وب2010

تبليغات در وب 2

Posted in وب 2 by mhmazidi on نوامبر 19, 2007

پس از نوشتن مطلب قبلي در مورد تبليغات در وب ، احساس كردم تفكری كه در مورد تبليغات در وب وجود دارد بيشتر به فضای سالهای قبل از وب 2 شبيه است و با واقعيتهای وب 2 سازگار نيست.مي‌خواستم مقاله مفصلي در اين مورد بنويسم كه خوشبختانه اين لينك بسيار عالی را امروز پيدا كردم.توصيه مي‌كنم اين مطلب را حتما بخوانيد.سعي مي‌كنم در اينجا از آن نوشته نيز استفاده كنم.

حقيقت اين است كه قبل از پيدايش گوگل، سمبل تبليغات در وب ، ياهو بود با ان تبليغات فلش آزاردهنده. شاهكار گوگل جا انداختن تبليغات متني بود. اين كه كاربران وب ديگر لازم نبود آنهمه تبليغات آزاردهنده ديناميك را تحمل كنند.

اما نسل جديد تبليغات در حال پيشرفت است. اجازه دهيد همينجا بگويم كه هيچكدام از انواع تبليغات تاكنون منقرض نشده و بعيد مي‌دانم كه اين اتفاق به اين زوديها هم بيافتد.در نتيجه تمام اين انواع را در وب خواهيد ديد.اما نسل جديد تبليغات چيست؟

طبق معمول اين اتفاقات جديد را بايد در وبلاگهاي پيشرو پيدا كرد. اگر به وبلاگهای معتبر و مهمي چون  TechCrunch -mashable  سر بزنيد با نوعي از تبليغات جديد آشنا مي‌شويد: بنرهای كوچك مربع شكل در سايزهايي مشخص مثلا       or 120 x 120 pixels  125 x 125 pixels

همانگونه كه در نوشته قبلي بدان اشاره كردم اين قبيل تبليغات  بسيار كمتر آزارنده هستند.شخصا نه تنها اين قبيل تبليغات را حذف نمي‌كنم بلكه از ديدن انها لذت هم مي‌برم.چرا؟

1- تميز كار شده: معمولا برای تهيه همين تبليغ كوچك، طراحی زيبايي انجام شده است.اينجاست كه طراحان وظيفه‌اي خطير در تبليغات وب 2 پيدا مي‌كنند.آنها بايد در يك فضاي كوچك ايده‌اي را بگنجانند كه هم جذاب باشد و هم موجب ترغيب كاربران به كليك كردن شود. نتيجه انكه كار طراحان نيز از اهميت خاصي برخوردار خواهد شد.

2- هماهنگي: بعضي از تم‌ها يا بعضي از سرويسها يا سايتها ممكن است با تبليغات قديمي مشكل داشته باشند.اما تقريبا همه انها به راحتي مي‌توانند اين قبيل تبليغات را در قالب خود پذيرا باشند.

3- حرفه‌ای: كسي كه از اين تبليغات در وبلاگ يا سايتش استفاه مي‌كند نشان مي‌دهد كه يك شخص حرفه‌اي است و برای تميز بودن وبلاگش ارزش قايل است؛ سعي مي‌كند با يك تبليغ زيبا هم كسب درآمد كند ؛ هم موجب آزار خوانندگان خود نشود و هم با اين تبليغات بر جذابيت تصويری وبلاگ خود بيافزايد.

4- ….

حال: آيا از اين تبليغات جديد مي‌توان در سايتها و سرويسهاي ايراني استفاده كرد؟ اين نياز به بحث جداگانه و گسترده‌ای دارد. اما كاملا مشخص است كه چنين ايده‌ای ابتدا بايد در وبلاگها و وب‌سايتهای پيشرو مورد استفاده قرار گيرد. طبعا جا انداختن يك سبك جديد نياز به كار زيادی دارد.

تقديم به سياوش عزيز كه برای خواندن اين مطلب صبوری كرد.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: