وب2010

شيوه پاسخ‌گویی

Posted in وب 2 by mhmazidi on اوت 31, 2007

قبلا بصورت مفصل و دقيق در مورد ديدگاهم نسبت به كامنت اينجا توضيح دادم. اما اگر بخواهم به زباني ساده‌تر از قبلي آن را توضيح دهم بايد اينگونه بگويم:

سه كلمه « بفرما ، بشين ، بتمرگ » هرسه به فعل «نشستن » اشاره مي‌كنند.اما من بعيد مي‌دانم كه شما از كلمه «بتمرگ» برای عزيزان خود استفاده كنيد.همچنين برطبق اصول نانوشته اجتماعی همه ما بايد سعي كنيم برای ارتباط با ديگران در اجتماع – چه حقيقي چه مجازی – از واژه سوم به هيچ‌ وجه استفاده نكنيم.در هنگام عصبانيت حداكثر مي‌توان در بي‌ادبانه‌ترين حالت از واژه دوم استفاده كرد.بر اساس همين مدل من الگوريتم زير را دنبال مي‌كنم:

1- كسي كه در وبلاگ من، به ديگران بگويد « بتمرگ »: نوشته‌اش را پاك خواهم كرد.اگر بر اين كار مداومت كند IP او را مسدود خواهم كرد.در كمال احترام.

2- كسي كه به شخص من بگويد «بتمرگ»: او تا هر وقت كه دوست دارد مي‌تواند از اين واژه استعمال كند و نوشته‌هايش را در اين وبلاگ وارد كند.اما مطمئن باشد تا وقتي از اين واژه استفاده مي‌كند هرگز نوشته‌هايش توسط من خوانده نمي‌شود.

3- كسي كه بگويد « بشين»: نشان مي‌دهد عصباني است.با شخص عصباني، اشتباه است بحث كردن.او مي‌تواند نظراتش را بگويد.من هم انها را خواهم خواند اما هرگز تا وقتي عصباني است با او وارد گفتگو نخواهم شد.

4- كسي كه بگويد « بفرما»: او نشان مي‌دهد كه مي‌تواند در عين مخالفت و تفاوت ديدگاه شديد با من،بر عصبانيت خود كنترل داشته باشد.اين شخص لايق گفتگو است.در كنار او مي‌نشينم و از گفتگو با او لذت خواهم برد؛ حتي اگر سالها طول كشد. 

پاسخی بگذارید

