتم الانم می گم بزار همه ی دنیا رو واسه ی خودشون قیلتر کنند
    مهم ما هستیم که می دونیم چطوری چیز هایی رو که دوست داریم ببینیم من که همیشه مخاطب شما بودم و هستم پس دیگه چه باکی هست
    به این میگن یه توهم فانتزی که اونا درگیرش کردن با قیلتر کردن سایت های سک سی مشکلی نداریم با خیلی چیز های دیگه هم مشکلی نداریم ولی وقتی همه چیز بشه خلافه همه هم خلافکار پش شما مشکل دارید نه ما
    موفق باشی دکتر جان توی وبلاگت بنویس که بدجوری چشم انتظاریم

  32. ابراهیم said, on دسامبر 19, 2007 at 9:13 ب.ظ.

    لطفا به این بحث ادامه نده
    اونها منطق سرشون نمیشه
    توی همون کمیته مصادیق شما یک نفر رو پیدا نخواهی کرد که اصلا وب 2 رو قبلا اسمشو شنیده باشه
    یا همون مخابرات
    این مملکت از پایه ویران است

  33. Hamid said, on دسامبر 19, 2007 at 9:27 ب.ظ.

    سلام؛
    خدا رو شكر واسه من …لتر نيست!
    اما واقعا بايد به حال اون ناشي‌ عقده‌اي كه فرمون …لترينگ رو گرفته دستش و با اون تايپ مسخره‌ش خودش رو ضايع كرده، تأسف خورد!
    ديگه كم‌كم داره باورم مي‌شه كه ما كامپيوتري‌ها خيلي عقده‌اي هستيم!!!

  34. مهدی said, on دسامبر 20, 2007 at 6:55 ق.ظ.

    خوب یک راه خیلی ساده وجود داره . دروغ !!! یک آدرس وشماره تلفن و آدرس دروغ بده … یا آدرست رو آمریکا بنویس یا یک کشور دیگه … مشکلت حل میشه
    البته اگه با دروغ مشکل داری که دیگه هیچی …

  35. مهدی said, on دسامبر 20, 2007 at 7:07 ق.ظ.

    و البته https هیچ وقت …تر نمیشه . تنها راه …تر کردنش اینه که کل دومین رو …تر کرد مثلا برای ….تر کردن https://mhmazidi.wordpress.com باید کل دومین wordpress.com رو ….تر کنن همچنین درمورد گوگل و …

  36. ned said, on دسامبر 20, 2007 at 10:46 ق.ظ.

    ای بابا دکتر بی خیال نشی یه وقتی
    بابا بدون تو که دیگه وبلاگستان صفایی نداره
    ببین عزیزم من کاری ندارم چطوری ولی باید! وبلاگتو راه بندازی
    حالا اینجا یا اونجا فرقی نداره
    اما مهمه که راش بندازی .
    راستی یه وقت تسلیم فشاراشون نشی به نطق هاشون گوش کنی ها !
    نه اسم نه آدرس براشون نفرست . پر رو میشن!
    فردا گوگل و فیس بوک و فید برنر رو هم فیلتر میکنن ازشون اسم و آدرس می خوان
    حالا بیا و درستش کن
    خلاصه منتظریم
    زود برگرد ….. دیگه استراحت بسه !

  37. Raminٔ said, on دسامبر 20, 2007 at 1:22 ب.ظ.

    تا زمانی که اعتراض نکنید و عقب نشینی کنید همین است

    برتولت برشت (نقل به مضمون):

    روزي فاشيست‌ها آمدند گفتند: “يهودي‌هاي بلند شوند!”
    من يهودي نبودم، پس بلند نشدم. يهودي‌ها را کشتند.
    روز ديگري آمدند گفتند: “هم‌جنس‌گراها بلند شوند!”
    من هم‌جنس‌گرا نبودم، پس بلند نشدم. آن‌ها را هم کشتند.
    روز ديگري آمدند: “کمونيست‌ها بلند شوند!
    من کمونيست نبودم. بلند نشدم. آن‌ها را کشتند.

    روز ديگري آمدند گفتند من بلند شوم.
    من بلند شدم. چون کس ديگري نمانده بود که جاي من بلند شود. »

  38. خُسن آقا said, on دسامبر 20, 2007 at 4:30 ب.ظ.

    اولا اگر تا حالا سانسور نشده‌ای از این به بعد سانسور خواهی شد چونکه خُسن آقا در وبلاگت پیام گذاشت!!
    دوم اینکه آقایان اگر گفته‌اند https را می‌توانند سانسور کنند درست گفته‌اند چون با مسدود کردن نام سایت یا وبلاگ کل پروتکل‌ها …تر می‌کنند. https تنها می‌تواند در مقابل …تر محتوا مقاومت کند، چونکه محتویات در چنین صورتی کریپت (رمزگذاری) می‌شود.
    سوم اینکه بی خیال آقایان باش، هرچه من داشتم و نداشته‌ام حضرات …تر کرده اند حتی وبلاگ آشپزی من، ولی با این حال آنهایی که بخواهند سر بزنند سر می‌زندد من روزانه حداقل 30 درصد از داخل ایران بازدید کننده دارم.
    برای نمونه می‌توانید این آدرس را امتحان کنی
    81.191.221.193/blog
    زیاد ناراحت نباش همه آنهایی که …تر شده‌اند محبوب تر از قبل شده‌اند.

  39. حامد صابر said, on دسامبر 20, 2007 at 5:50 ب.ظ.

    حوصله خوندن همه کامنتها رو نداشتم.
    چند توضیح فنی برای دوستانی که اطلاع کمی از تکنولوژی …ترینگ دارند و انواع و اقسام کامنتهای جالب رو مرقوم فرمودند. (خدا رو شکر که کامنتها انگلیسی نیستند و آبروریزی نمیشود)
    1. برای …تر کردن، http و https هیچ تفاوتی با هم ندارند. حتا دوست عزیزی که از عدم امکان…تر شدن یک صفحه تحت ssl در سطح محتوا صحبت کرده هم باید کمی اطلاعات عمومی اش را راجع به رمزگذاری در اینترنت افزایش دهد. (رمزگذاری در پروتکل https یک طرفه است!). آن کسی هم که نوشته باید کل دامنه ها ….تر شوند …. حضرات! ممکن است بپرسم این اطلاعات را از کجا جمع آوری کردید؟
    2. همیشه وقتی میبینم دوستان از ترس کلمه «…تر» را با هزار قر و قمیش مینویسند فقط خنده ام میگیرد. بد نیست چند مقاله ساده هم راجع به …ترینگ محتوا خوانده شود.
    3. ماجرای …ترینگ مثل دزدی است. همیشه بانک تدابیر امنیتی قویتری برای دزدگیرهایش می اندیشد و دزدها هم بیکار نمی نشینند. اگر دوستان فعال در زمینه ردشدن از سد ….تر چند ماهی بیکار بنشینند، دیگر هیچ وقت نخواهند توانست به گرد همقطارانشان آن سوی میز برسند.
    4. اینکه فلان سایت چرا با https باز میشود، ابداً به این معنی نیست که «نتوانستند» آن را …تر کنند. در نرم افزار «سپر» این عمل در کمتر از 10 ثانیه قابل اعمال است. اما به طور معمول آی.اس.پی مرض ندارد سایتی را که دستور مکتوب مبنی بر …تراسیون آن نشده را …تر کند. در اکثر موارد (به جز پورنوگرافی) آی.اس.پی به نفع کاربر عمل میکند. مخابرات هم با وجود اینکه در رده های بالا موافق تحدید اطلاعات هستند، اما در رده های اجرایی علاقه ای به این امر دیده نمی شود، و معمولاً تلاششان در عدم …تر است تا اعمال …تر

    حرف زیاد است، اما آنقدر از بی سیاستی دوستان، من جمله حضرت عالی در این زمینه شاکی هستم که حوصله ادامه نیست.
    اگر عمری بود و فرصتی، شاید روزی جزئیات نحوه کار نرم افزارهای …ترینگ را جایی منتشر کردم

  40. mhmazidi said, on دسامبر 20, 2007 at 10:20 ب.ظ.

    @ حامد صابر : حامد جان: به گمانم اولين بار مهدی حكيمي(روبو) در وبلاگستان بود كه مطرح كرد فعلا امكان …تر كردن https وجود ندارد. همه ما با توجه به اعتبار سخن ايشان چنين برداشتي كرديم.
    حامد جان: احساس مي‌كنم كه از من و نوشته‌هايم و رفتارم بسيار رنجيده خاطر هستي. دقيقا علت آن را نمي‌دانم. خوشحال خواهم شد بصورت كامل توضيح دهي تا كدورت ايجاد شده برطرف گردد.اگر تمايل داشتيد ايميل بزنيد، اگر دوست داريد در كامنتها اعلام كنيد . حتي اگر مي‌خواهيد اين وبلاگ در خدمت شماست تا در يك پست جداگانه و مفصل علت شاكي بودنتان از بي سياستي من و ساير عزيزان را كامل مطرح كنيد.
    در هر صورت قبل از بيان موضوع : از همينجا اعلام مي‌كنم كه از صميم قلب از اين كه شما را رنجانده‌ام شرمسارم. علت هرچه باشد مهم نيست؛ مهم آن است كه شما رنجيده‌ايد و اين مطلوب هيچ‌كس نيست.
    همه ما اميدواريم تاهرچه زودتر شما راهنمايي‌هاي روشنگرتان را برای ما منتشر كنيد. اين وبلاگ حقير كاملا در خدمتگزاری شما آماده است.
    بازهم از صميم قلب از ناراحتی ايجاد شده برای شما متاسفم.

  41. mhmazidi said, on دسامبر 20, 2007 at 10:32 ب.ظ.

    حامد جان: يك نكته ديگه. فرض كنيم من و تمام خوانندگان و كامنت‌گذاران در اشتباه محض باشيم و كامنتهایی واقعا پر از غلط نوشته باشيم تا آنجا كه همانطور كه شما فرموديد خوشبختانه كامنتها انگليسي نيست كه آبروی ما برود.
    همه اينها قبول. ولی اين همه لااقل يك فايده داشت: اين كه حالا شما متوجه شده‌ايد كه چقدر تفكرات ما در مورد قضيه …ترينگ دور از واقعيت و كاملا غيرعلمي است.
    حالا شما مي‌توانيد لااقل برای افزايش فهم و اطلاعات ما – و البته همه كاربران وب- در اين زمينه يك مطلب خوب تهيه كنيد.
    بازهم مي‌گويم: منتظر نوشته روشنگرتان در اين زمينه هستيم.

  42. 1resaneh said, on دسامبر 21, 2007 at 12:13 ق.ظ.

    وبلاگ بي ارزش من …تر شد دوباره www اوش باز شد ولي بدون http://www…لتر بود. دوباره کلش ….تر شد. اين روزهاي اخير هم به طور کلي رفع …تر شده! در طول اين مدت که …تر بود يه ميل زدم بهشون که بهم گفتند آدرس سايت شما در بانک اطلاعاتي ما موجود نيست!! و با آي اس پيوت تماس بگيريد ولي وبلاگ بي ارزش من تو تمام ايران…تر شده بود!! خواستيم دوزار هم ازش کاسبي کنيم که سرمون کلا گذاشتند!! خاک تو سرما ايراني ها که اينقدر تو همه چيز مخصوصا اين آي تي که اين همه دارند واسش فرهنگ سازي ميکنند و قصدشون پيشرفتش تو ايرانه ، عقب افتاده ايم. کوفت آدم ميشه با اين آي تي فناوري اطلاعااااااااااات!!!!!!!
    راسي اين موتور …ترچي آي پي يا داميني چيزي نداره ما هم …ترش کنيم؟!

