وب2010

هفته سوم وردپرس

Posted in وب 2 by mhmazidi on اوت 30, 2007

بازهم نوشته‌اي پيش از موعد! احتمالا مي‌دانيد كه نسخه معمولی وردپرس دات كام را مي‌توان تنها با پرداخت چند دلار ناقابل ارتقا داد.اين كار برای عزيزانی كه خارج از كشور هستند به راحتی انجام مي‌شود.اما دوستان داخل كشور نيز توانسته‌اند به كمك عزيزان خارج‌نشين از اين امكان استفاده كنند.ببينيد:

1- بابك: بابك عزيز ابتدا وبلاگش به صورت wordpress.com بود. او داخل كشور است.چند روز قبل درخواست كمك كرد برای استفاده از فرم پولي وردپرس.در كمتر از چند ساعت يكي از هموطنان خارج از كشور (به نام امين كه متاسفانه ادرس وبلاگشان را نمي‌دانم) كار او را انجام داد.اكنون بابك مي‌تواند 1babak.com باشد!

2- بامدادی: قصه ما و اين جناب بامدادی هم داستاني دارد.ابتدا وبلاگ در برابر باد را راه انداخت(در وردپرس دات كام) سپس به وبلاگ بامدادی كوچ كرد! امروز هم متوجه شدم كه وبلاگش را در وردپرس، دات كام كرده است. حالا مقصد بعدی كجاست خدا مي‌داند؟! همينجا بگويم كه بامدادی طرفداران گردن كلفتي دارد!! همچنين در صفحه معرفی خودش چيزهای جالب نوشته.مثلا بلد نيست با خانوم‌ها خوب رفتار كند. آخ الهی!! مي‌گويد كه ظاهرا منطقي است اما در حقيقت بسيار احساسي است.

3- پسر مريخی: خب وردپرس دات كام حالا مي‌تواند به مجموعه افتخارات خود يكي ديگر اضافه كند. پسر مريخي يك  web developer/designer است.شروع قویی داشته.اما بزرگترين مشكل ما با اين dev/des ها اين است كه حوصله وبلاگ‌نويسي ندارند و زود خسته مي‌شوند.خب حق هم دارند.طفلكي‌ها كارشان تخصصي است كه فقط معدودی از نوشته‌هايشان سر در مي‌آورند.با اين حال از همينجا اعلام مي‌كنم كه با وجود بي‌سوادی مفرطم ، از همين لحظه من مشتری فيكس نوشته‌های شما هستم جناب پسر مريخي.فقط يك شرط كوچولو دارد: فيد وبلاگتان را روی كامل بگذاريد. من از كلمه more… متنفرم!! اگر مي‌خواهيد فهم و درك خود در مورد web dev/des را افزايش دهيد، اين وبلاگ را حتما دنبال كنيد.

4- تلنگر: از آن وبلاگهايي است كه ممكن است به چشم نيايد.از آن نويسنده‌هایی كه انديشه‌های نابي در ذهن دارند؛ اما واقعا اهميتي نمي‌دهند كه كسي متوجه عمق و وسعت نوشته‌هايشان مي‌شود يا نه. به همين دليل ممكن است از آن غفلت كنيم.ولی باور كنيد وبلاگ مهمي است.سبك تفكرش برای من يادآور ديد تزبين آرش كمانگير است.احتمالا هيچ نسبتي با هم ندارند.در هرصورت تلنگر عميق است.

5- درباره سايبر: جزء وبلاگهایی است كه شروعی پرقدرت داشته .هر مطلب آن برایم يك نكته جديد داشت.آرزو دارم همانند او ، نوشته‌هايم روزی مفيد شوند. 

6- رئيسی: جزء معدود وبلاگهایی است كه خاطره‌اش هرگز پاك نخواهد شد.چرا؟ علت ساده‌ای دارد.قبل از نوشتن من در وردپرس، اين وبلاگ چند مطلب ارائه كرد.اولين بار در همين وبلاگ بود كه من با امكان دست‌كاری header در وردپرس آشنا شدم.سپس چند ماهی در تعطيلي كامل بود. چندين ماه ننوشتن، اين تصور را در من ِ خواننده ايجاد كرده بود كه هرگز فعال نخواهد شد.اما برگشت دوباره نويسنده موجب خوشحالیم شد. نكته اين قضيه: اگر نويسنده اين وبلاگ تصميم داشت كه هرگز ننويسد، بازهم آن راهنمای مفيدش در وبلاگ برای ساليان سال در دسترس بود و افراد مبتدی مثل من مي‌توانستند از آن استفاده كنند.اين است دليل تاكيد ويژه من بر روی سرويسهای وبلاگی رايگان + خارجی .

ديگر اينجا 17000 وبلاگ غيرفعال با يك تصميم، پاك نمي‌شود.همچنين نيازی به تمديد ساليانه هزينه‌ها ندارد.

7- برای همه: قبول دارم كه عنوان مطلب در مورد وبلاگهای وردپرس است؛ اما زيبايي-سادگی خيره‌كننده اين سايت واقعا بي‌نظير است.تاكنون نمونه‌های چندی از كاربرد جوملا را ديده بودم.اما «برای همه» واقعا چيز ديگری است.علي جان! تبريك مي گويم انتخاب زيبايت را. 

پاسخی بگذارید