  43. حامد صابر said, on دسامبر 21, 2007 at 2:59 ق.ظ.

    الان که مجدداً کامنتم رو خوندم کمی شرمنده شدم از لحن تندی که به کار رفته. شاید دلیلش رو خصوصی برات توضیح بدم. (الان اینجا تایپ کرده بودم اما پشیمون شدم). فقط همین قدر بگم که دیروز اتفاق بدی در مورد سانسور اینترنت در ایران افتاده که به زودی همه متوجهش میشیم، البته اگر دوستان فعال در این زمینه از پس اقناع اکثریت کمیته مصادیق بر نیان!
    ضمناً جهت تنویر سایر خوانندگان، اون سه نقطه های کامنت قبلی من، کار من نیست. دوستانی که من رو میشناسن میدونن اگر کامنت کسی رو جایی ادیت کنم، حتماً زیرش مینویسم که ادیتش کردم، و تصریح میکنم چه چیزیش رو ادیت کردم.
    از رنجش خاطرت عذر میخوام دکتر عزیز

  44. کمال said, on دسامبر 21, 2007 at 9:27 ق.ظ.

    من فکر می کنم مشکل همون 800 تا مشترک وبلاگ هستند که توانایی بالقوه ای برای شما در جهت دهی افکارشان ایجاد می کند.
    اجتماع بیش از 3 نفر ممنوع، همگی برید خونه هاتون

  45. کمال said, on دسامبر 21, 2007 at 9:30 ق.ظ.

    یک چیز دیگه، کامنت های مطالب که در موتور های جستجو بررسی نمی شوند ، لازم نیست تو کامنت ها فیلتر را سه نقطه بزنید

  46. mhmazidi said, on دسامبر 21, 2007 at 10:09 ق.ظ.

    @حامد صابر: حامد جان باتوجه به شناختي كه از شخصيت فهيم و آرام شما داشتم با خواندن كامنت شما متوجه شدم كه موضوعي بوده كه حسابي شما را ناراحت كرده و مطمئن بودم كه چيزی هست كه شايد حتي به زبان آوردنش نيز مشكل باشد. به همين دليل اصلا از كامنت شما رنجيده نشدم.
    در مورد آن سه نقطه: حامد جان: من بارها در وبلاگ قبلي براي تمام خوانندگان وبلاگ توضيح دادم كه كلمه مربوطه (اسمشو نبر) را لطف كنيد و كامل ننويسيد و گرنه مجبور مي‌شوم آن را اديت كنم. باور بفرماييد توضيح اين نكته برای تك‌تك عزيزان ممكن نيست.احتمالا شما پيگير دائم نوشته‌های اين وبلاگ نيستيد وگرنه من چندين بار اين موضوع را توضيح دادم. هرچند مي‌دانم شما فرموده‌ايد بكار بردن اين كلمه به هيچ‌وجه مشكلي ندارد.
    با اينحال تا وقتي كه نوشته مستدل شما را – كه قول داده‌ايد روزی منتشر كنيد- در مورد مكانيسمهای …ترينگ بخوانيم، اجازه دهيد به همين منوال ادامه دهم.

  47. Reza said, on دسامبر 21, 2007 at 5:53 ب.ظ.

    اون Kind Regards ش منو کشته !

  48. آمیر said, on دسامبر 21, 2007 at 8:37 ب.ظ.

    اولاً که واقعاً تاسف بار و مسخرهس.
    ثانیاً که وبلاگ قبلی شما با https باز میشه. گرچه در اینکه میتونند اون رو هم …تر کنند شکی ندارم. خصوصاً که این مورد را از چندین نفر از کارشناسان مسائل شبکه هم درمیون گذاشته م.
    در مورد سایت بالاترین هم منم مثل شما!
    نکته ی دیگه اینکه به نظرم تو این زمینه، جادی (کیبورد آزاد) از همه بلاگرها باتجربه تر باشه! حداقلش اینکه اگه اشتباه نکنم، تاحالا کلی باهاشون دهن به دهن شده!!

  49. […] وقتی داشتم این شکایت نامه ی پیشوای وردپرس پارسی رو می خوندم یاد اون دوران افتادم، […]

  50. امين said, on دسامبر 22, 2007 at 1:43 ب.ظ.

    اين رو براي كميته مصاديق مينويسم.

    اگه منظرتون از …تر كردن اين كه كسي به اين وب نياد يا اين وب آپ نشه و كسي مطالبش رو نخونه و نظر هم ندن .

    بايد بگم دوستان عزيز تبريم ميگم كاملـــــــــــــــــــــــــــــــــــا موفق شديد .

    پس به افتخار و احترام خودتون و نويسنده اين وب و خوانندهاي محترمش ( مخصوصا من )
    برپا داداش.

  51. […] ایشان نکته جالبی داشت و آن این بود که منشی بخش فیلترینگ جواب داده بود که ایشان توانایی بلاکه کردن صفحات اس‌اس‌ال را هم دارد […]

  52. علي رضايي said, on دسامبر 24, 2007 at 4:18 ب.ظ.

    آقاي آرمان مدير انجمن نو قيلطر گفته اند

    از لحاظ فنی امکان قيلطر کردن سایتهای SSL وجود دارد ولی از آنجایی که محتوای مبادلات اینگونه سایتها به صورت رمزنگاری شده است، قيلطر کردن آنها مستلزم به کارگیری تکنیکهای متفاوتی نسبت به تکنیکهایی است که برای قيلطر کردن سایتهای معمولی از آن استفاده میشود. مثلاً میتوان جلوی دسترسی به اینگونه سایتها را در سطح DNS Lookup و به هنگام تبدیل نام دامنه به IP گرفت.
    در حال حاضر مخابرات و اکثر ISPها امکان قيلطر کردن پروتکل https را ندارند. بنابراین اگر می‌بینید در دسترسی به بعضی از این سایتها با مشکل مواجه میشوید به احتمال زیاد علتی غیر از قيلطرینگ باعث آن شده است. بعضی از این علتها عبارتند از:

    1. پشتیبانی نکردن سایت مورد نظر از پروتکل Https
    تنها درصد کمی از سایتها از https پشتیبانی میکنند.

    2. قيلطرینگ معکوس
    ممکن است سایت مذکور به دلیل قيلطرینگ معکوس به شما اجازه دسترسی ندهد.

    3. آف لاین بودن سایت مورد نظر
    ممکن است سایت مورد نظر شما در حال حاضر آف لاین بوده و قادر به سرویس دهی نباشد. این مسئله مخصوصاً در مورد سایتهای قيلطرشکن صحت دارد. چون اغلب این سایتها عمر کوتاهی دارند و پس از اینکه نام دامنه آنها توسط سیستم قيلطرینگ شناسایی و مسدود شد اقدام به تعویض نام دامنه خود میکنند و به همین دلیل از طریق نام قبلی دیگر نمیتوان به آنها دسترسی پیدا کرد.

    براي بحث در اين مورد به اين انجمن مراجعه كنيد خوشحال مي شوم كه نظرات دوستان را بدانم
    no-filter.com/forum/showthread.php?t=277

  53. مهدي said, on دسامبر 24, 2007 at 4:20 ب.ظ.

    بسم الله
    سلام
    تا جايي كه من مي‌دانم امكان …تر كردن https و ساير پروتكل‌هاي اينترنت مثل ftp و … كاملا وجود داره ؛ منتها به خاطر بار پردازشي زياد و فشاري كه به سرورهاي …رينگ مي‌آد، ازش صرف نظر مي‌كنند. مضاف بر اين‌كه اكثريت غالب كاربران ايراني از اين مسائل فني نسبتا ساده بي‌اطلاعند و مثلا نمي‌دانند كه با اضافه كردن يك s مي‌توانند وبلاگ وردپرسي …ر شده را ببينند. براي همين مسئولان …رينگ ضرورت آن‌چناني براي اين مسئله -فعلا- نمي‌بينند.
    و اما در مورد اين‌كه چرا يك وبلاگ آي تي بي‌مسئله مثل وبلاگ شما …ر مي‌شود و مثلا بالاترين با https در دست‌رس است، هم فكر مي‌كنم طرف شما در …رينگ مخابرات مي‌خواسته حال‌گيري كند و به اصطلاح زهر چشم بگيرد. اما …
    مسئله اين‌جاست كه چرا وبلاگ شما به عمد -و نه اشتباهي- …ر شده؟
    حقير پيشنهاد مي‌كنم -براي تقريب ذهن- اول اين نوشته‌ي وبلاگ «پاسداران» را بخوانيد:
    http://pasdaran.persianblog.ir/1385_1_pasdaran_archive.html#4919333
    احتمالا شما هم مثل من حدس مي‌زنيد كه …ر شدن وبلاگتان جز براي بدبين كردن ملت به اصل …رينگ و تخريب چهره‌ي دولت در پيش خيل مخاطبان‌تان و القاي شرايط ويژه در مورد سانسور اينترنت به‌شان، نبوده است؛ عامدانه. و صد البته زيركانه!!
    راستي يادم است بعضي از وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي حزب‌اللهي و ارزشي، يك بار حول و حوش انتخابات 84 و يك‌بار هم همين چند ماه پيش …ر شدند. آن‌ها كه ديگر اصلا مسئله‌اي نداشتند. داشتند؟
    به هر حال تحليل من از …رينگ وبلاگ‌ها و سايت‌هاي بي‌مسئله و غير سياسي اين است. مايلم نظر شما را هم بدانم.
    + بديهي است كه من شخص يا گروه خاصي را در اين‌ كامنت متهم به چيزي نكرده‌ام! فقط نظر شخصي‌ام را گفتم.
    يا علي

  54. mhmazidi said, on دسامبر 24, 2007 at 6:27 ب.ظ.

    @علی رضایی: علي جان .شرمنده‌ام.شما در كامنت تان به سايت نو..تر لينك داده بوديد كه مجبور شدم ان را از حالت هايپرلينك خارج كنم. چند كامنت هم بصورت يكسان بود كه همگي لينك به همان سايت بود.با شرمندگي تمام مجبور شدم كه آنها را حذف كنم تا دوباره بهانه‌اي براي مسدود شدن اين وبلاگ دست آقايان نيفتد.
    @ مهدی جان: من واقعا در مورد نيت آقايان نمي‌دانم چيست. لينكي كه شما از وبلاگ پاسداران گذاشته‌ايد براي من مسدود است.
    در هر صورت من نه سياسي ‌نويس هستم و نه كاری با مسايل نظامی-سياسي-امنيتي دارم.خيلي ساده مي‌گويم كه مي‌خواهم وبلاگ‌ بنويسم.آن هم در بي‌خطرترين و خنثي‌ترين زمينه كه همان آی‌تی باشد. اميدوارم اين وبلاگ دوباره موجب حساس شدن آقايان نشود.

  55. حامد صابر said, on دسامبر 24, 2007 at 7:35 ب.ظ.

    آقای علی رضایی،
    کل مقدمه صحبت شما منقول از آقای آرمان از نظر فنی اشتباه است. البته 1، 2 و 3 کاملاً صحیح و سقیم هستند، اما باز تأکید میکنم «کل» مقدمه از لحاظ تکنیکی مورد ایراد و نادرست است و https ها به همان سادگی http ها بلاک میشوند
    ضمناً در کامنت اولم عرض کرده بودم که رمزنگاری در SSL یک طرفه است. یعنی فقط محتویات درخواست شما رمزگذاری میشود، و نه پاسخش. پس بلاک کردن بر اساس محتوا هم در https باز به همان سادگی http است. ربات های رتبه بندی محتوای دانشگاه برکلی که منبع اطلاعاتی عمده سیستم های فایروال برای بلاکینگ هستند هم به همین سادگی همه چیز را بررسی و کنترل میکنند، و اصلا و ابدا نیازی به بلاک کردن در زمان تفسیر نام (NSL) نیست. که اگر این طور بود دیگر نمتوانستند https همراه با آی.پی را ببندند، ولی میبینید که به سادگی آب خوردن این کار را هم میکنند. و آخرین نکته اینکه در حال حاضر تمام آی.اس.پی ها امکان بلاک کردن https را هم دارند، چون اگر نداشته باشند مجوزشان لغو میشود

  56. مهدي said, on دسامبر 25, 2007 at 5:50 ق.ظ.

    بسم الله
    سلام و صبح به خير
    دكتر جان، لينك را چك كردم راحت باز مي‌شود. مي‌توانيد به آرشيو آن وبلاگ در فروردين 85 هم مراجعه كنيد. هنوز نظرم اين است كه مي‌خواهند با …ر كردن وبلاگ‌هاي بي‌مسئله، پرطرفدار و حتي همسو با حاكميت، ملت را به اصل وجودي قضيه بدبين كنند و ذهنيت‌شان را به نفع جريان‌هاي سياسي متبوع‌شان و عليه رقبا تخريب كنند.

  57. […] پ.ن3: سطح درک آقایون را ببینید! […]

  58. endlesslove43 said, on دسامبر 31, 2007 at 5:25 ق.ظ.

    خیلی جالب بود، مخصوصاً kind Regards که آخر نامه نوشته بودند. یاعلی

  59. چرا فیل.تر شد ؟ « FREEDOM PROXY said, on ژانویه 1, 2008 at 7:03 ق.ظ.

    […] بسیار جالب رخ داد که از قلم خود جناب دکتر مزیدی در اینجا بخوانید بهتر است […]

  60. فلانی said, on فوریه 9, 2008 at 11:41 ب.ظ.

    ظاهرا بیشتر شرکت ها کلا https رو فیلتر کردن که بعد از فیلتر کردن گوگل جالب ترین فیلتر تاریخ میتونه باشه. دست ما که فعلا کوتاهه خواش میکنم شما این داستان رو به طور جدی دنبال کنید. شخصا مطمئنم اگه سر قضیه گوگل هم اون واکنش های تند نشون داده نمیشد الان گوگل هم فیلتر بود… باید به صورت هماهنگ و گسترده اعتراض کنیم به این قضیه. برای شروع هم کی بهتر از شما؟

  61. […] بد نیست به این پست هم یه سر بزنید […]

  62. سلام
    بند نبود
    خوب هم نبود
    !!!!!!!
    منتظر چيزهاي خوب و جالب هستيم
    بدون هيچ غرض و نگرشي
    باز هم ممنون

  63. vandaiyjavad2000 said, on اوت 13, 2008 at 2:34 ب.ظ.

    اصلا سایتت به درد نمی خوره

  64. سلام . ببخشید چرا به صورت ف ی … می نویسید ؟
    مگر نوشتن کلمه فیلتر مشکلی ایجاد میکند ؟
    یعنی وبلاگها توسط روبات «خودبه خود» فیلتر می شوند که به این کلمات حساس هستند ؟ مگر نظارت انسانی قبل از اعمال فیلترینگ نیست ؟


پاسخی بگذارید

